سبد خرید 0

آموزش کارشناسی خودرو

آموزش کارشناسی خودرو، به معنای آموزش بازرسی پیش از خرید خودرو می باشد که به بررسی رنگ شدگی مجدد بدنه خودرو که می تواند ناشی از یک تصادف باشد می پردازد. میزان رنگ و بتونه نواحی بازسازی شده می تواند شدت تصادف را مشخص کند. در صورتی‌که یک خودرو تصادف کرده باشد از قیمت آن کاسته می شود و ممکن است دچار ایرادات فنی نیز بشود.

ازین رو نیاز است که یک خودرو پیش از خرید مورد کارشناسی قرار بگیرد. علاوه بر رنگ و بدنه، نیاز است یک خودرو از نظر فنی نیز مورد کارشناسی قرار بگیرد.

بر همین اساس علاوه بر سرفصل هایی که سازمان فنی و حرفه ای برای این استاندارد تعریف کرده،مواردی همچون بررسی ایرادات موتور،گیربکس،کار با دیاگ ایرانیزه و خارجی را نیز به دوره تشخیص رنگ خودرو اضافه کرده ایم.

آموزشگاه فنی و حرفه ای کار آزموده برگزار کننده قوی ترین دوره های آموزش کارشناسی خودرو بصورت کاملا تخصصی دارای مجوز آموزش از  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور . جهت اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام از طریق شماره گیری 02128428460 با ما در اتباط باشید.  

سرفصل های دوره آموزش کارشناسی خودرو

برخی از مواردی که در دوره آموزش کارشناسی خودرو عبارتند از:
  • معرفی انواع رنگ خودرو
  • زیر سازی رنگ در نقاشی خودرو
  • آشنایی با مفاهیم سیلر، کیلر، آستر و…
  • معرفی انواع ابزار بازرسی رنگ
  • کار کردن با ابزار اختصاصی
  • شناخت انواع شاسی خودرو و قطعات
  • بررسی عوامل مخرب رنگ خودرو
  • محل و نحوه حک شماره شاسی خودرو
  • بررسی ایرادات فنی موتور و گیربکس
  • تست رانندگی و اصول انجام آن
  • کار با دیاگ ایرانی و خارجی مولتی برند
  • بررسی کیلومتر کارکرد واقعی خودرو
  • نحوه برخورد با مشتری و بیان ایرادات خودرو
  • نحوه تهیه و ارائه چک لیست کارشناسی
  • و دهها سرفصل مهم و کاربردی دیگر در دوره آموزش کارشناسی خودرو

ابزار کارشناسی خودرو

ثبت نام در دوره آموزش کارشناسی خودرو

ثبت نام در دوره آموزش کارشناسی خودرو به دو شکل حضوری و غیرحضوری مقدور است.ثبت نام غیرحضوری جهت رفاه حال هنرجویان راه دور تعبیه شده است.جهت ثبت نام هنرجویان باید مدارک شناسایی و عکس پرسنلی خود را برای ما ارسال کنند.

هم زمان با ثبت نام پیامکی از پنل سازمان فنی و حرفه ای برای هنرجو ارسال می شود که شامل یوزر و پسورد جهت ورود به کارتابل هنرجو می باشد.جهت دریافت مشاوره و ثبت نام می توانید با شماره گیری 02128428460 با پشتیبان ما در ارتباط باشید.

ثبت نام در کارگاه یک روزه رایگان

دوره تشخیص رنگ خودرو و بازار کار

با توجه به عرضه روز افزون خودرو به بازار کشور و متقابلا افزایش خرید و فروش و فعالان این حوزه،نیاز به کارشناسان حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است.

روزانه خودروهای بسیار زیادی با توجه به نیازات ضروری مردم به وسایل نقلیه بین افراد دست به دست و خرید و فروش می شود.همچنین پیشرفت تکنولوژی و آماده شدن پلتفرم های درخواست آنلاین کارشناس خودرو، بازار کسب و کار مناسبی برای افرادی که دوره آموزش کارشناسی خودرو را می گذرانند فراهم نموده است.

آموزشگاه فنی و حرفه ای کارآزموده هنرجویان را پس از پایان دوره برای ورود به بازار کار آماده می کند، همچنین در صورت تمایل هنرجویان می توانند با معرفی آموزشگاه به شرکت های معتبر استخدام شوند. تمامی دوره های آموزشگاه کارآزموده بازار محور می باشد و در طول دوره مشاوره راه اندازی کسب و کار به هنرجویان ارائه می گردد.

هنرجویان ما پس از پایان دوره آموزش کارشناسی خودرو جهت معرفی به بخش کارگزینی شرکت های معتبر جهت استخدام یا اخذ نمایندگی در شهرستان تماس بگیرند.

نحوه برگزاری کلاس های آموزش کارشناسی خودرو

بیشترین سوال در مورد نحوه برگزاری کلاس های آموزش کارشناسی خودرو،مربوط به مدت زمان دوره، روزهای برگزاری و هزینه کلاس ها می باشد. کلاس های آموزشی به دو شکل عمومی و خصوصی (ویژه شاغلین و متقاضیان راه دور) می باشد.

دوره عمومی و خصوصی تفاوتی در کیفیت و سرفصل های آموزش کارشناسی خودرو ندارند. تنها تفاوت دوره های عمومی و خصوصی در ایام برگزاری کلاس ها می باشد. دوره های عمومی معمولا از ابتدای هفته آغاز می شوند ولی دوره های خصوصی می تواند در پایان هفته ها نیز برگزار شود. 

معرفی انواع ابزار کارشناسی خودرو

در دوره تشخیص رنگ خودرو، علاوه بر اینکه به هنرجویان اصول کارشناسی چشمی و تجربی آموزش داده می شود، کار با انواع ابزار مدرن را نیز فرا می گیرند. در آموزشگاه فنی و حرفه ای کارآزموده از هر نوع ابزار بازرسی خودرو چندین مدل موجود می باشد که هنرجو می تواند با آنها آشنا شود.

ابزارهای تشخیص رنگ خودرو و بازرسی فنی خودرو مانند تمامی ابزارها دارای برندهای مختلفی می باشند که دارای مزایا و معایبی می باشند که در صورت عدم شناخت،پول هنرجو به هدر می رود.

ما با فراهم آوردن دستگاه های اورجینال دارای گارانتی از شرکت های وارد کننده انحصاری و معتبر هنرجویان را در این زمینه پشتیبانی می کنیم. برخی ابزارها که در آموزش کارشناسی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • ضخامت سنج میکرونی
  • آینه تلسکوپی
  • ویدئو بروسکوپ
  • قلم تست ارجینال
  • تستر باطری
  • انواع دیاگ داخلی
  • دیاگ مولتی برند
  • و سایر ابزار…

تمامی دستگاه های بازرسی دارای فاکتور فروش، ضمانت نامه یک ساله مهر شده و بسته بندی پلمپ می باشند و امکان ارسال پستی فراهم می باشد.

سرمایه مورد نیاز جهت ورود به بازار کار

در ارتباط با حرفه ی بازرسی تشخیص رنگ خودرو (کارشناسی خودرو) می توان گفت که جزو مشاغل کم سرمایه بر می باشد.چندی پیش لیستی از مشاغل بازار محور کم سرمایه بر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منتشر شد که حرفه ی بازرسی تشخیص رنگ خودرو نیز در آن لیست جای داشت.

بازرسی رنگ و بدنه خودرو بیشتر بصورت تجربی و چشمی انجام می گیرد و نیاز به ابزارهای زیادی ندارد.اساسا در محیطی که نور به اندازه کافی باشد،بهره گیری از یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو کار را بسیار آسانتر می کند.تلفیقی از تجربیات کارشناس، نور کافی و دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو یک کارشناسی بی نقص را فراهم می کند.

برای اطلاع دستگاه ها می توانید به نوشته دستگاه تشخص رنگ خودرو و انواع آن مراجعه نمایید.  

بهترین آموزشگاه کارشناسی خودرو

مراکز کارشناسی راه اندازی شده توسط هنرجویان ما

کارآزموده مفتخر است با هدف ایجاد کسب و کار و شغل برای هموطنان گامی مثبت در این راستا برداشته است.صنعت خودرو از جمله صنایع مهم می باشد که مشاغل بی شماری را بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

کارشناسی خودرو پیش از خرید نیز یکی ازین زیرشاخه های صنعت خودرو می باشد که نیاز به سرمایه زیادی برای راه اندازی ندارد. همچنین با افزایش قمت خودروها تمامی خریداران یقینا از کارشناسی بدنه و فنی خودرو جهت حصول اطمینان استفاده می کنند.

کارآزموده با آموزش کارشناسی خودرو و ارائه مشاوره راه اندازی کسب و کار تا کنون بیش از ده ها مرکز را در سراسر کشور راه اندازه کرده است،همچنین هنرجویان بی شماری را که بصورت سیار مشغول بکار هستند.

آموزش کارشناسی خودرو در کارگاه مجهز

کارآزموده در راستای اجرای دستورالعمل های سازمان فنی و حرفه ای اقدام به راه اندازی کارگاهی مجهز نموده است.

از جمله تجهیزات این کارگاه می توان به اتاق نور جهت تشخیص رنگ خودرو، سالن نمایش مدیا، اسکلت خودرو روی استند متحرک، موتور و گیربکس خودرو روی استند متحرک، انواع دستگاه دیاگ، سالن دیتیلینگ و… اشاره کرد.

تمامی دستگاه ها و ابزارهای مورد نیاز آموزش کارشناسی خودرو و حرفه هایی که در این آموزشگاه آموزش داده می شود موجود می باشد که هنرجویان می توانند در طول دوره از آنها استفاده نمایند.

بخش عمده آموزش ها بصورت کارگاهی می باشد که هنرجویان با محیط واقعی کار آشنا می شوند و همچنین می توانند با انواع ابزار کار کنند و با نکات مثبت و منفی هر کدام آشنا شوند. 

گواهینامه بین المللی کارشناسی خودرو

پس از آموزش کارشناسی خودرو هنرجویان باید در آزمون شرکت نمایند که تمامی مراحل ثبت نام در پرتال سازمان تا دریافت گواهینامه توسط آموزشگاه کارآزموده انجام می گردد، همچنین هیچگونه هزینه اضافی بابت گواهینامه از هنرجو دریافت نمی شود.

مدرک فنی و حرفه ای بیانگر مهارت انجام یک شغل یا حرفه است که دارای اعتبار در بیش از 70 کشور را دارا است .

از جمله مزایای گواهینامه مهارت آموزش کارشناسی خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب بهتر و سریع تر در بازار کار داخل و خارج
  • امکان جذب سریع تر در شرکت ها و موسسات
  • امکان تدریس در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای
  • دریافت کارت مربی گری
  • جهت بیمه تامین اجتماعی
  • جهت استفاده از تسهیلات وام خود اشتغالی
  • جهت کسب وام مشاغل خانگی
  • جهت دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط الزامی است
  • مورد تایید ILO (سازمان جهانی کار) و قابلیت ترجمه

یادآور می شود که تنها گواهینامه معتبر در کشور گواهینامه مهارت می باشد که قابلیت استعلام از طریق پرتال سازمان را دارد می باشد همچنین دارای کد QR و شماره می باشد که با اسکن کد سوابق هنرجو قابل استعلام است.

کارآزموده هیچ گونه شعار اضافی از قبیل ارائه چندین گواهینامه از ارگانهای مختلف که فاقد اعتبار و استاندارد باشند، ندارد.

آموزش کارشناسی خودرو ،دارای کد استاندارد می باشد که دارای سرفصل و دستورالعمل و ساعت آموزش مشخص می باشد.

متاسفانه مشاهده شده که افرادی سودجو از عدم آگاهی دیگران سواستفاده می کنند و با شعارهایی از قبیل ارائه چندین مدرک که فاقد استاندارد و حتی فاقد آزمون می باشند،اقدام به کلاهبرداری از هنرجویان کرده اند. سوابق آموزشگاههای معتبر تنها از طریق پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل مشاهده است.

بدین صورت می باشد که تمامی موارد بصورت فایل مصور و ویدئویی و همچنین فایل های قابل مطالعه ارائه می گردد.همچنین امکان پرسش و پاسخ و رفع اشکال برای هنرجویان فراهم می باشد.

تمامی موارد از قبیل کتاب و دستگاه ها و… امکان ارسال بصورت پستی را دارا می باشند. امکان حضور در آزمون اخذ گواهینامه نیز برای دوره آنلاین آموزش کارشناسی خودرو فراهم می باشد.

آموزشگاه با ارائه نمونه سوالات آزمون و نحوه برگزاری آزمون هنرجویان را تا دریافت گواهینامه پشتیبانی می کند.

 پشتیبانی پس از پایان دوره

یکی از دغدغه های بعضی هنرجویان این است که آیا پس از پایان دوره پشتیبانی در مورد خرید ابزار و یا مواجه شدن با مشکلی در کار و… خواهیم داشت یا نه؟

ما این نیاز هنرجویان را مرتفع کرده ایم و با پاسخگویی تلفنی و یا در سوشال مدیا به سوالات هنرجویان رسیدگی می کنیم. همچنین در ارتباط با راه اندازی مغازه و یا ارسال ابزار و تجهیزات بصورت پستی به سراسر کشور در خدمت هنرجویان آموزش کارشناسی خودرو هستیم.

علاوه بر موارد فوق، پشتیبانی ما شامل ارسال نمونه سوالات آزمون، ارسال کارت ورود به جلسه آزمون، ارسال لوکیشن محل آزمون و همچنین نظارت در محل آزمون نیز می باشد.

نحوه استعلام گواهینامه و آموزشگاه
گواهینامه های فنی و حرفه ای با دو عنوان (گواهی حضور در دوره) و (گواهینامه مهارت) می باشند که هر کدام ویژگی هایی دارند که تنها نوع گواهینامه مهارت قابلیت استعلام دارد که برای دریافت آن باید حتما در آزمون هایی که در مرکز آزمون سازمان برگزار می گردد شرکت کرد.
 
آموزشگاه های مجاز فنی و حرفه ای نیز قابلیت استعلام دارند. جهت استعلام آموزشگاه کارآزموده می توانید با وارد کردن نام (کار آزموده) بصورت دو سیلاب فاصله دار ما را استعلام نمایید. (استعلام آموزشگاه)

کتاب آموزش کارشناسی خودرو

در دوره آموزشی کارشناسی خودرو که توسط آموزشگاه فنی و حرفه ای کارآزموده برگزار می شود، بخش ابتدایی دوره تئوری می باشد که مفاد آموزشی پس از پایان دوره بصورت فایل پی دی اف به هنرجویان داده می شود.

علاوه بر مواردی که آموزش داده می شود کتاب آموزش کارشناسی خودرو نیز در آموزشگاه موجود می باشد که در صورت تمایل هنرجویان می توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند. کتاب کارشناسی خودرو که شامل نقاشی خودرو و تکنولوژی شاسی و بدنه می باشد شامل سرفصل های زیر است:

  • شناخت رنگ و اجزاء آن
  • فرآیند نقاشی خودرو
  • آماده سازی سطوح (زیرسازی رنگ)
  • ایرادات رنگ
  • انواع بدنه و شاسی خودرو
  • مواد اولیه ساخت بدنه خودرو
  • تجزیه و تحلیل آسیب های اتاق خودرو
  • آسیب های جزئی و ساختاری خودرو
  • تعویض قطعات اتاق خودرو
  • اصالت خودرو
  • و دهها آیتم مهم و مفید دیگر

لازم به ذکر است که مطالعه هر چه بیشتر در ارتباط با خودرو منجر به شناخت بهتر توسط هنرجویان می گردد و همچنین مطالعه این کتاب ها جهت آزمون هایی که در مرکز آزمون سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود، الزامی ست. سایر افراد نیز در صورت نیاز می توانند نسبت به خرید پستی این کتاب ها اقدام نمایند.

سوالات متداول

1. مدت زمان دوره چقدر است؟ و ساعات کلاس به چه شکل می باشد؟

مدت زمان دوره یک هفته آموزشی بصورت یکسره می باشد و ساعات کلاس از 9 صبح الی 17 عصر می باشد.همچنین ساعات برگزاری دوره آموزش کارشناسی خودرو به صورت منعطف برای هنرجویان شاغل و محصل فراهم می باشد.

2. دوره ویژه شاغلین یا محصلین چگونه است؟

آموزشگاه کارآزموده با توجه به نیاز افرادی که به هر طریقی مشغله دارند و نمی توانند در طول هفته در کلاس ها حاضر شوند، اقدام به برگزاری کلاس های خصوصی پایان هفته نموده است که با توجه به ساعات هنرجویان انجام می شود.

3. آموزش شامل چه مواردی می شود؟

آموزش کارشناسی خودرو شامل بدنه، رنگ و ایرادات فنی خودرو می باشد که در طول یک هفته تمام و بصورت عملی توسط مربیان حرفه ای آموزش داده می شود.همچنین یک سری ایرادات فنی و کار با دستگاه دیاگ خودرو نیز آموزش داده می شود که از خرید یک خودروی دارای اشکال جلوگیری شود.

4. با گواهینامه فنی و حرفه ای چه کارهایی می شود انجام داد؟

با گواهینامه کارشناسی خودرو که توسط سازمان فنی و حرفه ای و پس از 2 مرحله آزمون ارائه می شود می توان جواز کسب دریافت نمود، قابلیت استعلام دارد و زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای و وزارت کار می باشد.همچنین گواهینامه مهارت قابلیت ترجمه برای مهاجرت دارد.

5. آیا برای دریافت گواهینامه آزمون باید داد؟ چقدر زمان میبرد؟

بله 2 مرحله آزمون دارد که یکی تئوری و دیگری عملی می باشد که کل پروسه آزمون ها تا اعلام نتایج و دریافت گواهینامه دو ماه زمان می برد.

آزمون ها در مراکز منتخب سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود و پروسه ثبت نام تا دریافت گواهینامه در کارتابل هنرجویان با دسترسی شخصی قابل مشاهده است.

با ارائه نمونه سوالات آزمون و همچنین فایل های دوره آموزش کارشناسی خودرو ریسک مردودی در آزمون ها بسیار کم می باشد. همچنین شانس آزمون مجدد برای هنرجویان فراهم می باشد.

27 Comments

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • با آموزشگاههای زیادی صحبت کردم قبلا ولی می تونم بگم این آموزشگاه بهترین شون بود👍

  • سلام. وقت بخیر
    من حدود یک ساله در یک تعمیرگاه صافکاری و نقاشی خودرو کار میکنم. اگه بخوام در این دوره شرکت کنم و مدرک بگیرم، به نظرتون همه کلاس ها را باید شرکت کنم یا نیازی نیست؟

    • سلام دوست عزیز.
      توصیه ما به شرکت در دوره بصورت کامل هست چون ممکنه مواردی در کلاس ها آموزش داده بشه که متفاوت از اون چیزی باشه که در کارگاه صافکاری و نقاشی میگذره.

  • سلام. من اصفهان زندگی میکنم و میخوام دوره آموزش کارشناسی خودرو را شرکت کنم
    اصفهان هم دوره برگزار میکنین؟

    • سلام. وقت بخیر
      ما آموزشمون فقط در تهران هست و در سایر شهرها فعالیت نداریم.

  • سلام وقت به خیر،بنده بدون پیشینه در زمینه خودرو میتونم در دوره شرکت کنم و برای بازار کار آماده بشم

      • سلام وقت بخیر
        شرمنده هزینه تمام شده تا دریافت گواهینامه چقدر هستش؟

  • با گواهینامه ای که میدید دیگه می تونیم کار کنیم؟مغازه بزنیم باهاش؟

    • باسلام
      بله گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت کار صادر میشه و در سراسر ایران قابل استعلام هستش

  • سلام دوره هاتون چه زمان هایی برگزار میشه؟بعد خوابگاهم دارید برای شهرستانیا؟از کرمان میخام بیام

    • سلام
      تقریبا هر هفته دوره برگزار می کنیم و خوابگاه 2 مورد نزدیک آموزشگاه هست که خیلی تمیز و مرتب هستن با قیمت خیلی مناسب،معمولا هنرجوها را اونجا میفرستیم.

  • دستگاهم خودتون دارید بخواهیم برداربم آخر دوره؟

    • با سلام
      بله در حدود 6 یا 7 مدل دستگاههای روز بازار که البته جوابشون و پس دادن بهتون معرفی می کنیم و موجود هم داریم.

  • من این دوره را میخوام بعدش دیتیلینگ و احیای رنگ ماشینم میخوام بمونم،،،اول کدوم دوره را باید بگذرانم؟

    • با سلام
      بهتر هست اول دوره تشخیص رنگ و بگذرونید که با لایه های مختلف رنگ آشنا بشید و بعد وارد بحث احیای رنگ و…بشید

  • این آزمون های فنی حرفه ای دو مرحله ست،جفتش خودتون میگیرید یا جای دیگه باید بریم؟بعد چقدر زمان میبره گواهینامه را بگیرم؟

    • باسلام،آزمون های فنی و حرفه ای 2 مرحله هستند،مرحله اول تئوری و مرحله دوم عملی که جفتش توسط مرکز آزمون سازمان برگزار میشه و حدود 60 روز زمان میبره .گواهینامه های بدون آزمون فاقد اعتبار هستند.

  • سلام ادرستون کجاست واین که برای خرید ابزار چقدر سرمایه لازم هست

    • درود بر شما،،منطقه 5 تهران،خیابان سردار جنگل واقع در پونک.

  • سلام مدرکتون توی کشور های دیگه هم قابل تایید هست یا فقط در ایران ؟

    • سلام دوست عزیز هزینه دوره در قسمت دوره ها درج شده این دوره به صورت عملی به همراه پذیرایی و خوابگاه برگزار میشه

  • سلام من میخوام کارشناسی رنگ رو یاد بگیرم آیا بعد شرکت این دوره در حدی از مهارت میرسم که بتونم وارد کسب و کار بشم؟ مهارتم بالا میره؟

  • سلام
    هزینه دوره تشخیص رنگ چقدر هست؟
    و مدت زمان دوره چند روزه؟

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=34