سبد خرید 0
انواع دستگاه تشخیص رنگ

انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو و قیمت آنها

دستگاه تشخیص رنگ خودرو مطمئن‌ترین راه برای تشخیص رنگ اتومبیل‌هایی است که تصادفات آنها را ناچار به رنگ کردن مجدد بدنه نموده است. توجه به رنگ بدنه فقط ازنظر زیبایی ملاک نیست. بلکه به دلیل اینکه نشانی بر تصادفی بودن یا نبودن خودرو نیز بوده، باید با دقت مضاعف بررسی گردد.

البته نباید فراموش کرد، امروزه فناوری‌های مختلف رنگ زدن مجدد بدنه خودروها را با دقت امکان‌پذیر ساخته‌اند. به همین دلیل استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو را به‌منظور یک ارزیابی اصولی ضروری می‌سازد. به‌صرفه و متفاوت بودن قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو سبب شده، تمامی کارشناسان بتوانند، یک نمونه از این دستگاه‌ها را متناسب با نیازشان خریداری نمایند. بدین ترتیب ازاین‌پس حرفه‌ای‌تر مراحل کارشناسی خود را به اجرا گذارند. در این مطلب بیشتر باب انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو و نکات پیرامون آن سخن می‌گوییم.

برای درخواست کارشناسی خودرو می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و یا به صفحه کارشناسی خودرو در محل مراجعه کنید و از میزان تعرفه کارشناسی خودرو اطلاع پیدا کنید.

دستگاه تشخیص رنگ خودرو

آشنایی با انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو:

از سه نوع دستگاه می توان برای تشخیص رنگ خودرو استفاده کرد. اگرچه هرکدام در ظاهر و نحوه عملکرد باهم متمایز هستند، اما درنتیجه یک فرآیند کاری را از خود به نمایش می‌گذارند. رنگ بدنه خودرو باظرافت کامل در فرآیند رنگ آمیزی بر روی اتومبیل‌ها پاشیده می‌شود. در صورت تصادف بخشی از این رنگ ازدست‌رفته که رنگ‌آمیزی مجدد آن به‌مانند رنگ فابریک کارخانه امکان‌پذیر نیست. تشخیص این تمایز فقط از عهده کارشناسان خبره و به کمک انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو میسر است.در ادامه به انواع دستگاههایی که می توان از آنها برای تشخیص رنگ استفاده نمود،می پردازیم:

  1. ضخامت سنج میکرونی (دیجیتالی)

ضخامت سنج رنگ خودرو یکی از بهترین ابزارهای اندازه گیری لایه های مختلف رنگ است.ضخامت سنج ها بر روی بدنه خودرو ثابت‌شده و ضخامت لایه های رنگ را اندازه می گیرند.بدین ترتیب توانایی مقایسه ضخامت رنگ بخش‌های مختلف را بارنگ فابریک کارخانه‌دارند. این تمایز را با اعداد خود به اطلاع کارشناسان می‌رسانند. توانایی اندازه گیری بالای دستگاه تشخیص رنگ خودرو سبب شده که بیشترین کاربرد را داشته باشد.از ویژگی های خوب این نوع دستگاهها می توان به دقت بالای اندازه گیری و سرعت پردازش بالا اشاره کرد.

  1. مغناطیسی (قلم آهنربایی)

یکی دیگر از انواع مختلف دستگاه تشخیص رنگ خودرو قلم‌ تست های آهنربایی هستند.این دستگاه‌ها نیز برای تشخیص رنگ و بتونه کاربرد دارند. البته مورد تأیید بودن نتیجه استفاده از این دستگاه به میزان دانش و علم کارشناس نیز بازمی‌گردد. بخش‌های مشکوک به رنگ‌ و بتونه شدگی را به مدد فنر موجود در سر این دستگاه که دارای نیروی مغناطیسی است، مورد ارزیابی قرار می‌دهند.قلم تست آهنربایی دقت خیلی بالایی ندارد و بیشتر برای مواردی که رنگ شدگی ضخیم باشد و یا قسمت هایی که برش خورده و سپس بتونه شده اند،کاربرد دارد.مواردی مثل آبرنگ،تنها با دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی مقدور است که دقت بالایی دارند.

  1. طیف سنج رنگ 
دستگاه رنگ سنج جهت بررسی و آنالیز دقیق طیف رنگ و مختصات طیف های رنگ جهت یکسان درآمدن رنگ نمونه استاندارد با رنگ نمونه تولید شده استفاده میشود.در این دستگاه پارامترهای   L* A* B* برای نمونه استاندارد و نمونه تولید شده اندازه گیری شده و در نهایت اختلاف این دو نمونه با پارامتر EΔ مشخص میشود.در این دستگاهها سه مشخصه با حرف های مختصر شده L.A.B نمایش داده می شوند که حرف L به معنای روشنایی رنگ از سیاه کامل تا سفید کامل است.حرف B بین آبی و زرد و حرف A بین سبز و قرمز متغیر است.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

فواید استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو:

اگرچه کارشناسان و صافکاران حرفه‌ای می‌توانند، به‌صورت چشمی یا با لمس بدنه از رنگ‌شدگی یا نشدگی خودرو مطلع شوند. ولی این دستگاه‌ها می‌توانند با اعداد و ارقام خود یک کارشناسی قابل‌ارائه در مجامع قضایی را عرضه کنند. به دلیل مناسب بودن قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو و وجود رنج‌های قیمتی متمایز که امکان خرید را فراهم آورده‌اند، امروزه تمامی کارشناسان، خود را به این دستگاه‌ها مجهز نموده‌اند. در ادامه بیشتر باب مزایای استفاده از این دستگاه‌ها سخن می‌گوییم.

  • سرعت بخشیدن به فرآیند کارشناسی
  • دقت عمل بالا و اندازه‌گیری‌هایی در حد میکرون
  • امکان استفاده برای تمامی خودروها با جنس بدنه متمایز آهنی، آلومینیومی و آلیاژی
  • صفحه‌نمایش واضح و قابل‌رؤیت
  • ارائه انواع مختلف باتری دار و قابل شارژ
  • کارکرد آسان و بسیار سهل
  • تشخیص زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه
  • امکان کشف آسیب‌های احتمالی ناشی از تصادفات
  • ارائه یک قیمت متناسب برای خودرو و کاهش هزینه‌های خریداران
  • امکان انتخاب یک خودرو با حداکثر ایمنی

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو:

قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو متناسب با بسیار عوامل تغییر کرده، ازاین‌رو در بازارهای آنلاین رنج قیمتی متمایزی را از این دستگاه‌ها شاهد هستیم. از عوامل مهمی که بر قیمت این دستگاه‌ها تأثیرگذار است به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • گستردگی کارایی:

برخی از این دستگاه‌ها توانایی‌های بالقوه بسیاری از خود بروز می‌دهند که به‌تبع قیمت آنها را افزایش می‌دهد. غالباً دستگاه معمول بازار امکان سنجش ضخامت رنگ ‌بر روی پنل‌های فلزی رادارند. ولی نمونه‌های پیشرفته پنل‌های پلاستیکی و کربنی را نیز ازنظر ضخامت رنگ مورد ارزیابی قرار می‌دهند. حتی بسیاری از آنها توانایی محاسبه ضخامت دقیق لایه‌هایی مانند پرایمر، پایه و کلیر را نیز دارند. این امر طبیعی است که قیمت این دستگاه‌ها را در رنج بالاتری قرار دهد.

  • برند تولیدکننده:

اگر برای خرید به سمت برندهای چینی رهسپار شوید، مطمئناً قیمت پایین‌تر و به همان نسبت طول عمر و کارایی کمتری را نیز دریافت می‌کند. ولی برندهای اروپایی می‌توانند دستگاه‌هایی حرفه‌ای‌تر با دقت بالاتر و صدالبته ماندگاری بیشتری را به شما تقدیم نمایند.

  • سرعت عملکرد:

برخی از دستگاه‌های پیشرفته در کسری از ثانیه اندازه‌هایی دقیق را ارائه می‌کنند که این امر سرعت عملکرد کارشناسان را به‌تبع بالا می‌برد. انتخاب یک ضخامت سنج سریع، روند کاری را تسریع می‌بخشد، اما به همان نسبت قیمت بالاتری نیز ارائه می‌کند.

  • نوع و توان باتری:

اگر کمی هزینه بیشتری پرداخت‌نموده و دستگاه تشخیص رنگ خودرو باقابلیت شارژ مجدد را خریداری کنید، مسلماً درگیری کمتری در حین کار خواهید داشت. دستگاه‌های دارای باتری نمی‌توانند، در طولانی‌مدت نیاز کارشناسان پرکار را برطرف سازند. ولی دستگاه‌های قابل شارژ بدون نیاز به باتری به کمک یک کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند.

کلام آخر باب دستگاه تشخیص رنگ خودرو:

هیچ‌گاه نمی‌توان به استنادات بصری باب تشخیص رنگ خودرو بسنده نموده و یک معامله را صورت داد. چراکه گاهاً حتی بدنه‌های آسیب‌دیده با تصادفات بسیار سهمگین را نیز می‌توان به دست صافکاران حرفه‌ای تعمیر و مجدداً رنگ‌آمیزی نمود. با این توصیفات استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو یک ضرورت غیرقابل‌اجتناب است.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=31991