سبد خرید 0

فیدیلیتی یا جک s5?مقایسه فیدیلیتی با جک s5

مقایسه فیدیلیتی با جک s5

 افزایش محبوبیت خودروهای کراس اوور باعث شده کمپانی‌های مختلف این کلاس خودرویی را در بین سایر محصولات خود قرار دهند. این دو خودرو نیز از جمله کراس اوورهای جذاب موجود در بازار ایران هستند؛ که توانسته‌اند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب نمایند. در ابتدای این مقاله به معرفی و سپس به مقایسه جک S5 و فیدلیتی خواهیم پرداخت، پس اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید باما همراه باشید.

معرفی

در ابتدای مقایسه جک S5 و فیدلیتی لازم است، این دو خودرو را مورد معرفی قرار دهیم. جک S5 یکی از محصولات کشور چین است؛ که توسط کمپانی جک تولید شده و در سال ۱۳۹۴ با نسخه دستی وارد ایران شد، اما دو سال بعد نسخه دارای گیربکس اتوماتیک آن در اختیار مخاطبان ایرانی قرار داده شد. مسئولیت واردات محصولات کمپانی جک در ایران برعهده شرکت کرمان موتور است.

در مقابل فیدلیتی قرار دارد؛ که از جمله خودروهای جدید در کلاس کراس اوور می‌باشد. این خودرو که یکی از محصولات کمپانی چری کشور چین است؛ نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در بازار جهانی قرار گرفت. شرکت خودروسازی بهمن مسئولیت واردات این خودرو را به ایران برعهده دارد.

مقایسه فیدیلیتی با جک s5

از نظر طراحی

واضح است که فیدلیتی پرایم با طراحی بسیار جدیدتر متعلق به سال ۲۰۱۹ نسبت به جک S5 که اصل و اساس استایل آن به هیوندای توسان مدل ۲۰۱۱ برمی‌گردد، ظاهر جذاب‌تر و طراحی بیرونی مدرن‌تری ارائه می‌دهد.بنابراین احتمالا همه شما با ما موافق هستید که فیدلیتی پرایم خودروی زیباتری نسبت به جک اس۵ نیوفیس است و آپدیت‌های ظاهری محصول کرمان موتور یعنی جک s5 نیوفیس، نتوانسته آن را در برابر حریفان جدیدتر همچون فیدلیتی از لحاظ ظاهری جذاب‌تر جلوه دهد.

در مورد نمای کابین هم وضعیت بر همین منوال است؛ طراحی داشبورد فیدلیتی مبتنی بر اصول جدید بوده و قرابت زیادی با سلیقه‌های امروزی دارد. اما طرح داشبورد جک اس ۵ نیوفیس بر اساس متد ۱۰ – ۱۲ سال پیش شکل گرفته و امروزه دیگر خیلی گیرا و زیبا احساس نمی‌شود. بنابراین مقایسه جک S5 با فیدلیتی از نظر طراحی به نفع محصول بهمن موتور به پایان می‌رسد.ناگفته نماند فضای داخل کابین فیدلیتی و همچنین صندوق عقب آن نسبت به جک S5 بزرگتر بوده و از این جهت هم کارایی بیشتری برای کاربران به دنبال دارد. جهت اطلاع باید بدانید که ظرفیت صندوق عقب فیدلیتی پرایم معادل ۱۲۶۰ لیتر بوده اما این رقم برای جک اس ۵ نیوفیس حدود ۵۰۵ لیتر است.

مقایسه فیدیلیتی با جک s5

از نظر مشخصات فنی

درست است که ظاهر جک S5 چندان جدید به نظر نمی‌رسد اما موتور و گیربکس این خودرو کاملا مدرن شده و با محصول لوکس کرمان موتور یعنی کی ام سی k7 مشترک است. در اینجا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به قدرت ۱۷۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر به همراه گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده شده است.

در سوی دیگر فیدلیتی پرایم نیز از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت غیرمستقیم یا MPi، قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند و آن را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک دو کلاچه به سوی محور چرخ‌های جلو می‌فرستد.با توجه به قدرت موتور بالاتر و وزن کمتر می‌توان انتظار داشت که جک S5 نیوفیس نسبت به فیدلیتی پرایم شتاب بهتری ارائه دهد؛ به نحوی که اگر شتاب صفر تا ۱۰۰ فیدلیتی را چیزی حدود ۱۱.۹ ثانیه بدانیم، احتمالا این رقم برای جک S5 به حوالی ۱۱ ثانیه و یا کمتر تقلیل خواهد یافت.
کیفیت سواری هر دو خودرو خیلی نرم نیست اما باز هم در این میان جک S5 می‌تواند سواری کمی نرم‌تر را ارائه دهد. از لحاظ هندلینگ و پایداری هم باید گفت وضعیت فیدلیتی کمی بهتر احساس می‌شود.

 

مقایسه امکانات فیدلیتی با جک S5

نوبت به مقایسه جک S5 و فیدلیتی از نظر برخورداری از آپشن‌ها و امکانات رفاهی می‌رسد. خودروهایی که در کشور چین طراحی و تولید می‌شوند، دارای امکانات رفاهی متعددی بوده و می‌توانند شرایط رفاهی مناسبی را برای راننده و سرنشینان خود فراهم نمایند. برخورداری از امکانات رفاهی متعدد در خودروهای چینی سبب شده محصولات این کشور بتوانند از بازار فروش مناسبی در ایران برخوردار شوند.

با بررسی آپشن‌ها و امکانات رفاهی موجود در این دو خودرو نتیجه می‌گیریم، فیدلیتی قادر است شرایط بهتری را با برخورداری از امکانات رفاهی متعدد در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت،در مقایسه جک S5 و فیدلیتی از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی فیدلیتی امتیاز بیشتری را نسبت به رقیب خود کسب می‌کند.

برای تجربه فروش خودرو بدون اتلاف وقت صفحه کارشناسی خودرو در محل کارآزموده را از دست ندهید.

تجهیزاتجک S5فیدلیتی
چراغجلو: تنظیم ارتفاع نور، چراغ‌های مه شکن جلو ، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو

 

عقب: چراغ‌های عقب LED، چراغ ترمز سوم، چراغ‌های مه شکن عقب

جلو: تمامی چراغ‌ها Full LED، دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو، دارای چراغ روشنایی در روز دی لایت، دارای سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل

 

عقب: چراغ‌های عقب Full LED

سیستمهای مولتی مدیاکلیدهای مولتی مدیا روی فرمان، کامپیوتر سفری، دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر)، دارای 6 بلندگو،  بلوتوث، سیستم پخش 5MP با خروجی USB ،IPod ،AUXدارای صفحه نمایش 10.8 اینچی، دارای بلوتوث و امکان انتقال تصویر تلفن همراه به روی مانیتور(Mirror Link)، جلو آمپر 12.3 اینچی دیجیتال، دارای 8 عدد بلندگو
صفحه نمایش۹ اینچی۱۲.۳ اینچی
رینگ ها۱۷ اینچ آلومینیومی۲۰ اینچ
آینهچراغ راهنما روی آینه، آینه‌های جانبی برقی تاشونده همراه با گرمکنآینه داخلی با عملکرد خودکار ضد انعکاس نور، آینه‌های جانبی برقی تاشونده به همراه گرمکن و چراغ خوش آمدگویی
تهویه مطبوعتهویه مطبوع اتوماتیک دوگانهتهویه مطبوع دیجیتال دارای دریچه خروجی هوای سرنشین عقب
صندلیجلو: تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و کمک راننده در ۴ جهت، صندلی چرمی

 

عقب: قابلیت تا شوندگی، دارای قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس

جلو: صندلی‌های جلو برقی و دارای گرمکن، دارای روکش چرمی، دارای آینه آرایشی و چراغ روشنایی آفتابگیر راننده و سرنشین جلو

 

عقب: صندلی‌های ردیف سوم(قابل انتخاب) به صورت کاملا تاشو، صندلی‌های ردیف دوم با قابلیت تا شدن و تنظیم پشتی، دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

شیشهبالابر برقی شیشیه‌های جلو و عقب، گرمکن شیشه عقبشیشه های جانبی برقی، دودی، دارای سنسور باران و برف پاک کن شیشه عقب
سیستم های هشدار دهندهسنسور دنده عقب، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC ، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDCدارای رادارهای نقطه کور و هشدار حرکت بین خطوط، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها
سایر امکاناتسان روفدارای دوربین 360 درجه با قابلیت ضبط دایمی وقایع، دارای کروز کنترل، دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، دوربین عقب و سنسور پارک جلو و عقب، دارای شارژر وایرلس تلفن همراه،یک عدد خروجی USB در ردیف جلو و دو عدد در عقب، درب صندوق برقی به همراه سیستم هوشمند باز کردن درب صندوق(توسط پا)، دارای دو مدل رینگ به انتخاب مشتری

مقایسه جک S5 با فیدلیتی از نظر ایمنی

یکی از بخش‌های مهم و ضروری در مقایسه جک S5 و فیدلیتی مربوط به امکانات ایمنی است؛ که این دو خودرو در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهند. جک S5 با شرکت در تست‌های مربوط به موسسه ایمنی چین توانسته ۵ ستاره ایمنی را دریافت نماید، در مقابل فیدلیتی در هیچ کدام از تست‌های تصادف و ایمنی موسسه‌های بین المللی شرکت نکرده و به همین دلیل اطلاعات دقیقی در مورد ایمنی این خودرو در دست نیست. با توجه به اطلاعات موجود نتیجه می‌گیریم، جک S5 از نظر ایمنی می‌تواند قابل اعتمادتر از رقیب خود باشد.

تجهیزاتجک S5فیدلیتی
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم ترمز ضد قفل ABSسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای
کیسه هواکیسه هوای راننده و سرنشین جلو و کناری ۴ عدد۴ عدد، راننده، سرنشین و جانبی
سیستم ترمزچهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم ترمز ضد قفل ABSچهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)، سیستم های کمکی ترمز EBA-EBD-BA، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری ESP، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد

بالاخره فیدلیتی بخریم یا جک S5 ؟

با پایان یافتن مقایسه فیدلیتی با جک S5 این سوال پیش می‌آید که بالاخره کدام یک را باید بخریم؟ به نظر می‌رسد با توجه به طراحی ظاهری مدرن‌تر، کابین بسیار جادارتر، نمای داخلی جذاب‌تر، پرستیژ بالاتر، رونق مناسب بازار خریدوفروش، تجهیزات ایمنی مدرن‌تر و بهره‌مندی از برخی امکانات رفاهی متنوع‌تر، می‌توان نتیجه گرفت که فیدلیتی پرایم ارزش خرید بالاتری نسبت به جک S5 نیوفیس دارد.

با این وجود اگر فاکتور عملکرد فنی و چابکی برای شما مهم‌تر است،  جک S5 نیوفیس گزینه بهتری است و می‌تواند سواری مهیج و لذت‌بخش‌تری را در اختیار شما قرار دهد. ضمن آنکه قیمت جک S5 نسبت به قیمت فیدلیتی در بازار ارزان‌تر است و خرید آن صرفه اقتصادی بیشتری به دنبال دارد.

 

 

0 Comments

اولین کسی باشید که در مورد این مطلب اظهار نظر می کند.

  • من جک s5 و از نظر فنی بیشتر قبول دارم ولی ظاهر فیدلیتی قشنگ تره

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=33260