قیمت 9,900,000 تومان

ثبت نام در دوره
0 دیدگاه 1468 بازدید
تعداد سرفصل ها: 10
تعداد جلسات دوره: 5
ارائه خوابگاه
امکان خرید اقساطی ابزارهای معرفی شده
دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای
آموزش توسط مربیان فنی و حرفه‌ای
تمرین عملی بر روی خودرو تحت نظر مربی
به همراه ناهار

آموزش لیسه گیری خودرو

آموزش لیسه گیری خودرو یکی از موضوعات مهم در مباحث خودرویی می باشد. در این دوره به نکات مهم در زمینه تعمیر بدنه خودرو پرداخته می شود. بدنه خودرو همواره در معرض آسیب و صدمه دیدن است و در صورت آسیب اگر سریعا برای رفع صدمات اقدام شود از تحمیل هزینه های بالا جلوگیری می شود. لیسه گیری ماشین یکی از اقداماتی است که می تواند به رفع آسیب های بدنه خودرو کمک کند. 

همانطور که می دانید رنگ موجود بر بدنه خودرو از سه لایه تشکیل شده و اگر هر یک از لایه ها دچار آسیب شوند نیاز به ترمیم و رفع مشکل پیدا خواهند کرد. معمولا  لیسه کشی خودرو برای رفع خش های عمیق بدنه خودرو استفاده می شود و بهترین روش خش گیری خودرو نیز در حال حاضر می باشد.

آموزش لیسه گیری ماشین یکی از خدمات مرتبط با دوره صافکاری خودرو است و به رفع عیوب هریک از لایه های سه گانه رنگ ماشین می پردازد.

 آموزش لیسه گیری خودرو می تواند به ترمیم خش های عمیق و زیبا سازی خودور کمک کند. وجود خش بر بدنه خودرو باعث افت قیمت خودرو می شود و برای جلوگیری از این موضوع مالکین خودرو به دنبال متخصصین لیسه گیری متبحر بوده تا این موضوع را برطرف نمایند. در زمینه لیسه گیری ماشین آموزشگاه های متعددی به آموزش لیسه گیری خودرو پرداخته و به صورت حرفه ای این فن را به علاقمندان این دوره آموزش می دهند تا با بدست آوردن تجربه بتوانند کسب و کاری راه اندازی کنند.

معمولا لیسه گیری خودرو به اقداماتی جهت رفع خراشیدگی های عمیق،  خراشیدگی هایی که در سطوح زیرین و لایه های دو و سوم رخ می دهد می باشد و به دلیل عمق زیاد تنها با کمک لیسه گیری خودرو این مشکل بر طرف می شود. لیسه کشی ماشین در چنین شرایطی از زنگ زدگی سایر لایه های فلزی بدنه ماشین و ریختن رنگ جلوگیری می کند.

اقدامات و مراحل لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو شامل موارد بسیار تخصصی می باشد که هر یک بر کیفیت و نحوه اجرا می تواند موثر باشد.

مراحل لیسه گیری خودرو

• شستشوی بدنه خودرو و خراش با شوینده مخصوص 
• تشخیص عمق خراشیدگی توسط دستگاه های فرا بنفش
• پر کردن محل خراش توسط بتونه گیری با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو
• لیسه گیری با قلم، کارت و ابزارهای مخصوص

ابزار لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو به ابزار لیسه گیری به خصوصی نیاز ندارد و می توان گفت در کنار ابزارهای ساده مهارت حرف اول را میزند. از مهمترین ابزار لیسه گیری خودرو می توان به رنگ‌های پوششی که جزو رنگ‌های اکریلیک، پلی‌یورتان و… می باشند اشاره کرد.

سایر ابزارهای لیسه گیری خودرو نیز شامل بتونه، شوینده سطح خودرو، سشوار صنعتی، پولیش، واکس و کلر می باشد تمامی این ابزارها از تجهیزات مهم و عمومی در میان متخصصین لیسه گیری ماشین است.

آموزش تخصصی لیسه گیری خودرو

در دوره آموزش لیسه گیری خودرو در آموزشگاه فنی کارآزموده که مرتبط با دوره صافکاری PDR است هنرجویان کلیه موارد زیر را به صورت تخصصی و عملی فرا خواهند گرفت. 

  • آموزش لیسه گیری خودرو کاملا عملی  
  • آموزش نحوه شستشوی محل لیسه کشی
  • نحوه تمیزکاری و پاک کردن قبل از لیسه کاری و سرامیک 
  • آشنایی با ابزارهای لیسه گیری و کاربردهای آنها
  • لیسه کشی برای طیف های مختلف رنگ خودرو
  • آموزش نحوه شناسایی محل دقیق جهت لیسه کشی
  • آموزش تشخیص انواع خش 
  • آموزش پولیش کاری بعد از لیسه گیری
  • آموزش ترکیب رنگ و شناسایی رنگ
  • معرفی و نحوه استفاده از مواد مورد استفاده در سرامیک
  • آموزش نحوه اجرای سرامیک

پولیش کاری بعد از لیسه گیری ماشین

یکی از نکات ضروری در زمان لیسه گیری خودرو پولیش کاری بعد از لیسه کشی است که به کدر نشدن و جلای رنگ کمک بسیاری می کند. در این زمان متخصص لیسه گیری با استفاده از دستگاه پولیش‌ محل را پولیشکاری کرده و کار به اتمام می رسد. در زمان پولیش کاری این نکته بسیار ضروری است که بدنه خودرو کاملا خشک باشد تا مواد بکار رفته در فرو رفتگی خراش، پخش نشود. باید بدانید که انتخاب پولیش، بر اساس نوع رنگ بدنه اتومبیل تعیین می‌شود تا آسیبی به رنگ خودرو وارد نکند. پس از پولیش‌ کاری نوبت به واکس بدنه می‌رسد، در این مرحله فرد متخصص بر اساس میانگین دمای هوا و همچنین نوع کاربری خودرو، اقدام به انتخاب واکس مناسب می‌کنند. اما به طور کل می‌توان گفت، همه واکس‌ هایی که در مرحله نهایی یک عملیات لیسه گیری استفاده می‌شوند جزء دسته واکس‌های نرم می باشند.

نکات مهم در زمان لیسه گیری ماشین

  • اطمینان از تمیزی بدنه خودرو در زمان لیسه گیری می تواند یکی از مهمترین موارد باشد زیرا هر نوع آلودگی باعث پایین آمدن کیفیت لیسه گیری ماشین شده و نتیجه مناسبی را ایجاد نمی کند.
  • پیش از اقدام به لیسه گیری باید میزان عمق خش توسط دستگاه های تخصصی مانند نورهای ماورا بنفش و لامپ های مخصوص تشخیص داده شود.
  • یکی از نکات مهم در زمان لیسه گیری خوردو انتخاب رنگ بر اساس کد رنگ می باشد که برای جلوگیری از دو رنگ شدن بسیار ضروری است و نیاز به مهارت و دقت بالا دارد.
  • از موارد مهم دیگر در زمان لیسه گیری خودرو مهارت استفاده از تجهیزات لیسه گیری می باشد تا با استفاده ماهرانه بتوان سطحی یکسان را ایجاد نمود.
  • مهارت پولیش کاری دیگر نکنه مهم در لیسه گیری خودرو است تا از کدر شدن رنگ جلوگیری شود و باید با دقت و مهارت صورت گیرد. 

سرفصل های دوره آموزش لیسه گیری خودرو:

  • آموزش اصولی نحوه زیرسازی قسمت های آسیب دیده بدنه خودرو جهت اعمال لیسه گیری
  • آموزش حرفه ای با روش های تخصصی اعمال پرایمرها قبل از انجام لیسه گیری
  • آموزش آشنایی با انواع پوشش های مربوط به لیسه گیری
  • آموزش ترکیب رنگ تخصصی رنگهای معمولی، خاص ساده، متالیک و صدفی
  • آموزش آشنایی و نحوه کار تخصصی با انواع ابزارهای لیسه، قلم گیری، ابزارهای دست ساز، قلم مو و ایربراش
  • آموزش اصول کنترل کیفی سطح بدنه قبل از اعمال ليسه کاری
  • آموزش کاملا اصولی پرداخت کردن و هم سطح سازی بعد از لیسه گیری با روش های خاص
  • آموزش خشک کردن اجباری
  • مراحل اعمال پوشش لیسه گیری
  • آموزش اصول رعایت ایمنی کار با ابزار آلات حرارتی لیسه گیری
  • آموزش اصول کنترل كيفى سطح آسیب دیده بدنه خودرو بعد از اعمال لیسه گیری و رفع عیوب
  • آموزش اصولی پولیش کاری نهایی و گم کردن لیسه گیری و احیای رنگ ناحیه آسیب دیده
  • آموزش نحوه قیمت گذاری انواع مختلف سطوح آسیب دیده بدنه خودرو جهت لیسه گیری

آموزش نحوه ترکیب رنگ لیسه گیری از سرفصل های این دوره است.

با توجه به اینکه تعداد خودروها در کشور در حال افزایش است، این دوره دارای بازار کار خوبی است.

لیسه کشی امری تخصصی است بنابراین آموزش و یادگیری آن نیاز به تمرین و تکرار بسیاری دارد. بنابراین اگر می خواهید آموزش لیسه کشی بدنه خودرو را یاد بگیرید بهتر است روشی را انتخاب کنید که طی آن امکان تمرین و کار عملی برای شما وجود داشته باشید. برای آموزش نحوه لیسه گیری خودرو روش های مختلفی پیش روی شماست. اینکه کدام روش بهترین روش آموزش لیسه کشی خودرو است به هدف شما از آموزش بستگی دارد. اگر هدف شما تنها بالا بردن اطلاعات است می توانید با مشاهده فیلم آموزش لیسه کشی خودرو با نحوه انجام این کار آشنا شوید اما اگر می خواهید با آموزش لیسه کشی خود را برای ورود به بازار کار این رشته آماده کنید بهتر است روشی را انتخاب کنید که طی آن به صورت عملی صفر تا صد لیسه گیری را یاد خواهید گرفت. آموزش از طریق شاگردی و شرکت در دوره لیسه کشی خودرو از بهترین روش هایی است که از طریق آن می توانید مهارت های این شغل را یاد بگیرید. اگر می خواهید در مدت زمانی کوتاه و از پایه لیسه کشی را یاد بگیرید توصیه می کنیم یک آموزشگاه لیسه کشی خودرو مطمئن را شناسایی کرده و در دوره های آن ثبت نام کنید.

اهمیت و مزایای لیسه گیری خودرو

جلوگیری از ریختن رنگ خودرو

نکته حایز اهمیت در لیسه گیری ماشین، جلوگیری از ریختن رنگ و آسیب های جدی تر به خودرو است. در صورت اقدام به لیسه گیری در زمان مناسب می توانید از بروز مشکل ریختن رنگ خودرو جلوگیری کنید.

حفظ ارزش مالی خودرو

همانطور که می دانید هر گونه آسیب بر خودرو از ارزش و قیمت خودرو کاسته و بر آن موثر است. لیسه گیری خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست تنها تفاوت این است که با لیسه گیری جلوه خودرو حفظ شده و مشتریان راغبتر به خرید می شوند.

جلوگیری از زنگ زدگی بدنه خودرو

در صورت آسیب و خراشیدگی در بدنه خودرو اگر به این موضوع رسیدگی نشود لایه های زیرین در معرض رطوبت و هوا به سرعت اکسید شده و زنگ زدگی رخ می دهد. علاوه بر آن به حفظ ظاهری خودرو کمک بسیاری می کند.

مهارت های ارائه شده در دوره آموزش لیسه گیری خودرو

شناخت و کار با ابزارهای عمومی مثل بتونه، شوینده سطح خودرو، سشوار صنعتی، پولیش، واکس و کلر نیز برای لیسه کشی در این دوره آموزش داده می شود.

در دوره لیسه گیری خودرو به شناخت انواع خش و نحوه شناسایی عمق خش با ابزارهای تخصصی خواهیم پرداخت.

تشخیص کد رنگ متناسب با رنگ خودرو بسیار ضروری است و مربیان ما این فن را به طور حرفه ای به شما آموزش خواهند داد.

از مشکلات خودرو های ایرانی لیسه گیر ماشین های سفید صدفی است و ما این موضوع را در این دوره گنجانده تا هنرحویان ما در بازار کار آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان خود باشند.

پولیش کاری یکی از نکات مهم و تخصصی در این دوره می باش زیرا با ایربراش حرفه ای و در انتها پولیش مناسب تشخیص رنگ شدگی کاملا سخت خواهد بود

نکات و فنون کامل لیسه گیری خودرو به صورت کاملا عملی آموزش داده می شود.

استانداردهای دوره آموزش لیسه گیری خودرو

مقایسه قبل و بعد لیسه گیری خودرو

با مقایسه قبل و بعد لیسه گیری خودرو می توان به مهارت لیسه گیر خودرو پی برد. نمونه کارهای قبل و بعد نشان می دهد که تا چه میزان لیسه گیری حرفه ای صورت گرفته است. اگر کار به صورت حرفه ای انجام شود با مقایسه قبل و بعد لیسه گیری خودرو می توان گفت تشخیص به سختی می تواند باشد. تمامی نکاتی که در ابتدا گفته شد شامل انتخاب کد رنگ مناسب، خشک شدن کامل بتونه، پولیش کاری، واکس زدن و… همه کمک می کند تا در مقایسه قبل و بعد لیسه گیری تنها کارشناسان حرفه ای تشخیص رنگ دهند و به صورت ظاهری قابل تشخیص نباشد.

جمع بندی آموزش لیسه گیری خودرو

 

لیسه کشی یکی از مشاغل مرتبط با خودرو در بخش صافکاری و نقاشی است. با لیسه کشی ماشین می توانید خط و خطوط عمیق ایجاد شده روی بدنه خودرو را رفع کنید. اجرا لیسه کشی روی بدنه خودرو مراحل گوناگونی داشته و به دقت بالایی نیاز دارد از این رو بسیاری از نقاشان و صافکاران خودرو مهارت های لازم آن را ندارند و تنها با پولیش کاری یا رنگ خشک خراش ایجاد شده روی بدنه را پر می کنند.

از آنجایی که لیسه کشی ماشین نسبت به پولیش و رنگ خشک برای رفع خراش های ایجاد شده روی خودرو موثر است لذا افراد معمولا برای رفع خراش های خودرو از لیسه کشی استفاده می کنند. با توجه به اینکه متخصصان این رشته اندک اند لذا با یادگیری مهارت های این شغل و آموزش لیسه کشی ماشین می توانید از یک شغل عالی و درآمدزا بهره مند شوید.

 

مزایای دوره آموزش لیسه گیری خودرو

آموزش در کارگاه های مجهز

ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای

پشتیبانی نامحدود

بهره مندی از اساتید با تجربه و متخصص

فایل های آموزشی

سرفصل های استاندارد

آموزش در کارگاه‌های مجهز

ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای

سرفصل‌های استاندارد

پشتیبانی نامحدود

بهره مندی از اساتید با تجربه و متخصص

فایل‌های آموزشی

درباره مدرس
میثم کرمی
میثم کرمی
مدرس

ایشان فارغ التحصیل رشته مکانیک خودرو مقطع کارشناسی از دانشکده فنی انقلاب اسلامی تهران می باشد.سوابق ایشان بعنوان کارشناس خسارت ایرانخودرو و مدرس آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد.

نمایش پروفایل

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
9,900,000 تومان
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش لیسه گیری خودرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *