سبد خرید 0

کارشناسی موتور خودرو

کارشناسی موتور خودرو به دلیل اینکه گویی قلب تپنده اتومبیل و مایه حرکت و تداوم کارایی آن است، بسیار مهم است. کشف ایرادات بدنه و شاسی و ستون از عهده افراد عادی به‌کلی خارج است، چه برسد به موتور این مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعه خودروها، ازاین‌رو برای خرید یک اتومبیل کارآمد پرداخت هزینه کارشناسی موتور خودرو و در اختیار قرار دادن خودرو به دست این افراد بسیار ضروری است.

این کارشناسان به دلیل اینکه دوره آموزشی کارشناسی موتور خودرو را گذرانده اکنون به‌تمامی زوایای این بخش پیچیده اشراف کامل دارند، به همین دلیل از توانایی عیب‌یابی و تست سلامت خودرو برخوردار هستند. در این مطلب به‌طور مفصل‌تر درباره وظایف یک کارشناس و بخش‌های مختلف کارشناسی موتور خودرو سخن گفته و این موضوعات مهم را شرح می‌دهیم.

برای درخواست کارشناسی خودرو می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و یا به صفحه کارشناسی خودرو در محل مراجعه کنید و از میزان تعرفه کارشناسی خودرو اطلاع پیدا کنید.

قسمت‌های اصلی در کارشناسی موتور خودرو:

کارشناسی موتور خودرو مراحلی دقیق و موشکافانه بوده که توسط فردی که به دانش فنی بالا در حوزه مکانیک مجهز است، باید به اجرا گذاشته شود. این فرد باید آگاهی کاملی نسبت به‌تمامی قطعات خودرو داشته و مشکلات فنی موتور را بشناسد. اغلب موتور معایب خود را با صدا و لرزش نشان می‌دهد، اما گاهی نیاز به بررسی‌های دیگری نیز وجود دارد.

چراکه گاهاً حتی موتورهای آرام و بی‌صدا نیز کوهی از مشکلات را با خود به همراه دارند و هزینه تعمیرات فراوانی را بر دوش مالکان می‌گذارند. با این توضیحات کارشناسی موتور خودرو بر اساس چهار مرحله مختلف به‌صورت کلی انجام پذیرفته و معایب موتور یک‌به‌یک هویدا می‌گردد. کارشناسی موتور، بررسی گیربکس، کارشناسی جلوبندی و تست دیاگ از این مراحل است. اگر این ارزیابی‌ها به‌صورت دقیق و توسط یک فرد که دوره آموزشی کارشناسی موتور خودرو را دیده انجام پذیرد، خیال شمارا از کیفیت بالای خودروی در دست راحت خواهد کرد. در قسمت بعدی به‌صورت جزئی‌تر بخش‌های موردبررسی در کارشناسی موتور را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

بخش‌های مختلف در کارشناسی موتور خودرو:

بخش‌های مختلفی در ضمن کارشناسی موتور خودرو مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که در صورت تأیید سلامت کارشناس می‌توان از کارکرد بهینه و عملکرد ایده‌آل موتور مطمئن شد. بر اساس همین نتایج مستدل است که تمامی خریداران خود را به موظف به پرداخت هزینه کارشناسی موتور خودرو با هر نرخ مصوبی می‌نمایند. چراکه می‌دانند با پرداخت این هزینه ناچیز از زیان مالی گسترده در آینده معاف خواهند شد. در ادامه بخش‌های مختلفی که در بازدیدهای فنی در مورد موتور تست گردیده تا از سلامت آنها مطمئن شد را در قالب یک جدول بیان می‌کنیم.

بخش‌های مختلف در کارشناسی موتور خودرو
اطمینان از کارکرد صحیح موتور اطمینان از عدم وجود صدای غیرعادی موتور
بازدید واشر در سوپاپ و واشر سیلندر اطمینان از عدم نشتی روغن گیربکس
عدم کمپرس موتور بررسی روغن‌موتور
عدم روغن‌ریزی موتور بررسی روغن هیدرولیک
تست دمای موتور و اطمینان از عملکرد درست سیستم خنک‌کننده بازدید کامل موتور و تست موتور در حالت سرد و گرم
بازدید رادیاتور و عدم نشتی آب تست دیاگ و گزارش خطاهای خودرو
بررسی دود اگزوز بازدید باتری و دینام و اطمینان از شارژ دهی مناسب
بررسی کارکرد واقعی خودرو بازدید و کارشناسی زیر بندی خودرو
تست آپشن‌ها و مایعات خودرو روغن‌سوزی یا دفرمه شدن رینگ
بررسی ترمز پارک، ترمز عقب و ترمز جلو دنده پشت فرمان (شیفت ترونیک)

ضرورت‌های کارشناسی موتور خودرو:

ضرورت‌هایی وجود دارند که با بررسی آنها متوجه می‌شویم، کارشناسی موتور خودرو یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها قبل از خرید اتومبیل به شمار می‌رود. به‌راستی خرید اتومبیل بدون مراجعه به یک کارشناس زبده که دوره آموزشی کارشناسی موتور خودرو را به‌صورت مفصل گذرانده باشد، یک ریسک بزرگ است. چراکه تا 80% اوقات خریداران را با مشکلات فراوان مواجه ساخته و آن‌ها را ناچار می‌سازد پس از خرید خودرو روانه تعمیرگاه‌ها شوند.

از این ضرورت‌ها به چند مورد مهم‌تر اشاره می‌کنیم.

  1. اولین ضرورت: در نظر داشتن موتور به‌عنوان مهم‌ترین بخش خودرو
  2. دومین ضرورت: حساسیت بالای موتور و قطعات تشکیل‌دهنده آن
  3. سومین ضرورت: سخت‌گیری‌های فراوان نسبت به این بخش خودرو در صورت تمایل به فروش مجدد
  4. چهارمین ضرورت: بی‌صدا بودن بسیاری از مشکلات بزرگ و مهم موتور
  5. پنجمین ضرورت: هزینه‌های فراوان و آزاردهنده‌ی تعمیر موتور
  6. ششمین ضرورت: وجود انواع ترفندهای زیرکانه کوتاه‌مدت جهت مخفی سازی مشکلات موجود در موتور
  7. هفتمین ضرورت: ضررهای هنگفت مالی در صورت وجود ایراد در موتور
  8. هشتمین ضرورت: وجود کلاه‌برداری‌های عظیم در این حوزه
  9. نهمین ضرورت: غیرقانونی بودن تعویض برخی از قطعات موتور
  10. دهمین ضرورت: وجود مشکل در اجزای اصلی موتور مانند سیستم انتقال قدرت، کلاچ و …

چگونگی تشخیص تعمیر شدگی موتور:

هزینه کارشناسی موتور خودرو با توجه به توانایی این فرآیند در پیشگیری از خسارت‌ها و عدم پرداخت هزینه‌ای بیش از قیمت معقول خودرو، بسیار کم و ناچیز است. این کارشناسان علاوه بر تست کیفیت خودرو به دلیل دانش علمی و تجربه بالای کاری می‌توانند، هرگونه تعمیر شدگی موتور را کشف و آن را به اطلاع خریداران برسانند.

در این راستا ابزارهای خاصی به میان آمده و با بررسی بخش‌های مختلف خودرو کمک می‌کند تا یک بازدید کامل صورت پذیرد. کارشناسان با رؤیت نشانه‌های لحیم‌کاری، تمیزی بیش‌ازحد درپوش موتور و روغن‌کاری می‌توانند از وجود یا عدم وجود تعمیر شدگی خودرو مطمئن شوند. صدای موتور نشان دیگری بر سالم یا معیوب بودن آن دارد که باوجود حقه‌های مکانیکی می‌توان به مخفی نمودن این صدا پرداخت. با این توصیفات کشف و بررسی این موضوع نیز نیاز به بررسی‌های کارشناسانه دارد.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

هزینه کارشناسی موتور خودرو خارجی:

موتور خودروهای خارجی به دلیل فناوری‌های هوشمند و برتری که دارند، باید از فیلترهای حساس‌تر و دقیق‌تری در زمان کارشناسی عبور کنند. چراکه کمترین کم‌کاری و اهمال می‌تواند، خساراتی به‌مراتب سنگین‌تر از خودروهای داخلی را به مالکان وارد سازد. تعمیر اساسی موتور خودروهای خارجی سرسام‌آور است. بدین ترتیب کارشناسی موتور خودرو این‌چنین اتومبیل‌هایی با توجه به قیمتی که دارند، بسیار مهم‌تر و گرانتر جلوه می‌کند. با این توصیفات مراجعه به مراکز معتبری که سابقه بالا داشته و به کارشناسی انواع خودرو داخلی و خارجی آگاهی دارند از ضروریات کار است.

ویژگی‌های دوره آموزشی کارشناسی موتور خودرو:

با این توضیحات اگر علاقه‌مند شده‌اید، از کیفیت و کمیت دوره آموزشی کارشناسی موتور خودرو مطلع شوید. باید بگوییم این دوره‌ها توسط مراکزی انجام می‌پذیرد که تأییدیه فنی و حرفه‌ای را کسب نموده‌اند. ازاین‌رو اساتید، محیط کاری، مباحث آموزشی و تمامی موارد دیگر از سطح کیفی بالایی در این مکان‌ها برخوردار هستند. بدین ترتیب تمامی داوطلبان با حضور در این دوره‌ها به کارشناسانی زبده و کارآزموده تبدیل می‌شوند که در بازار کار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

از مهم‌ترین ویژگی این دوره‌ها ارائه آموزش‌هایی بر دو مبنای تئوری و عملی است. به همین دلیل است که هنرجویان به‌خوبی مفاهیم را درک کرده و توانایی اجرایی نمودن آن‌ها را نیز دارند. ارائه مشاوره‌های انفرادی، دریافت مدارک معتبر و پشتیبانی همه‌جانبه از فارغ‌التحصیلان از دیگر مزایای این مراکز معتبر به شمار می‌رود.

کلام آخر باب کارشناسی موتور خودرو:

به‌منظور ارائه یک کارشناسی موتور خودرو پیشرفته، تخصصی و حرفه‌ای باید بخش‌های متعددی مورد کنکاش و ارزیابی قرار گیرد. بخش‌هایی مانند ترمز ABS، دسته‌موتور، فولی و تسمه، پلوس، توربین و کمپرس روغن‌موتور که به‌راستی بسیاری از آنها قابل‌رؤیت و لمس نیستند. در اینجا است که باکمی صرف هزینه کارشناسی موتور خودرو، به یک فرد دوره‌دیده و مجهز به انواع تجهیزات تست و ارزیابی دست می‌یابید که خیالتان را از سطح کیفی خوب اتومبیل راحت می‌کند. پس قبل از خرید کمک گرفتن از این افراد دوره‌دیده را حتماً جزء ضروریات کار خود قرار دهید تا به ناخواسته متضرر نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=32112