سبد خرید 0

کارشناسی رنو مگان ۱۶۰۰دنده ای

در این بخش به نحوه ی کارشناسی تخصصی محصولات رنو می پردازیم. کارشناسی رنو مگان که که شامل کارشناسی بدنه و کارشناسی فنی خودرو می گردد.

هرخودرو با توجه به ساختاری که دارد می تواند نقاط ضعف و قوت خاص خودش را داشته باشد. خودروی مگان که متعلق به کمپانی رنو می باشد نیز ازین قاعده مستثنی نیست.

رنو مگان در چند تیپ مختلف عرضه میشد که شامل موتورهای با حجم 2لیتر و 1.6 لیتر و گیربکس دنده ای 5سرعته و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بود.

سری های اولیه ی رنو مگان وارداتی بود که از کشور ترکیه وارد میشد. نمونه های مونتاژی این خودرو که توسط پارس خودرو ارائه میشد در سالهای 1387تا 1393 ادامه یافت.

کارشناسی رنو مگان

برای کارشناسی خودرو رنو مگان که شامل بخش های مختلف بدنه، فنی ونصب دیاگ می گردد،باید شناخت خوبی ازین خودرو داشته باشیم. کارشناسان ما شناخت مطلوبی ازین خودرو دارند که می توانید با درخواست کارشناس از تخصصشان بهره مند شوید.

در بخش کارشناسی بدنه، تمام نقاط بدنه وشاسی خودرو مورد کارشناسی قرار می گیرد. در بدنه ی این خودرو گلگیرهای جلو ازجنس فایبرگلس می باشند.

استفاده از فایبرگلس در ساختار بدنه خودرو می تواند مزایا ومعایبی داشته باشد. ازویژگی های فایبرگلس می توان به سبک بودن، سهولت ساخت آن و انعطاف پذیری در برابر ضربات اشاره کرد.

قسمتی از خودرو که جنس فایبرگلس دارند پس از تصادف خرد می شوند و اجازه انتقال ضربه به سایر قسمت ها را نمی دهند. رنگ شدگی فایبرگلس از طریق بررسی چشمی به راحتی قابل تشخیص است.

نقاط ضعف بدنه رنومگان برآمدگی های روی گلگیرهای خودرو می باشد. طبق آمار کارشناسی های انجام شده حدود 70%این قسمت از خودروهای مگان رنگ شدگی دارند. این به دلیل خارج از دید بودن برای راننده است.

درکارشناسی فنی این خودرو باید به مواردی همچون نشتی روغن از ناحیه واشر درب سوپاپ وسایر قسمت ها دقت نمود. مواردی همچون سروصدای اضافی از ناحیه موتور، لرزش موتور و دود خروجی اگزوز و…

ناگفته نماندکسانی که خودروی مگان دارند از مواردی چون استهلاک و خرابی کم, موتور قدرتمند, هندلینگ مناسب و سیستم ترمز خوب اعلام رضایت کرده اند و در مقابل نسبت به مسائلی مثل نفوذ صدای موتور به داخل کابین در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر انتقاد داشته اند.

محل نصب کابل دیاگ یا پورت OBD2 در این خودرو در کنسول وسط پشت اهرم تعویض دنده است. با نصب دیاگ و اسکن یونیت های خودرو می توان به وضعیت سلامت قطعات الکترونیکی پی برد.همچنین می توان پارامترهای مهم موتور و گیربکس اتوماتیک را کنترل نمود.

مشخصات فنی تیپ های مختلف رنو مگان

خودروی رنو مگان با دو نوع پیشرانه ی ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی عرضه می شد که ویژگی های هر کدام از آن ها را به طور خلاصه شرح می دهیم.

پیشرانه ی ۱۶۰۰ سی سی از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و با قدرت ۱۱۵ اسب بخار است که می تواند ظرف مدت ۱۱ ثانیه, ماشین را از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۶.۷ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۹۳ کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو ۳ می باشد. گیربکس آن نیز از نوع ۵ سرعته ی دستی است.

این نوع موتور که به K4M معروف است در سایر محصولات رنو نیز بکار رفته است.بطور مثال در تندر90 یا ساندرو.

پیشرانه ی ۲۰۰۰ سی سی نیز از نوع ۴ سیلندر۱۶ سوپاپ, با قدرت ۱۳۶ اسب بخار است و می تواند ظرف مدت ۱۱ثانیه شتابی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ایجاد کند. مصرف سوخت این پیشرانه معادل ۷.۵ لیتر به صورت ترکیبی و بیشینه ی سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است. این پیشرانه نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ و جعبه ی دنده ی ۴ سرعته ی خودکار است.

گیربکس بکار رفته در نوع اتوماتیک این خودرو AL4است که به یکسری ایراداتش در کارکردهای بالا پرداخته ایم:

  •  ضربه زدن شدید بعد از گرم شدن ماشین پشت ترافیک
  • هرز شدن توربین ماشین که باعث می شود خودرو در موقعیت شیب دار به کندی حرکت کند در صورت مطمئن شدن می توان پای سمت چپ بر روی ترمز قرار داده و پای سمت راست را بر پدال گاز فشار داده ماشین رو روشن کرده و در حالت D قرار داده و ببینیم که دور موتور 2000 باشد و در غیر این صورت دور موتور خودروی شما تا 1500 بیشتر نمی آید.
  • اشتباه نشان دادن نمایشگر دست دنده (P_R_N_D )

    عواملی که برای نگهداری گیربکس ضروری می باشد :

    • شستشوی موتور ماشین : بعد از شستشوی موتور ماشین که بر روی گیربکس اتومات قطعه سلکتور نصب می باشد که نمایشگر دست دنده را تشخیص می دهد، آب وارد سلکتور شده و امکان خرابی افزایش پیدا میکند که در بعضی موارد نیز به تعویض سلکتور ختم می شود.
    • اگر خودرو شما خاموش یا به هر دلیلی قادر به حرکت نیست آن را بکسل نکنید، زیرا ب هنگام بکسل پمپ گیربکس قادر ب پمپاژ نیست و بوش های گیربکس قادر به روغن کاری نیست به همین دلیل گیربکس شما دچار خرابی جبران ناپذیری می گردد و شما می بایست برای جابجایی خودروی خود از خودروبر یا جرثقیل استفاده کنید.
    • بالانس : در بعضی موارد دیده شده خودرو سالم برای تنظیم بالانس چرخ به تعمیرگاه رفته وبعد از بالانس خودرو قادر به حرکت نمی باشد. زیرا در انجام بالانس بعضی از همکاران اطلاعات دقیق در مورد گیربگس اتومات نداشته و همین امر باعث گردش بالای چرخ شما شده که باعث خرابی گیربگس اتومات میگردد.

    به جز مورد پیشرانه, هر دو مدل خودروی رنو مگان از بسیاری جهات شبیه به هم هستند.

    در هر دو مدل کیسه ی هوا فقط برای سرنشینان جلو وجود دارد و سیستم ترمز هر دو از نوع ABS همراه باEBD است.

    در مدل ۲۰۰۰ سیستم تهویه ی مطبوع خودکار و در مدل ۱۶۰۰ سیستم تهویه ی مطبوع دستی وجود دارد.

    هر دو مدل دارای کارت هوشمند, دگمه ی استارت, آینه بغل برقی, رایانه ی مسافرتی و دگمه های مدیریت صوت روی فرمان هستند.

چنانچه دوست دارید کارشناسی خودرو را بصورت کاملا تخصصی یاد بگیرید می توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو مجموعه کارآزموده شرکت کرده و بصورت حضوری 0 تا 100 این حرفه را فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=25805