سبد خرید 0
کارشناسی خودروهای هیبریدی

کارشناسی خودروهای هیبریدی

کارشناسی خودروهای هیبریدی به دلیل اینکه از دو یا چند پیشرانه انتقال نیرو به‌منظور ایجاد قدرت بهره می‌برند کمی پیچیده‌تر است. این خودروها بیشتر از نوع بنزینی ـ الکتریکی بوده و به دلیل تجهیز به موتور الکتریکی می‌توانند، هم عملکرد یک موتور پیشرفته و هم ژنراتور را ایفا نمایند. بدان معنی که هم توانایی شتاب گیری‌هایی عالی را داشته و هم در مواجه با سراشیبی‌ها با کاهش سرعت مانند یک ژنراتور به شارژ باتری می‌پردازند. هزینه سوخت کمتر، تعداد سیلندرهای محدودتر، پیمایش وسیع‌تر، بهره‌وری و کارایی بیشتر از مشخصه‌های بارز موتورهای هیبریدی است. البته از فناوری‌های نوین به‌کاررفته در این اتومبیل‌ها نیز نمی‌توان گذر نمود. با این توصیفات باب این اتومبیل‌ها طبیعی است که کارشناسی خودروهای هیبریدی را مختص افراد دوره‌دیده و کارشناسان زبده بدانیم. در این مطلب بیشتر باب این خودروها و نکات کارشناسی مربوط به آنها سخن می‌گوییم.

برای درخواست کارشناسی خودروی هیبریدی می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و یا به صفحه کارشناسی خودرو در محل مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

آشنایی بیشتر با خودروهای هیبریدی:

خودروهای هیبریدی ترکیبی از دو موتور احتراق داخلی و برقی بوده، بدین ترتیب از دو منبع تأمین انرژی بهره می‌برند. به‌واقع طراحان کوشیده‌اند در این خودروها از ترکیب ایجادشده بر ضعف‌های دو موتور الکتریکی و بنزینی فائق آمده و در مقابل مزایای این دو موتور را تقویت نمایند. بدین‌صورت عدم توانایی موتورهای الکتریکی در شتاب گیری‌ها را به کمک موتورهای احتراقی برطرف ساخته‌اند. ولی در زمان نیاز به گشتاور و انرژی بیشتر از موتورهای الکتریکی و قدرت آنها در این عرصه بهره برده‌اند.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

مزایای خودروهای هیبریدی به نسب دیگر اتومبیل‌ها:

نوع طراحی خاصت، نکات فنی ویژه و فناوری‌های متنوع سبب شده خودروهای هیبریدی در سطحی بسیار بالاتر و پیشرفته‌تر از خودروهای رایج عرضه شوند. این امر علاوه بر اینکه کارشناسی خودروهای هیبریدی را وارد برهه‌هایی مهندسی نموده، زمینه ایجاد مزایای فراوانی را برای این خودروها فراهم ساخته که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • مصرف سوخت کمتر
  • ایجاد آلایندگی بسیار محدودتر
  • صدای موتور کمتر در هنگام حرکت
  • کشش خوب و طی مسافت بیشتر خودرو
  • کاهش محسوس هزینه سوخت
  • سوخت‌گیری آسان و سریع
  • بهره‌وری بیشتر، شتاب سریع‌تر و کارایی فزون‌تر
  • دارای موتورهایی به نسبت کوچک‌تر
  • توانایی بازیابی انرژی
  • امکان شارژ توسط ترمز واکنشی یا ژنراتور و بدون نیاز به برق شهری
  • قابل‌استفاده بدون محدودیت در هر مسافت و هر شرایطی

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

انواع مختلف خودروهای هیبریدی تولیدشده:

کارشناسی خودروهای هیبریدی به دلیل وجود دو نوع موتور بنزینی و الکتریکی و ترکیب این دو نیرو در به‌پیش راندن خودرو نیاز به‌دقت نظر بیشتر و صرف زمان وسیع‌تری دارد. کارشناسان این خودروها باید به‌خوبی به انواع مختلف این خودروها و نحوه عملکردشان آشنایی کامل داشته تا دقیق‌ترین کارشناسی را ارائه دهند.

  • خودروهای هیبریدی پلاگین:

باید گفت این نوع اتومبیل هیبریدی مجهزترین فناوری را به خود اختصاص داده است. تمامی مردم جهان در صورت تمایل به خرید چنین خودروهایی نوع پلاگین را ترجیح می‌دهند. خودرو به مدد موتور بنزینی شارژ و توسط موتور الکتریکی نیرویی مضاعف می‌گیرد.

  • خودروهای هیبریدی سری:

در این خودروها اولویت با موتور الکتریکی است که آلایندگی کمتری دارد. بدین ترتیب موتور احتراقی فقط در زمان‌های ضروری به کار می‌آید. با این تفاوت کارکرد واضح خود تأیید می‌کنید که کارشناسی خودروهای هیبریدی کار افراد حرفه است.

  • خودروهای هیبریدی موازی:

خودروهای هیبریدی موازی در زمان نیاز به توان بیشتر بر روی نیروی موتور الکتریکی خود حساب ویژه باز می‌کنند. بدین ترتیب در زمان‌های عادی بر عملکرد موتورهای بنزینی تکیه می‌کنند. ولی در صورت نیاز به تولید نیروی پیشرفته، موتور الکتریکی را به خدمت می‌گیرند.

  • خودروهای هیبریدی ملایم:

افزایش قدرت موتور و امکان شتاب دهی بیشتر به خودرو که توسط موتور الکتریکی مهیا می‌شود بسیاری را جذب این خودروها نموده است. سوخت بنزین رسالت حرکت اتومبیل را بر عهده دارد و چند عدد باتری و موتور الکتریکی می‌کوشند تا در افزایش قدرت نقش ایفا نمایند.

اجزای مختلف تشکیل‌دهنده‌ی خودروهای هیبریدی:

امروزه کمپانی‌های بزرگ خودروسازی بسیاری بر روی تولید اتومبیل‌های هیبریدی تمرکز نموده‌اند. به همین دلیل طولی نمی‌کشد با به عرصه آمدن یک نمونه از این خودروها مدلی جدیدتر با فناوری‌هایی بسیار پیشرفته‌تر پا به این بازار داغ رقابت می‌گذارد. ازاین‌رو شاید نتوان به‌صورت حتم به‌تمامی اجزای سازنده این ماشین‌های در حال پیشرفت اشاره نمود. ولی از مهم‌ترین آنها می‌شود، به کنترل‌کننده‌ها، فراخازن‌ها با توانایی ذخیره انرژی الکتریکی، توربین‌های گازی، پیل‌های سوختی، موتور احتراق جرقه‌ای، سیستم‌های سوخت‌رسان و جعبه گیربکس اشاره نمود. به همین دلیل است که ادعا می‌کنیم، کارشناسی خودروهای هیبریدی کار راحتی نیست. چراکه متخصصان این حوزه دائماً باید خود را آپدیت نموده و به فناوری‌های روز اشراف کامل بیابند.

مراحل مختلف کارشناسی خودروهای هیبریدی:

باید قبول کرد مراحل کارشناسی خودروهای هیبریدی از سایر اتومبیل‌های موجود در بازار کمی بیشتر است. کارشناسی در تمامی خودروها به سه بخش اصلی رنگ، بدنه و فنی تقسیم‌بندی می‌شود. ولی در خودروهای هیبریدی به دلیل طراحی خاص، کارشناس باید هم‌زمان دو موتور را موردبررسی قرار دهد. در ادامه بیشتر باب مراحل مختلف موردنیاز برای کارشناسی خودروهای هیبریدی سخن می‌گوییم.

  • کارشناسی موتور خودروهای هیبریدی:

موتورهای خودروهای هیبریدی دارای فناوری خاصی هستند، به همین دلیل کارشناسی آنها از عهده افراد غیرمتخصص برنمی‌آید. به‌گونه‌ای که موتور بنزینی این خودروها به‌صورت اتوماتیک در زمان عدم کارکرد (توقف، چراغ‌قرمز، ترافیک) خاموش می‌شود. به همین دلیل است که ادعا می‌کنند، این موتورها حتی در زمان بهره روی از موتور احتراقی نیز کم‌مصرف‌تر بوده و آلودگی محدودتری تولید می‌کنند. این فرآیند منحصربه‌فرد را نیز مدیون کامپیوتر مرکزی تعبیه‌شده درون خودرو هستند که به اتومبیل این امکان را می‌دهد با بررسی شرایط جاده و حالت رانندگی به‌صورت خودکار تصمیم به روشن یا خاموش کردن اتومبیل بگیرد.

  • کارشناسی رنگ بدنه خودروهای هیبریدی:

رنگ بدنه این خودروها تقویت‌شده بوده و ارزیابی زمان برتر و دقیق‌تری را می‌طلبد. البته اینکه کدام‌یک از اتومبیل‌های وارداتی داخل کشور را خریداری نموده باشید، رنگ بدنه از سطح کیفی متمایزی برخوردار است. در حال حاضر از خودروهای هیبریدی موجود در ایران می‌توان به تویوتا پریوس، هیوندای سوناتا هیبرید، تویوتا CHR و میتسوبیشی اوتلندر نام برد. یک کارشناسی خودروهای هیبریدی متخصص باید بتواند با آگاهی کامل به بررسی تمامی قطعات این خودروها پرداخته و ارزش ریالی آنها را مشخص نماید.

  • کارشناسی اصالت خودروهای هیبریدی:

قیمت نسبتاً بالاتر خودروهای هیبریدی و هزینه تعمیرات گران آن سبب شده، کارشناسی این خودروها قبل از خرید بسیار مهم جلوه کند. با این توصیفات از اساسی‌ترین مراحل موردنیاز برای کارشناسی خودروهای هیبریدی می‌توان به اصالت خودرو ازنظر شماره شاسی و موتور، بررسی کیلومتر واقعی خودرو و تصادفی نبودن خودرو اشاره نمود. چراکه این موارد به‌راستی بر روی قیمت نهایی این اتومبیل‌ها تأثیر مستقیم می‌گذارند.

  • کارشناسی سیستم‌های برقی خودروهای هیبریدی:

بررسی سیستم‌های برقی خودرو، سیستم‌های ایمنی و امنیتی و آپشن‌های خودرو و نیز از موارد مهمی است که باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند. در اینجا کارشناس به کمک دستگاه‌های عیب‌یاب به یافتن کدهای خطا و سیستم‌های معیوب می‌پردازد و یک کارشناسی حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

  • کارشناسی باتری خودروهای هیبریدی:

یکی دیگر از موارد مهم در کارشناسی خودروهای هیبریدی بررسی صحت عملکرد باتری این‌چنین اتومبیل‌هایی است. تست دقیق سلامت باتری هیبریدی تضمین‌کننده کارکرد بی‌نقص موتور الکتریکی بوده، به همین دلیل سنجش عملکرد این قطعه بسیار مهم می‌باشد. در صورت معیوب بودن این قطعه کارشناسان با هشدار سیستم هیبرید در صفحه کیلومتر یا در دستگاه عیب‌یاب مواجه می‌شوند. البته به‌منظور یک تشخیص اصولی باید پروسه‌های متفاوت و حرفه‌ای دیگری نیز طی شود تا سلامت باتری تضمین گردد.

  • کارشناسی ترمز خودروهای هیبریدی:

به دلیل ورود موتور الکتریکی در عمل ترمز گیری و وجود سیستم ترمز از نوع بازیافتی به‌راستی کارشناسی این بخش از خودروهای هیبریدی نیز بسیار حرفه‌ای است. درواقع ترمزها در این خودرو انرژی جنبشی را دریافت و آن را در باتری‌ها ذخیره می‌سازند. این عملیات علاوه بر بهبود کیفیت فرآیند ترمز گیری، مانع اتلاف انرژی نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=31910