سبد خرید 0

سوختن واشر سرسیلندر چه علائمی دارد؟

سوختن واشر سرسیلندر که یکی از اچزا مرتبط با رادیاتور و واترپمپ محسوب می گردد، دربردارنده هزینه هایی نسبتا سنگین و سخت خواهد بود. این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که اصلی ترین دلایل لازم برای گرما بیش از حد در موتور خودرو همگی در کنار یکدیگر به صورت ملموسی قرار گیرند.

واشر سرسیلندر عضو تاثیرگذاری در موتور خودرو محسوب می گردد که در صورت عملکرد صحیح می توان شاهد نتیجه بسیار ایده آل بود. واشر سرسیلندر به طور کلی در نقش یک بهبود دهنده دما و عملکرد ایفا وظیفه می نماید.

در صورتی که قصد خرید خودرو هایی دست دوم و یا فروش آن را داشته باشید، کارشناسی خودرو در محل کارآزموده به عنوان یک محور و مرجع تخصصی، تمامی خدمات لازم را در محل به متقاضیان ارائه خواهد داد.

وظیفه واشر سرسیلندر و نحوه عملکرد آن

واشر سرسیلندر یک قطعه به منظور آب بندی میان سیلند و سرسیلندر است که در نوع خود اهمیت بسیار شاخصی در موتور خودرو دارد. در صورت نبود این قطعه می توان شاهد نشت روغن از کانال های مربوطه و هم چنین خروح گاز از محفظه احتراق بود.

افزایش راندمان کاری موتور خودرو با استفاده از واشر سرسیلندر به بهترین شکل ممکن امکان پذیر می گردد. به عبارت دیگر یک پارچه کردن فضا موجود بین سیلند و سرسیلندر کامل ترین عملکرد و وظیفه مرتبط با این قطعه می باشد.

به طور تقریبی می توان گفت که تمامی اجزا تشکیل دهنده موتور خودرو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این قطعات باید از بهترین کیفیت و جنس تولید شوند تا در برابر فشار های موتور مقاومت خوبی داشته باشند.

سوختن واشر سرسیلندر تنها به واسطه دفرمه شدن یا تغییر حالت و فرم ظاهری آن رخ خواهد داد. به همین شکل مدت و زمان دقیق برای تعویض این قطعه به سادگی قابل تشخیص می باشد. تغییر شکل ظاهری واشر موجب تغییر و عدم اعمال وظیفه این قطعه در موتور نیز خواهد شد.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو مجموعه کارآزموده شرکت کنید.

جنس و انواع واشر سرسیلندر

جنس واشر سرسیلندر از فولاد، پنبه و مس است، تا بدین ترتیب عملکرد و مقاومت لازم را در موتور خودرو حتی با حرارت بالا داشته باشد. سوختن واشر سرسیلندر به واسطه کم بودن آب رادیاتور از شایع ترین دلایلی است که عمدتا رانندگان و کارشناسان با آن رو به رو می شوند.

کم بودن آب رادیاتور به معنا وارد شدن فشار به واتر پمپ و موتور و در نهایت سوختن این قطعه می باشد. محافظت از این قطعه با انجام مراحل استاندارد در تمامی تنظیمات خودرو، عامل مهمی است که به واسطه آن نیازی به صرف هزینه های گزاف نیز نخواهد بود.

مراحل از بین رفتن و دفرمه شدن واشر سرسیلندر لحظه ای و ثانیه ای نیست، به همین علت برای جلوگیری از سوختن آن زمان کافی وجود دارد. ابتدا با کاهش آب رادیاتور و اعمال فشار به قسمت قطعه مربوطه، مرحله آسیب دیدن واشر آغاز و طی می گردد.

به طور کلی باید به رعایت موارد فنی و تخصصی برای افزایش عمر این قطعه توجه نمود. تمامی قطعات خودرو عموما دارای مرحله و عمر استانداردی هستند که در صورت عبور از آن، باید تعویض گردند. اما با رعایت برخی فاکتور ها این عمر افزایش می یابد.

استفاده از آب های شهری در رادیاتور از جمله معضلات مهمی است که نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال ندارد. این آب ها به صورت معمول دارای رسوباتی هر چند اندک هستند و به همین منظور چند مرحله جوشاندن و سرد شدن پیشنهاد هوشمندانه ای است.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

طول عمر واشر سرسیلندر خودرو

تعویض قطعات فنی خودرو اهمیتی قابل توجه در عملکرد ضعیف یا بسیار خوب خودرو خواهد داشت. در صورتی که برای تعویض قطعات حساسیت های لازم در نظر گرفته نشود، باید شاهد هزینه های سنگین تری نیز بود.

سوختن واشر سرسیلندر اصلی ترین عاملی است که رانندگان را مجبور به تعویض این قطعه می نماید. اما باید در نظر داشت که این قطعه فنی خودرو، یک قطعه تمام شدنی است. همینطور که بسیاری از قطعات و ملزومات خودرو باید در مدت زمانی مشخص به طور اصولی تعویض و جایگزین گردند.

ایجاد برخی حساسیت ها در خودرو و مشهود بودن برخی تغییرات، زمان دقیق تعویض واشر سرسیلندر را به راننده هشدار خواهد داد. جدی گرفتن تغییراتی که در ادامه به آن اشاره می نماییم، موجب جلوگیری از آسیب های احتمالی خطرناک در خودرو می شود.

  • احساس نشتی آب از فضا پشتی داشبورد
  • احساس وجود روغن در محفظه رادیاتور
  • باد کردن یا متورم شدن شلنگ های متصل به رادیاتور
  • خروج دود سفید از موتور خودرو
  • تاخیر در روشن شدن خودرو

عوامل موثر در سوختن واشر سرسیلندر

سوختن واشر سرسیلند متصل به عوامل مختلفی است که هر یک نقشی متفاوت در این امر دارند. انجام برخی رفتار های اشتباه به صورت مکرر تاثیری قطعی در سوختن این قطعه مهم و کاربردی خواهد داشت.

برخی از دلایل شاخص که وجود آن ها می تواند معنایی معادل با سوختن واشر در خودرو را تداعی نماید به این ترتیب اند :

  • کاهش چشم گیر و قابل مشاهده آب رادیاتور
  • وجود نقص فنی در برخی قطعات از جمله واترپمپ و ترموستات
  • متورم شدن شلنگ های رادیاتور
  • پیچ خوردگی و یا پارگی شلنگ های تعبیه شده در قسمت رادیاتور
  • فراموش کردن ضد یخ در فصول گرم
  • نقص در بخش فن خودرو
  • مسدود بودن محور و مجرا آب در بخش های مختلف
  • عدم نصب دقیق واشر سرسیلندر در محیط اصلی
  • گرما بیش از حد استاندارد موتور
  • جوش کاذب در رادیاتور
  • قرار گرفتن آب در سرپیستون
  • ترکیب آب و روغن
  • عملکرد نامناسب موتور
  • خروج بخار آب از قسمت اگزوز خودرو

هر یک از این موارد احتمال سوختن واشر سرسیلند را افزایش می دهند. به همین علت چک کردن مداوم و انجام بررسی های لازم بهترین بستر برای جلوگیری از هزینه های سنگین را موجب خواهد گردید.

نقص فنی در هر یک از قسمت های خودرو موجب کاهش عملکرد مثبت و مناسب ماشین خواهد شد. کاهش کشش و قدرت در خودرو نهایت نتیجه ای است که می توان به واسطه وجود نقص های فنی شاهد آن بود.

بهترین زمان برای تعویض و جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر

همانطور که پیش از این اشاره شد سوختن واشر سرسیلند با مشاهده علائم و هم چنین نشانه های یاد شده احساس می گردد. در صورتی که این نشانه ها رویت گردید، باید در اولین فرصت نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمود.

عدم پیمایش حتی کوتاه مدت مسافت با خودرویی که واشر سرسیلندر آن آسیب دیده و یا سوخته است، بهترین تصمیمی است که باید گرفت. سوختن این قطعه دارای یک روند روتین خواهد بود و از سویی دیگر به صورت لحظه ای اتفاق نمی افتد.

در نتیجه می توان در مراحل ابتدایی که راننده شاهد کاهش آب رادیاتور است، نسبت به خاموش نمودن و انتقال خودرو به تعمیرگاه اقدام نماید. یکی از نکات مهمی که پیش از انتقال به تعمیرگاه باید مورد توجه قرار گیرد، اقدام برای بخار آب ترکیب شده با روغن و باقیماندن روغن خالص است.

راههای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر را تنها می توان در یک جمله تعریف نمود. رعایت استاندارد ها و نکات فنی لازم موجب خواهد شد تا در بهترین حالت ممکن بتوان شاهد طول عمر این قطعه بود.

سوختن واشر سرسیلندر یک اتفاق غیر ممکن و شوکه کننده نیست. همانطور که اشاره شد این قطعه از جمله قطعات تمام شدنی در خودرو هستند که به صورت روتین پس از طی شدن یک دامنه عمر مشخص، باید تعویض گردد.

هنگام سوختن واشر سرسیلندر چه باید کرد ؟

سوختن واشر سرسیلندر همانطور که از نام آن پیداست، یک اتفاق بر اثر رعایت نکردن نکات استاندارد استفاده از سرسیلندر توسط رانندگان می باشد. ترکیب نسوز و لایه مقاوم مس به کار گرفته شده در ترکیبات ساخت این قطعه نقش مهمی در بالا بردن عمر آن خواهد داشت.

اما این در حالی است که مقاومت یاد شده نیز تا حدی امکان پذیر خواهد بود. یکی از موضوعات بسیار متفاوتی که در سوختن واشر عموما به فراموشی سپرده می شود، نحوه بستن این قطعه در جای مشخص آن می باشد.

در صورتی که به هر علت واشر سرسیلندر در جایگاه دقیق خود بسته نشود، می توان شاهد سوختن و آسیب دیدن آن بود. استهلاک خودرو باعث آسیب دیدن واشر سرسیلندر و در نهایت سوختن آن می گردد.

استفاده از قطعات استاندارد و باکیفیت الگوریتم مهمی است که رعایت آن برای تمامی رانندگان الزامی است. در صورت استفاده از قطعه واشر سرسیلندر غیر استاندارد با قیمت های اندک و کیفیت منفی، به طور حتم باید انتظار سوختن آن در درجه اول و آسیب دیدن جدی خودرو نیز بود.

سوختن واشر سرسیلندر خودرو

خودرو های هوشمند سیستم عامل تعریف شده ای برای هشدار خرابی یا نقص قطعات دارند. در تعریفی ابتدایی و ساده باید گرما را به عنوان مهم ترین و مهلک ترین دشمن برای موتور خودرو معرفی نمود.

دشمنی که به سرعت موتور و تمامی قطعات کاربردی و مهم آن را دچار اختلال خواهد کرد. با توجه به افزایش روزانه و مداوم قیمت قطعات ماشین این اختلال به نفع رانندگان نبوده و نیست. در نتیجه باید نسبت به بررسی مکرر و مداوم قطعات و حصول اطمینان از عدم نقص آن ها اقدام نمود.

توجه به نشان های ساده تعبیه شده در قسمت پشت فرمان خودرو از جمله درجه موتور، تمامی احتمالات را به حداقل ممکن خواهد رساند. شاید در نگاه اول این پیشنهاد یک فرضیه ساده و ابتدایی به نظر آید. اما در اصل باید نشانه های ساده و قابل لمس را راهی برای جلوگیری از آسیب قطعات اصلی خودرو دانست.

در گام بعد رانندگان می بایست تا تمامی نشتی های احتمالی و قابل لمس را بررسی نمایند. نشتی هایی که در هنگام پارک طولانی مدت خودرو بر زمین ریخته شده اند و مشاهده آن ها امکان پذیر گردیده است.

سوختن واشر سرسیلندر همراه با هزینه های جانبی است که برای رانندگان فضایی خوشایند را ایجاد نخواهد نمود. در نظر داشتن تمامی نکات فنی و ایمنی از این اتفاق جلوگیری خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=29311