سبد خرید 0
تویوتا rav4

تویوتا این بار با RAV4 جایگاه نخست را دریافت کرد

تویوتا rav4

پس از rav4 تویوتا کرولا دومین خودرو پرفروش جهان بوده است که ۹۹۲ هزاردستگاه آن در سال ۲۰۲۲ فروخته شده است

سومین خودرویی که در جایگاه سوم پرفروش ترین ها قرار دارد تسلا مدل y هست که ۷۴۷ هزار دستگاه آن در سال گذشته روخته شده است.

درحال حاضر هم اکنون یک میلیارد دستگاه خودرو در سراسر جهان وجوددارد که در حال رقابت تنگاتنگ بااین محصول  پرفروش است.

که به دلیل کیفیت و دوام بالا و طراحی منحصربه فرد و بهره وری انرژی ،صاحب جایگاه پرفروش ترین خودروی جهان شده است . پس از بررسی افزایش روند فروش خودرو و نوع تقاضا، نام‌هایی از شرکت‌های تولیدکننده خودروها که در فروش جهانی برتر هستند، مرور خواهد شد.

شرکت تحقیق و توسعه JATO Dynamics، گزارش فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است. طبق این گزارش، به‌طور کلی 79.4 میلیون‌دستگاه وسیله‌نقلیه جدید در سراسر جهان فروخته شده است. این عدد کاهش دو درصدی را نسبت به‌سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. فروش خودرو در بازارهای اصلی مانند آمریکای‌شمالی، اروپا و چین در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

از طرفی هم بازار های همچون هند ،خاورمیانه ،آسیای جنوب شرقی و آفریقا که در حال توسعه اند ،با خرید این خودرو ،کاهش فروش را در سایر مناطق جبران کرده اند

 طراحی ظاهری تویوتا راوفور

 

در طراحی ظاهری تویوتا rav4 نسبت به گذشته تغییرات چشم گیری را شاهد هستیم

و چهره ای اسپرت با قابلیت های داینامیکی بهتر را از خود به نمایش گذاشته است .

. در اینجا شاهد چهره‌ای نسبتا خشن‌تر هستیم که حالت کشیده و تند و تیز چراغ‌ها در کنار جلو پنجره مزین به لوگوی تویوتا به این ظاهر   شدت بخشیده است. در نمای جلو المان‌های اصلی به‌ گونه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند که حالتی مصمم  را در صورت این غول  ژاپنی پدید آورده‌اند.

به طور کل پیرامون سبک طراحی بدنه تویوتا rav4 ۲۰۱۳-۲۰۱۸ می‌توان چنین اظهار داشت که گرچه شمایل بیرونی این خودرو همانند انواع و اقسام خودروهای جدید کره‌ای و یا حتی چینی، پرزرق‌وبرق و زیبا و مدرن به نظر نمی‌رسد اما با این حال طراحی ظاهری تویوتا راوفور XA40 سرشار از شاخصه‌های اسپرت و مهیج بوده و می‌تواند اقشار مختلفی از مشتریان این‌گونه کراس اوورهای شهری را نسبت به خود راضی نگاه دارد؛ به ویژه در مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ که نمونه فیس لیفت این خودرو به حساب می‌آیند، شاهد طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تر چهره راوفور هستیم که نسبت به قبل ظاهر خوشایندتری را از خود را به معرض نمایش می‌گذارد

 

 

طراحی داخلی تویوتا rav4

با ورود به فضای داخلی کابین تویوتا راوفور با نوعی طراحی نسبتا متفاوت مواجه خواهید شد که پیش از آن کمتر در سایر خودروها دیده شده است. طراحی داشبورد با استفاده از خطوط نسبتا صاف و زاویه‌دار به همراه اشکال هندسی ساده انجام پذیرفته که به طرزی متفاوت و آینده نگرانه ادوات مختلف را روی داشبورد جای داده است. اگرچه حضور محفظه‌های ریز و درشت در داشبورد و کنسول میانی از لحاظ کاربردی و به جهت قرار دادن اشیا و وسایل همراه همچون گوشی موبایل، کیف پول و… بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما از لحاظ زیبایی‌شناختی چندان حس خوشایندی به بیننده انتقال نمی‌دهند.

غربیلک فرمان فرم خوشایندی داشته و پنل کیلومتر شمار پشت آن به صورت سیلندری کلاسیک طراحی شده است. بخشی از داشبورد با لایه‌ای چرمی پوشش داده شده که در کنار رویه‌های چرمی صندلی‌ها و برخی سطوح دیگر، به ارتقاء کیفیت متریال کابین کمک شایانی کرده‌اند. همچنین سطح مرغوبیت سایر بخش‌ها نیز کاملا رضایت بخش بوده و می‌تواند احساس خوبی در سرنشینان پدید آورد. ناگفته نماند که برخی نسخه‌های کم آپشن فاقد صندلی‌ با روکش چرمی هستند. به طور کل مواد و متریال استفاده شده در کابین از کیفیت نسبتا بالایی سود می‌برند و موجبات رضایت شما را جلب خواهد کرد.

از سوی دیگر به علت فاصله مناسب محورهای جلو و عقب،  کابین تویوتا rav4 از فضای کافی برای حضور پنج سرنشین بزرگسال برخوردار بوده و می‌شود گفت که هیچگونه محدودیت قابل ذکری را از ناحیه سر، پا، زانوها به سرنشینان هر دو ردیف تحمیل نمی‌کند. صندوق عقب نیز برابر ۱۰۸۷ لیتر فضا در اختیار کاربران قرار داده و آسودگی خیال مشتریان به ویژه خانواده‌ها را در هنگام مسافرت‌های طولانی تضمین کرده است. به طور کل فضای درونی کابین تویوتا راوفور دارای طراحی متمایز و نسبتا جالبی است که گرچه شاید به زیبایی بعضی محصولات موجود در بازار نباشد، اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و محیط آرامش‌بخشی را به محضر سرنشینان پیشکش می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات تویوتا راوفور

تویوتا راوفور نسل چهارم در نسخه‌های مختلف رسمی شرکتی و یا غیررسمی وارداتی به بازار کشور راه پیدا کرده که در بحث امکانات رفاهی اختلافات زیادی میان آنها قابل مشاهده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین امکانات رفاهی نسخه‌ فول آپشن تویوتا راوفور xa40 اشاره می‌شود: کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل توقف در سربالایی، دیلایت، اتولایت، چراغ شوی، نمایشگر ۶ و یا ۷ اینچی، نویگیشن، بلوتوث، دوربین عقب، درگاه USB، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۸ جهته و گودی‌کمر، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، درب صندوق عقب برقی، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف.

همچنین تویوتا راوفور مورد نظر ما موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یورو انکپ شده و سطح امنیت مناسبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه به مهمترین تجهیزات ایمنی نسخه فول آپشن تویوتا راوفور نسل چهارم  اشاره شده است: کیسه هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری. فرمان حساس به سرعت، ترمز ABS، نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، حسگر پارک عقب، حسگر فشار باد تایر.

مشخصات فنی تویوتا راوفور

تویوتا راوفور XA40 از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۵ لیتر نیرو می‌گیرد. توان حاصل از پیشرانه مذکور معادل ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور است. این میزان نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی به سوی تمامی چرخ‌ها قابل ارسال خواهد بود. شتاب صفر تا صد تویوتا راوفور حدود ۹.۷ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱۷۸۰ کیلوگرمی نیز ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. با توجه به آمار و ارقام ارائه شده می‌توان دریافت عملکرد فنی پیشرانه تویوتا راوفور نسبتا قابل قبول بوده و شتاب و چالاکی مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

مزایا و معایب تویوتا راوفور

از جمله نکات مثبت تویوتا rav4 می‌توان به مواردی نظیر: عملکرد فنی مقبول، ظاهر خوشایند، سواری نرم و راحت، کابین جادار با متریال مرغوب، ایمنی بالا، دوام مناسب، بازار دست دوم تقریبا پررونق، خدمات پس از فروش گسترده و استهلاک نسبتا پایین اشاره کرد. از طرف دیگر میزان صدای پیشرانه و نفوذ آن به داخل کمی فراتر از حد انتظار احساس می‌شود؛ امکانات رفاهی این خودرو نیز تا حدودی کمتر از برخی رقبای کره‌ای و حتی چینی است.

وضعیت فروش تویوتا راوفور در ایران

محصولات برند تویوتا همواره در ایران و جهان بسیار محبوب بوده و مشتریان زیادی را به سوی خود جلب می‌کنند. تویوتا rav4 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته شمار نسبتا زیادی از خریداران را به سوی خود بکشاند. با این حال رونق بازار آن در مقایسه با محصولاتی نظیر سانتافه از حرارت کمتری سود می‎‌برد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که وضعیت فروش تویوتا راوفور در ایران نسبتا مساعد بوده و این کراس اوور ژاپنی یکی از محصولات تقریبا پرفروش بازار ایران به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=33559