سبد خرید 0

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو

کم نیستند خودروهایی که ظاهر مناسبی دارند اما ایرادات فنی و بدنه ای بسیاری دارند. این ایرادات تنها توسط یک کارشناس خبره در فرآیند کارشناسی رنگ و بدنه خودرو قابل تشخیص هستند. یک فرد عادی بدون تخصص و تجهیزات تست خودرو هرگز نمی تواند به این مشکلات پی ببرد.

خرید خودرو به نوعی یک سرمایه گذاری محسوب می شود و عدم دریافت کمک از یک کارشناس خبره می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. نکات مهمی مانند:

  • تشخیص اینکه سلامت بدنه خودرو در چه حدی است؟
  • آیا به شاسی آن ضربه وارد شده است یا نه؟
  • آیا خودرو 2 تکه است؟
  • آیا موتور و گیربکس آن از سلامتی برخوردارند یا باید تعمیر شوند؟

و ده ها مورد دیگر درباره سلامت خودرو تنها توسط یک کارشناس خبره که از تجهیزات تست به روز استفاده می کند قابل تشخیص است.

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو به خریدار کمک میکند تا خودروی مورد نظر خود را قبل از خرید، بصورت تخصصی توسط کارشناس خودرو مجرب با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های دیجیتال تشخیص رنگ خودرو کاملا بررسی کرده و از سلامت خودرو مطمئن شود و مهمتر از همه از قیمت واقعی خودرو اطلاع پیدا کند.

بسیاری از خودروهای موجود در بازار که در آگهی ها مشاهده می کنید دارای ایرادات اساسی هستند که اصولا فروشنده ها از اعلام وضعیت واقعی خودرو خودداری می کنند، هر کدام از این ایرادات تاثیر مستقیم در قیمت خودرو دارد.

بعد از بازدید و بررسی کامل خودرو توسط تیم کارشناسی خودرو در محل کارآزموده، کارشناس اقدام به اعلام وضعیت کامل خودرو و قیمت واقعی آن به خریدار می کند.

کارشناسی رنگ و بدنه خودروی دست دوم

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو دست دوم هنگام خرید امری ضروریست. به طوری که اگر صرفا به حرف های فروشنده خودرو اعتماد کنیم ممکن است متحمل یک ضرر هنگفت شویم.

رنگ شدگی بدنه خودرو از قیمت آن کم می کند و در بیشتر موارد نشان از ضربه خوردگی خودرو دارد، اما در بعضی مواقع صاحبان خودرو تنها برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو یا به دلایل دیگر برای رنگ کردن بدنه خودرو اقدام می کنند پس رنگ شدگی بدنه خودرو را نباید یک عیب برای خودرو تلقی کرد .

قبل از خرید خودرو با ما تماس بگیرید تا کارشناس مجرب را به محل شما برای کارشناسی خودرو مورد نظر شما اعزام کنیم.

فرض کنیم در موقعیتی قرار گرفتید که نه به یک کارشناس خبره دسترسی دارید که برای شما فرآیند کارشناسی رنگ وبدنه خودرو را انجام دهد نه دستگاه ضخامت سنج رنگ دیجیتال دارید که بتوانید با آن ضخامت رنگ نقاط مختلف بدنه خودرو را بررسی کنید.
در این زمان این سوال پیش می آید که چطور متوجه رنگ شدگی خودرو با چشم شویم ؟

تشخیص رنگ شدگی بدون دستگاه

از آنجایی که رنگ شدگی هر قسمت از بدنه، در قیمت نهایی خودرو تاثیر فراوانی دارد پس این نکته اهمیت دارد که خودمان تکنیک هایی را در مورد رنگ شدگی قطعات بدنه حتی با ضریب و ریسک های موجود بدانیم.
البته فقط در صورتی که به کارشناس رنگ خودرو دسترسی نداشته باشیم.
چند تکنیک ساده و کاربردی را جهت تشخیص رنگ شدگی به شما آموزش می دهیم.

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی انعکاس نور

در زوایای مختلف به انعکاس نور دقت کنید هر گونه مواج بودن بدنه نشانه خوبی نیست و به احتمال زیاد آن نقطه رنگ شدگی دارد.

برای درخواست کارشناسی رنگ وبدنه خودرو در تهران با ما تماس بگیرید.

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی بافت رنگ خودرو

خط و خطوط ایجاد شده روی بدنه بر اثر سمباده کاری قبل از فرآیند رنگ آمیزی است اگر چنین نشانه ای را مشاهده کردید مطمئن باشید خودرو در آن قسمت رنگ آمیزی داشته است.
زبری بعضی از قسمتها ی بدنه بیانگر تفاوت بافت رنگ در آن نقطه با نقاط دیگر است.
کافیست دست خود را روی نقطه مشکوک بکشید.
کدر بودن رنگ نیز بیانگر تغییر بافت رنگ در آن نقطه است که مسلما به خاطر بتونه کاری و رنگ آمیزی غیر فابریک بوده و تشخیص آن بسیار ساده است.

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی تفاوت رنگ اجزا بدنه باهم

به دور خودرو بچرخید و به قطعات بدنه خودرو به دقت نگاه کنید. نوع رنگ و خطوط مونتاژ را در دو طرف متقارن خودرو بررسی کنید. رنگ خودرو به صورت کامل در سراسر خودرو یکنواخت است و تقارن در دو طرف خودرو برقرار است.

تفاوت نوع رنگ در دو قطعه مجاور هم یا در تقارن با هم می تواند حاکی از رنگ شدگی باشد. البته گاها پیش می آید که در بعضی خودروها به دلیل کیفیت پایین رنگ، به مرور زمان دو رنگی اتفاق می افتد اما این به ندرت اتفاق می افتد.

یکی از راههای تشخیص رنگ شدگی یا تعویض شدن قطعات بدنه خودرو همین بررسی ایرادات مونتاژی یا تفاوت رنگ قطعات با هم است.

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی پاشیدگی رنگ روی نقاط مختلف

گاهی از اشتباه دیگران می توانید به نفع خودتان استفاده کنید معمولا در هنگام رنگ آمیزی این اتفاق رایج است که مقداری از رنگ روی نقاط مختلف بدنه به اشتباه و به خاطر کم دقتی نقاش پاشیده شود و اگر چنین نشانه ای وجود داشته باشد مخصوصا در لبه های بدنه مطمئن باشید آن قسمت از بدنه رنگ شدگی دارد.

ولی در عصر حاضر ریسک کردن در این مورد آن هم با وجود نقاشان و صافکاران بسیار حرفه ای که روز به روز ارتقا پیدا می کنند عاقلانه نیست که شما خودتان رنگ شدگی خودرو را تشخیص بدهید و باید بدانیم که بدون وجود دستگاه های روز دنیا و تجربه ی حرفه ای یک کارشناس، واقعا تشخیص رنگ و یا بدون رنگ بودن یک قطعه از بدنه را مشکل می کند.

بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناس متخصص را به محل شما برای کارشناسی رنگ وبدنه خودرو اعزام کنیم.

به عبارت دیگر ریسک کمتر خرید ایمن تر یعنی با دادن هزینه ی کمی به کارشناس خودرو با خیالی راحت خودرو مورد نظر خود را از فروشنده خریداری می کنید.

چه زمانی به کارشناسی رنگ وبدنه خودرو نیاز پیدا میکنیم؟

یکی از موارد مهمی که در بخش کارشناسی خودرو انجام می شود، تشخیص رنگ خودرو است.
در ایران رنگ شدگی و تعویض یک قطعه در خودرو از قیمت و ارزش خودرو می کاهد.

افرادی که کار صافکاری و نقاشی خودرو را انجام می دهند به قدری حرفه ای شده اند که پس از نقاشی خودرو فقط صاحب خودرو رنگ شدگی ماشین را تشخیص می دهد.
مجموعه ما در تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط کارشناس متخصص و مجرب به شما کمک می کند که با خیالی آسوده خودرو مورد نظر را خریداری کنید.
وقتی که خودرو مد نظرتان را از نظر ظاهری پسند کردید با ما تماس بگیرید کارشناس رنگ خودرو را به محل شما بعد از 30 دقیقه اعزام کنیم.

آیا خودروهای صفر نیازی به کارشناسی رنگ و بدنه دارند؟

آیا ما فقط برای خودروی دست دوم باید اقدام به شناسایی نقاط رنگ شده خودرو کنیم؟

تمامی خودرو ها و قطعات آنها ممکن است در زمان ساخت و جابجایی به دلیل سهل انگاری کارگران دچار ضربه خوردگی شوند.

معمولا واحدهای کنترل کیفیت این قطعات را به اوراقی منتقل میکنند ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل مختلف این کار انجام نمی شود قطعات ترمیم شده و در خودروی صفر به کار برده می شود.

همچنین در وارداتی نیز ممکن است در زمانی که توسط کشتی حمل می شوند دچار آسیب دیدگی شوند.
این خودرو ها را به صافکاری و نقاشی برده و رنگ می کنند و به عنوان خودرو صفر می فروشند.
بنابراین بهتر است هنگام خرید خودروی صفر هم از یک کارشناس متخصص و با تجربه استفاده کنیم تا برای شما کارشناسی رنگ وبدنه خودرو را انجام دهد.

در اینجا ما نحوه انجام کارشناسی رنگ خودرو را برای شما شرح می دهیم:
تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط یک دستگاه ضخامت سنج انجام می شود. به این صورت دستگاه را به بدنه خودرو می چسبانیم و ضخامت قسمت مورد نظر بر حسب mil ( یک به 1000 اینج ) محاسبه می شود.
در صورتی که نمایشگر دستگاه ضخامت سنج عددی بین 3 تا 7 mil را نشان دهد، رنگ خودرو در آن قسمت در حالت نرمال است.

البته هزینه تهیه دستگاه های ضخامت سنج بسیار گران است و برای افرادی که کارشان خرید و فروش خودرو نیست، مقرون به صرفه نیست. البته تنها داشتن یک دستگاه شخص را کارشناس خودرو نمی کند. کارشناسی تخصصی خودرو نیاز به مهارت و دانشی دارد که باید در دوره های مختلف آموزشی خودرو فراگرفته شده باشد.

تماس با کارشناسی خودروی کارآزموده

برای کارشناسی رنگ و بدنه خودرو  و اطمینان از سلامت بدنه و فنی خودرویی که قصد خرید آن را دارید با ما تماس بگیرید.

در اسرع وقت کارشناس رنگ خودرو را همراه با تجهیزات تخصصی به محل شما اعزام می کنیم. برای تماس با ما همواره می توانید با 02128428460 تماس حاصل نمایید یا به صفحه درخواست کارشناسی خودرو رجوع نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید.

و یا اگر قصد یادگیری کارشناسی خودرو به صورت تخصصی را دارید میتوانید در دوره‌ی آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=26729