سبد خرید 0

کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته اید خودرویی را خریداری کنید، اما از صفر بودن آن یا سالم بودن آن اطمینان نداشته اید. برای حصول اطمینان از سلامت بدنه و فنی و همچنین صحت کیلومتر کارکرد خودرو نیاز به یک فرد متخصص می باشد. اما این سوال برای شما پیش می آید که کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟

استفاده نکردن از کارشناسی خودرو پیش از خرید آن می تواند ضرر های مالی برای شما به بار بیاورد. به همین خاطر این موضوع را مهم می دانیم و تاکید می کنیم که در هنگام خرید هرگونه خودرو دست دومی و یا صفری با کارشناس ماهر و با تجربه جهت کارشناسی خودرو تماس بگیرید.

جهت استفاده از خدمات کارشناسی خودرو می توانید با رجوع به صفحه ی درخواست کارشناسی خودرو در محل رجوع کنید. پس از ثبت درخواست در کمتر از چند دقیقه با شما تماس گرفته خواهد شد و کارشناس به محل مورد نظرتان رجوع می کند.

کارآزموده چه خدماتی ارائه می دهد؟

کارشناسی خودرو کارآزموده مجموعه ای از کارشناسان حرفه ای و دوره دیده را گرد هم آورده که به منظور ارائه ی خدمات هر چه بهتر در کوتاه ترین زمان خودشان را به محل مورد درخواست می رسانند.کارشناسان با دستگاه های تخصصی کارشناسی بدنه وفنی خودرو را به انجام می رسانند و در نهایت گزارش شفاهی و کتبی ارائه می دهند.

همچنین مشتریان می توانند با کلیک بر روی لینک قیمت روز خودروی صفر قیمت خودروهای داخلی و خارجی را مشاهده کنند. یا اگر نیاز به مشاوره ی بیشتر دارید با شماره ی 02128428460 تماس حاصل نمائید.

کارشناسی خودرو شامل چه کارهایی می شود؟

از آن جا که کارشناسی خودرو برای خرید خودرو کار بسیار واجب و ضرروری است، دارای مراحلی ست که توسط کارشناس کارآزموده انجام می گیرد. بعد از حصول اطینان از سلامت خودرو می توانید بدون ریسک آن را خریداری فرمایید.

حال درخواست کارشناس خودرو داده اید و می خواهید بدانید کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟

کارشناسی خودرو شامل:

کارشناسی بدنه خودرو
تست رنگ خودرو با استفاده از الکومتر
کارشناسی فنی موتور و گیربکس
تست سلامت آپشن ها
بررسی اصالت قطعات خودرو
تست رانندگی
ارائه ی برگه گزارش نهایی

کارشناسی رنگ و بدنه و ظاهری خودرو

یکی از مراحلی که یک کارشناس خبره خودرو در ابتدای کارشناسی خود انجام می دهد کارشناسی رنگ و بدنه ی خودرو است که به راحتی آب خوردن قابل تشخیص نیست پس برای این کار شما نیاز به یک کارشناس خودرو دارید که مسلط به کار خود است.

کارشناس خودرو کارآزموده دوره های تخصصی شاسی و بدنه ی خودرو را به انجام رسانده و تجربیات بی شماری دارد. تلفیقی از تجربیات کارشناسی و استفاده ازدستگاه های تشخیص رنگ شدگی خودرو خطای انسانی را به صفر می رساند.

همچنین با بررسی ریزبینانه ی کارشناسان کارآزموده قطعات استوک تعویضی نیز تشخیص داده می شوند.

کارشناسی فنی و قسمت های داخلی خودرو

مهم ترین مرحله ی کارشناسی یک خودرو، کارشناسی فنی و قسمت های داخلی خودرو است که تنها یک کارشناس خودرو قادر به کارشناسی آن است.

کارشناسی دقیق کارکرد موتور وسلامت آن که آیا روغن سوزی و نشتی روغن دارد یاخیر؟ اینکه موتور تنظیم است و مصرف سوختش به اندازه استاندارد است یا نه! آیا صدای اضافی دارد و یا پایان عمر قطعاتش نزدیک است یا خیر؟!

کارشناسی بخش های مختلف خودرو اعم از گیربکس، موتور خودرو، آپشن های خودرو و سایر قسمت های خودرو بصورت کامل و تخصصی انجام می گیرد و بعد از کارشناسی این مرحله می توان گزارشی درباره ی سلامت فنی خودرو به مشتریان کارآزموده ارائه داد.

نصب دیاگ تخصصی

یک خودروی انژکتوری متشکل از سنسورها، ایسیوها به عنوان تحلیل کننده ی اطلاعات وضعیت کارکرد خودرو و عملگرها می باشد. گاها در خودروهایی مانند لکسوس یا بی ام و این سنسورها و میکروکامپیوترها می توانند چند ده عدد باشند! حال ایرادات این قطعات که بسیارحساس و گران می باشند با چشم قابل تشخیص است؟ مسلما خیر!!

بررسی آپشن های خودرو

امروزه خودروها بسیار مدرن شده اند و به تجهیزات زیادی تجهیز شده اند. یک خودرو می تواند آپشنی نداشته باشد، برخی از آپشن ها را داشته باشد و نیمه فول باشد و یا فول آپشن باشد.

حال باید دید تفاوت این آپشن ها در چیست و یا یک خودروی فول آپشن شامل چه آپشن هایی است؟ اصلا آپشن هایی که دارد در کمپانی سازنده نصب شده یا در بازار توسط دلالان به منظور فریب خریدار نصب شده؟! آپشنی که دارد کار می کند و سالم است یا خیر؟!

کارشناس خودرو کارآزموده تمامی این موارد را چک میکند و به شما گزارش کارشناسی آپشن خودرو را می دهد.

تست رانندگی

در این مرحله از تست خودرو، کارشناس خودرو کارآزموده می تواند علاوه بر این که مشکلات سیستم استارت، سیستم  تعلق وجلوبندی، میزان بودن فرمان، شتاب گیری اولیه و عملکرد گیربکس، خط انتقال قدرت مانند پلوس ها وبلبرینگ چرخ ها، عملکرد ترمز، کلاج، سروصداهای غیرعادی، گازخوردن و کشش خودرو را پیدا کند.

می تواند دیگر موارد از جمله رانندگی آسان و خوش دست بودن فرمان را نیز کنترل کند و گزارش خود را به مشتریان تکمیل کند. البته این مورد زیاد موضوع مهمی نیست ولی خوش دست بودن فرمان برای برخی افراد ممکن است مهم باشد.

در صورت نیاز شما می توانید از کارشناس بخواهید که این چنین تست هایی را نیز انجام دهد. اگر شرایط رانندگی فراهم باشد کارشناس کارآزموده تست رانندگی انجام می دهد و اطلاعات دقیقی از کارکرد و سلامت خودرو به شما می دهد.

قیمت گذاری خودرو

و در اخر می‌رسیم به مرحله ایی که قصد و هدف کل از کارشناسی خودرو است.

قیمت گذاری خودرو یکی از واجب ترین مراحل کارشناسی خودرو است که کارشناس خودرو کارآزموده با بررسی بدنه ی خودرو و تمیزی، کارشناسی فنی، سال ساخت، مدل خودرو و … بهترین قیمت مناسب برای خودرو انتخاب کند.

قیمت نهایی خودرو برپایه قیمت روز خودروی صفر انجام می گیرد.

ضرورت استفاده از کارشناس خبره ی خودرو چیست؟

کارشناسی خودرو مهمترین قسمت از خرید خودرو است. یکی از مهمترین دلایلی که در خرید خودرو حتما باید به کارشناس خبره و کار بلد خودرو مراجعه بفرمایید و از ایشان مشورت بگیرید این است که از خسارت های زیان بار که ممکن است مالی یا جانی باشد جلوگیری فرمایید.

خسارت مالی: اگر این کار با دقت و به درستی انجام نگیرد یا اصلا انجام نگیرد ممکن است که متوجه ایراد های فراوان خودرو نشوید و مجبور به پرداخت هزینه ی فراوانی برای خرید خودرو شوید.

خسارت جانی: اگر این کار با دقت و به درستی انجام نگیرد یا اصلا انجام نگیرد ممکن است که متوجه ایراد های فراوان خودرو یی که قصد خرید آن را دارید نشوید و در اینده ایی  نزدیک پس از خرید خودرو صدمه جانی به خود و عزیزانتان وارد کنید.

چگونه ثبت درخواست کارشناسی خودرو کنیم؟

شما می توانید از طریق سایت کارآزموده و یا تماس با کارشناس های خودرو ی کارآزموده خودرو ی خود را در لیست خودرو های مورد نیاز برای کارشناسی خودرو وارد فرمایید تا کارشناسان سایت با شما تماس حاصل بفرمایند و درخواست شما را پیگیری کنند.

کارشناسان ما تنها پس از نیم ساعت در محل مورد نظر شما حاضر می شوند و کارشناسی خودرو مورد نظر شما را به انجام می رسانند.

پیشنهاد ما به مشتریان این است که حدالمقدور ابتدا خودرو را رویت کنند واگر مورد پسندشان واقع شد درخواست کارشناسی دهند.

چگونه به کارشناس خودرو اعتماد کنیم؟

درست است که اعتماد به خود راحت‌تر از اعتماد به دیگران است ولی در حرفه ایی که هیچ سررشته ایی در آن ندارید نباید به خود اعتماد کنید.

مراجعه به کارشناس خودرو برای کارشناسی خودرو درست مثل مراجعه به پزشک هنگام بیماری است.

آیا شما می توانید خود مریضی های خود را تشخیص و درمان کنید؟ خیر

پس با توجه به اینکه هر شخص در یک حرفه توانی دارد و نمی تواند به تنهایی در تمام حرفه ها سر رشته داشته باشد و فعالیت کند پس برای کارشناسی خودرو نیز باید به کارشناسان خبره ی خودرو که سال های زیادی را در این زمینه گذرانده اند و دارای مدرک مهندسی مکانیک هستند اعتماد کرد.

آیا پس از انجام کارشناسی خودرو به ما گزارش داده می شود؟

سوالات بسیاری برای افرادی که می خواهند از خدمات کارشناسی استفاده کنند پیش می آید که ما در این نوشته به این سوالات پاسخ داده ایم.

برای مثال کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟ بعد از کارشناسی رنگ و بدنه ی خودرو گزارش کتبی می دهند یا نه ؟هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟ کارشناس چه زمانی به محل می رسد و یا فرآیند کارشناسی خودرو چقدر زمان میبرد؟

در پاسخ باید بگوییم یقینا پس از پایان فرآیند کارشناسی خودرو، گزارش شفاهی و کتبی به شما داده می شود. به شما گفته می شود چه قسمت هایی از بدنه خودرو رنگ آمیزی مجدد شده. چه ایرادات فنی دارد و یا هزینه تعمیرات چقدر است.

در نهایت کارشناس شما را مطلع می کند که خودرو ارزش خرید دارد یا خیر.

کارشناسی خودرو انجام شده توسط کارشناس تا چه حد قابل اعتماد است؟

می توانیم بگوییم خوشبختانه پس از سالها کار در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی هیچگونه خطایی که منجر به خسارت گردد نداشته ایم. استفاده از نیروهای دوره دیده و متخصص این کار بعلاوه ی استفاده از دستگاه های دقیق ضریب خطا را به صفر می رساند.

ما همیشه به خریداران خودرو تاکید کرده ایم که هر خودروی کارکرده و دست دومی ممکن است هزینه ی اولیه ی سرویس برایش داشته باشد. مواردی مانند لنت ترمز، تایر خودرو، سرویس روغن و فیلتر و…که این موارد را هم بر روی برگه ی گزارش ثبت می کنیم. این موارد طبیعی هستند. یقینا هیچ ایراد عمده ی دیگری از چشم کارشناسان ما پنهان نمی ماند.

حداکثر سعی ما بر این است که ضریب خطا را به صفر برسانیم. علاوه بر این پس از پایان کارشناسی خودرو گزارش نامه ای به شما داده میشود که می توانید بر موارد متذکر شده ی آن استناد کنید.

ما برای جلب اعتماد شما در سایت نمونه هایی از خودرو های کارشناسی شده توسط تیم خود را در سایت کارآزموده برای شما قرار داده ایم. همچنین پیشتر به این پرداختیم که کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟

نمونه هایی از کارشناسی های صورت گرفته :
گزارش کارشناسی لکسوس RX350
گزارش کارشناسی مرسدس بنز E200
گزارش کارشناسی رنو تلیسمان 2017

همچنین اگر علاقه مند به این حوزه هستید میتوانید در دوره‌ی آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=26143