سبد خرید 0

کارشناسی خودرو کارکرده و دست دوم

برای کارشناسی خودرو دست دوم در تهران، کافی است با ما از طریق شماره تماس 02128428460 تماس بگیرید و یا فرم درخواست کارشناسی خودرو در محل را پر کنید.
امروزه به کمک پیشرفت روش های ترمیم و بازسازی، تشخیص خودروی سالم از خودروی ترمیم شده توسط افراد معمولی به سختی امکان پذیر است.

بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه با اطمینان خودروی دست دوم خریداری کنید حتما از خدمات کارشناسی خودرو دست دوم ما که در محل شما انجام می شود استفاده نمایید.

در این مطلب درباره کارشناسی خودرو کارکرده و محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم توضیحاتی ارائه می شود.
مهم ترین فاکتور در مورد محاسبه قیمت خودرو دست دوم میزان کارکرد و عمر آن است.
تعیین قیمت خودرو دست دوم به قیمت روز خودرو بستگی دارد.

برای مثال قیمت روز تیبا صفر 60 میلیون تومان باشد قیمت تیبا 96 بایستی 10 درصد کمتر از آن باشد، علاوه بر این در صورت کارکرد داشتن، همین خودرو 10 درصد دیگر هم از قیمت آن کاسته می شود.

رنگ شدگی و تصادفات خودرو از ویژگی های مهمی است که باعث افت قیمت خودرو دست دوم می شود.

واژگونی خودرو یا به اصطلاح عمومی چپ کردن خودرو یکی از مهمترین آسیب هایی است که برای یک خودرو وجود دارد که می تواند در آینده مشکلات جدی را برای صاحب خودرو به همراه داشته باشد.

شاید زمانی تشخیص خودروی واژگون شده با کمی توجه امکان پذیر بود اما امروزه به مدد پیشرفت روش های ترمیم و بازسازی، تشخیص خودروی نو و سالم از خودروی ترمیم شده واقعا برای افراد غیر متخصص امکان پذیر نیست.

کارشناسی خودرو کارکرده در تهران

با توجه به قیمت ها هر کسی توان خرید خودروی نو و صفر را ندارد برای همین بسیاری از افراد به خرید خودروی دست دوم روی می آورند.

کارشناسان خودرو برای اینکه هم فروشنده ضرر نکند و هم خریدار به خودروی مورد دلخواه خود با قیمت مناسب برسد، خودروهای دست دوم و کارکرده را کارشناسی و قیمت گذاری می کنند.

خودروی دست دوم چه نوع خودرویی است؟

بهتر است مفهوم خودروی دست دوم را از نظر کارشناسی بدانیم.

خودروی دست دوم به خودرویی گفته می شود که بیشتر از 200 کیلومتر کارکرده باشد، چون دیگر این خودرو صفر نیست و جزء خودروهای کارکرده به حساب می آید و هر چه از این عدد فاصله گرفته شده باشد نمایانگر کارکرد بیشتر آن است.

عوامل جانبی تاثیر گذار در قیمت خودرو

این روزها به واسطه قیمت بالای خودروهای خارجی و افت قیمت خودرو خارجی دست دوم نسبت به نوع صفرکیلومتر آنها، اغلب افراد تمایل به خرید خودرو دست دوم خارجی دارند.

در تعیین قیمت خودرو خارجی دست دوم آپشن های موجود بر روی خودرو بسیار حائز اهمیت است طوری که بعضی آپشن ها تا حدود 30 میلیون در قیمت خودرو تاثیر دارند.

زمان باقی مانده از بیمه و تخفیفات بیمه از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت خودرو هستند.

با توجه به گران بودن لاستیک خودرو بخصوص لاستیک های خودروهای خارجی بهتر است از سلامت و مقدار کارکرد لاستیک ها مطمئن شوید.

برخی از ایرادات فنی خودرو هزینه های زیادی را برای تعمیرات در پی خواهند داشت مثلا خنک نکردن کولر خودرو می تواند بین 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان بسته به نوع خودرو هزینه داشته باشد و یا روغن سوزی خودرو که هزینه تعمیرات زیادی را خواهد داشت.

پس برای اطمینان از قیمت واقعی خودرو حتما از کارشناس متخصص استفاده کنید.

8 نکته که باید قبل از خرید خودرو کارکرده به آنها توجه کنید :

1- توجه به رنگ خودرو

اولین مورد برای شناسایی یک خودروی واژگون شده ایراد در رنگ خودرو است خودروی واژگون شده حتما نیازمند رنگ شدن است و رنگ کارخانه با رنگ تعمیرگاه متفاوت است.

مراحل رنگ آمیزی خودرو در کارخانه بسیار متفاوت از مراحل رنگ کردن خودرو در تعمیرگاه است به عنوان مثال در کارخانه، رنگ خودرو در دمای بالای 150 درجه خشک می شود اما در تعمیرگاه خودرو را در اتاقی با دمای 50 تا 60 درجه قرار می دهند تا رنگ آن خشک شود بنابراین کیفیت رنگ به دست آمده هرگز با کیفیت رنگ کارخانه یکی نخواهد بود .

این مسئله اگر با چشم هم قابل تشخیص نباشد با استفاده از دستگاه های تست رنگ دیجیتال قابل شناسایی است.

2- توجه به سقف خودرو

سقف خودرو یکی از مواردی است که در واژگونی های خودرو دچار آسیب جدی می شود.

با توجه به حساس بودن سقف خودرو، کوچک ترین ضربه می تواند سقف را از حالت اصلی خود خارج کند بنابراین در صورتی که به سقف ضربه ای وارد شود شکل و زاویه ستون ها و شیب سقف تغییر می کند که می توان آن را تشخیص داد.

تعویض کامل سقف هم از طریق ستون ها امکان پذیر است که البته نیازمند یک کارشناس و فرد باتجربه است .

لازم به توضیح است که ما کارشناسی خودرو دست دوم را برای انواع خودروها در محل شما و در سراسر تهران به صورت تخصصی انجام می دهیم.

در زمان واژگونی خودرو و تعمیر توسط تعمیرکار، پرس های موجود در زیر نوار دور درهای خودرو از بین می رود.

اثر پرس هایی که توسط کارخانه ایجاد می شود به راحتی قابل تشخیص است گاهی اوقات تعمیرکاران هم این نوع پرسها را ایجاد می کنند اما هرگز مشابه یا پرس های کارخانه نمی شود.

3- توجه به فاصله سر شاسی ها

یکی دیگر از نقاط مهمی که می تواند به تشخیص واژگونی خودرو کمک کند فاصله سر شاسی ها است.

یک کارشناس خودرو در صورت قرار گرفتن خودرو روی چاله مخصوص می تواند متوجه بازسازی شاسی خودرو شود.

علاوه بر تمام مواردی که گفته شد خودروهای واژگون شده در نحوه حرکت هم مشکلاتی دارند که قابل تشخیص هستند.

در خودروهایی که از جلو تصادف شدیدی داشته اند تنظیم فرمان به هم خورده و و شاسی خودرو از تنظیمات اولیه خود خارج می شود اگر چه بعضی تعمیر کاران سعی می کنند با کشیدن شاسی و تنظیم آن این نقص را پنهان کنند اما به مرور زمان این نقص به خوبی خود را در خودرو نشان می دهد.

4- بدنه خودرو 

شما باید بدنه خودرو را خوب بررسی کنید بهتر است این کار را به کارشناس بسپارید.

5- کارکرد خودرو 

هر کسی نمی تواند کارکرد واقعی خودرو را تعیین کند پس نتیجه میگیریم برای اینکار هم باید از کارشناس کمک گرفت.

6- موتور و برق ماشین 

شما باید قبل از خرید خودرو موتور و برق خودرو را توسط کارشناس خودرو کارکرده مشخص کنید که در چه حد سالم است.

7- کیلومتر شمار 

یکی از مواردی که در کارشناسی خودرو کارکرده باید بررسی شود عددی است که کیلومتر شمار نشان می دهد.

8- جلو بندی، جعبه فرمان و لاستیک خودرو 

توسط یک کارشناس متخصص این موارد را باید بررسی کرد.

مراحل کارشناسی خودرو

1- کارشناسی خودرو از نظر ظاهری
2- کارشناسی خودرو از نظر فنی

کارشناسی فنی موتور و گیربکس به 5 قسمت اصلی تقسیم می شود :

  • کارشناسی موتور
  • کارشناسی گیربکس
  • تست دیاگ
  • تست آپشن های خودرو
  • تست رانندگی

ممکن است با گذشت زمان کوتاهی از خرید یک خودرو دست دوم به ظاهر سالم با مشکلات متعددی مواجه شده باشید زیرا افراد سود جو، خودروهای تصادفی و رنگ شده را بجای رنگ نشده و بدون تصادف با قیمت های گزاف می فروشند.

همان طور که می دانید تعمیر کاران فراوانی وجود دارند که می توانند ظاهر یک خودرو تصادفی را تا حد زیادی اصلاح نموده و آن را به عنوان یک خودرو سالم و کم کارکرد بفروش برسانند.

مطمئنا تشخیص چنین خودروهایی از توان اغلب افراد غیر متخصص خارج است.

به همین دلیل در این مواقع، برای شناسایی نقاط ترمیم یا تعویض شده به کمک یک کارشناس مجرب جهت کارشناسی خودرو دست دوم نیاز پیدا خواهید کرد.

بنابراین همان طور که توضیح داده شد کارشناسی خودرو دست دوم به دو قسمت تقسیم می شود :

  • کارشناسی ظاهری
  • کارشناسی فنی
  • کارشناسی خودرو دست دوم از نظر ظاهری

ظاهر بدنه یک خودرو دست دوم، شاید در ابتدا کاملا سالم و بدون کوچکترین رنگ شدگی به نظر برسد اما ممکن است خودرو مورد نظر به دلیل تصادفات و آسیب های گذشته، دارای رنگ شدگی یا تعویض هایی در قطعات مختلف باشد که تشخیص دقیق آنها تنها به کمک کارشناس متخصص امکان پذیر است.

در کارشناسی ظاهری اتومبیل، وضعیت رنگ تمامی نقاط بدنه خودرو توسط کارشناس رنگ بررسی می شود تا مشخص شود ماشین تا چه میزان در معرض صافکاری، ترمیم و رنگ شدگی قرار گرفته است.

قطعاتی که در کارشناسی رنگ خودرو مورد بررسی قرار می گیرند شامل :

ستون و سقف :

رنگ شدگی این قسمت از درجه اهمیت بالایی در تعیین قیمت خودرو برخوردار است .

ستون و سقف رنگ شده، نشان دهنده تصادف سنگین ماشین و در نتیجه آسیب جدی آن است.

دربها و گلگیرها :

به دلیل اینکه این قطعات در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، نمی توان آسیب های این بخش را جدی گرفت اما مطمئنا فرو رفتگی، تعویض یا رنگ شدگی درب ها و گلگیرها در قیمت گذاری بی تاثیر نیست.

درب موتور و صندوق عقب :

کارشناسان با بررسی میزان و ضخامت رنگ در این دو قسمت، میزان آسیب احتمالی به خودرو را در صورت تصادف متوجه می شوند.

سپر:

سپر هر خودرویی بیشتر از سایر قطعات آن در معرض ضربه قرار می گیرد به همین دلیل در مقایسه با سایر اجزای خودرو از درجه اهمیت پایین تری برخوردار است.

کارشناسی خودرو از نظر فنی :

خودرویی که از نظر فنی دارای ایراداتی باشد، ماشینی پر خرج و کم ارزش محسوب می شود.

در کارشناسی فنی اتومبیل، کارشناس با تکیه برعلم و تجربه خود و همچنین با بهره گیری از دستگاه های دیاگ مدرن و دقیق به بررسی سلامت تمامی سیستم های الکترونیکی و فنی خودرو می پردازد.

از جمله مواردی که در کارشناسی فنی ماشین مورد بررسی قرار می گیرند می توان به میزان دقیق (حقیقی) کارکرد، سلامت سیستم استارت، عملکرد تمامی سنسور های موجود در موتور اشاره کرد.

در کارشناسی این قسمت، تا حدی می توان از دستگاه های دیاگ برای تشخیص مشکلات فنی خودرو استفاده کرد اما این دستگاه ها عیوب فنی ماشین را به صورت کامل مشخص نمی کنند باید بدانید رکن اصلی کارشناسی فنی، وجود یک کارشناس ماهر است که دانش فنی مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از تمامی قطعات موتور داشته باشد.

برای کارشناسی خودرو دست دوم در سراسر تهران کافی است با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین و بالای همین صفحه تماس بگیرید،یا فرم درخواست کارشناس را پر کنید و دکمه ارسال را بزنید.

بررسی و کارشناسی موتور که قلب خودرو محسوب می شود، غیر قابل چشم پوشی بوده و موضوع بسیار مهمی است.

در این قسمت مواردی همچون سلامت بدنه موتور، وجود یا عدم وجود روغن سوزی، دفرمه شدن یا نشدن پیستون، استارت خودرو، صدا و لرزش غیر طبیعی، دود اگزوز، وضعیت باطری، نشت روغن و…..کارشناسی می شود.

تست دیاگ :

در سیستم خودروهای جدید کامپیوترهایی تحت عنوان ecu تعبیه شده است که کارشناس با اتصال دستگاه دیاگ به آن می تواند پارامترهایی همچون عملکرد سنسور ضربه، میزان مصرف سوخت، وضعیت کیسه های هوا، کیلومتر کارکرد، سیستم ایمنی مثل ترمز و بسیاری موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

اگر از نظر ظاهری خودرو مد نظر خود را پسند کرده اید با ما تماس بگیرید تا ما در اسرع وقت کارشناس خودرو متخصص و مجرب را در محل شما اعزام کنیم.

خریدن یا نخریدن خودروی دست دوم و کارکرده

اگر توان مالی برای خرید خودروی صفر و نو را ندارید با رعایت کردن چند نکته مهم میتوانید خودروی دست دوم و کارکرده را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

حتما با ما تماس بگیرید و از یک کارشناس متخصص برای بررسی خودروی دست دوم از نظر بدنه و فنی کمک بگیرید این کار تا حد زیادی شما را از سابقه خودرو مطمئن می سازد.

کارشناسان رنگ و بدنه خودرو با دریافت هزینه ای به شما دقیقا می گویند که آیا خودرو رنگ شده است یا در اثر تصادف یا ضربه خوردن صافکاری و رنگ شده است و بوسیله دستگاه دیاگ به شما می گویند که کارکرد واقعی کیلومتر چقدر است.

تنظیم قولنامه

قولنامه اولین اقدام ضروری پس از موافقت اولیه برای خرید یک خودروی دست دوم است.یعنی بعد از اینکه کارشناس خودرو صحت و سلامت موتور، گیربکس، جلوبندی ،وضعیت رنگ شدگی و دیگر موارد را برای شما تضمین کرد باید برای تنظیم قولنامه اقدام کنید.

مشخصات کامل خودرو خریداری شده مثل:

  • رنگ، مدل، دو گانه سوز بودن یا فقط بنزینی و وسایل موجود در خودرو و….
  • قیمت تمام شده که خریدار پرداخت می کند
  • زمان تحویل دادن خودرو از طرف فروشنده به همراه مدارک ( بیمه ثالث، کارت سوخت و ….)
  • زمان و نحوه تعویض پلاک
  • بررسی اصالت مدارک خودرو
  • بررسی اصالت شاسی وموتور خودرو
  • تعیین زمان حضور و مراجعه هر دو طرف در دفتر خانه

متذکر می شویم فقط با شخص مالک خودرو یا کسی که از مالک اصلی وکالت دارد تنظیم قولنامه کنید.

زمانی که خودرو دست دوم مد نظر شما توسط کارشناس ماهر ما کارشناسی شود شما باخیال آسوده خودرو سالم و با قیمت مناسب را می توانید خریداری کنید.

هچنین اگر خود شما علاقمند به فعالیت در این حوزه هستید میتوانید در دوره‌ی آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=26516