سبد خرید 0
وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران

وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران

با بررسی وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران متوجه می‌شویم که مسیرهای مختلفی در مقابل این افراد ترسیم‌شده است. بدین ترتیب آنها آزادانه می‌توانند برحسب سلیقه شخصی و توان و مهارت‌های علمی‌شان جذب یکی از این مشاغل شوند. به‌واقع راه برای فعالیت در راهنمایی و رانندگی، کارگاه‌های تعمیر خودرو، شرکت‌های خودروسازی، تدریس در مراکز فنی و حرفه‌ای و تست قطعات برای چنین افرادی کاملاً باز است. بدین ترتیب وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران کاملاً بهینه بوده و از این باب برای دانش‌آموختگان این عرصه نگرانی وجود ندارد. در ادامه به‌صورت جزئی‌تر به فرصت‌های شغلی پیشروی این کارشناسان می‌پردازیم.

اگر تصمیم بر خرید خودروی دست دوم گرفته اید و از سلامت آن آگاه نیستید می توانید از خدمات کارشناسی خودرو در محل کارآزموده استفاده نمایید. برای درخواست کارشناس می توانید ببه صفحه درخواست کارشناسی خودرو در محل مراجعه کرده و یا با شماره 02128428460 تماس بگیرید.

بررسی کم و کیف وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران:

به‌راستی کسب درآمد دغدغه‌ای بزرگ است که نمی‌توان از کنار آن با بی‌توجهی گذر نمود. این موضوع برای کارشناسان خودرو نیز بحث‌برانگیز است. درواقع این افراد تمایل دارند از کاربردهای شغل خود در عرصه‌های مختلف آگاه شوند تا با خیالی آسوده‌تر مدارج و مدارک علمی خود را کسب نمایند. وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران برای آن دسته که از دوره‌های آموزشی کمال بهره را برده و اکنون خبره کار هستند، بسیار عالی است. از طرفی راه برای پیشرفت و کسب دانش در دیگر زمینه‌های خودرو نیز باز بوده و از این نظر قادر هستند، بر درآمد پایه خود بی افزایند. در ادامه بیشتر به امکانات شغلی پیشروی کارشناسان خودرو اشاره می‌کنیم.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

1. اولین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: احداث نمایشگاه

کارشناسان خودرو به دلیل آگاهی کاملی که در طی دوره‌های آموزشی کسب نموده‌اند، به‌راحتی می‌توانند در احداث نمایشگاه خودرو به موفقیت‌های چشمگیری نائل شوند. دانش فراوان به این کارشناسان کمک می‌کند تا از ضرر و زیان‌های احتمالی پیشگیری نموده و در میان رقبا به جایگاه ویژه‌تری نائل شوند. خریدوفروش خودرو کار راحتی نیست، خصوصاً اگر به نکات فنی و تخصصی خودرو اشراف کامل نداشته باشید. ولی یک کارشناس با علمش می‌تواند هم خود و هم مشتریانش را از زیان‌های مالی سنگین دور نماید و یک خریدوفروش ایده‌آل و سودآور دوطرفه را رقم بزند.

2. دومین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: تأسیس اتاق نور

اگرچه شغل کارشناسی خودرو خود به‌تنهایی می‌تواند درآمد کافی را برای این قشر متخصص به ارمغان آورد، اما تأسیس اتاق نور نیز برای افزایش درآمد ایده‌ای جالب است. این کارشناسان به مدد این اتاق‌های بررسی حرفه‌ای می‌توانند، به گسترش فعالیت خود پرداخته و از طرفی دانش و تخصص بالای خود را به رخ مشتریانشان بکشند. بدین ترتیب در مسیر برندسازی و کسب مشتری قدرتمند ظاهر شوند. کارشناسان اغلب به‌صورت سیار کار می‌کنند، حال‌آنکه تأسیس اتاق نور می‌تواند بر ارزشمندی و قابل‌اعتماد بودن فعالیت‌های آنها مهر تأییدی بزند. ازاین‌رو تأسیس اتاق نور به‌عنوان یکی از اهداف کارشناسان خودرو موردتوجه است.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

3. سومین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: فعالیت در شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه نیز فرآیندی مشابه با کارشناسی خودرو را ارائه می‌دهند. ازاین‌رو یک کارشناس می‌تواند به‌راحتی در چنین مراکزی مشغول به کار شود. به همین دلیل است که ادعا می‌شود، وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران چندان نگران‌کننده نیست. به‌منظور موفقیت در یک مرکز بیمه به‌عنوان کارشناس بیمه فقط کافی است، اطلاعات خود را در مورد قیمت قطعات، دستمزدها و اجرت تعمیر و تعویض قطعه‌ها بالا ببرید. بدین ترتیب خواهید دید که در کنار دانش پیشینتان این اطلاعات چقدر در پیشبرد کاری شما به‌عنوان یک کارشناس موفق تأثیرگذار هستند.

4. چهارمین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: استخدام کارشناس دادگستری

اگر کمی اطلاعات حقوقی خود را بالا ببرید، شانس استخدام به‌عنوان کارشناس دادگستری یا در کادر و نیروی انتظامی را نیز به دست می‌آورید. به‌واقع باید اعتراف کرد که این شغل یکی از معتبرترین مشاغل مربوط به کارشناسی خودرو است که می‌تواند سطح درآمدی ثابت و خوبی را برایتان به ارمغان آورد. این شغل آخرین سطح از رشته کارشناسی خودرو و عالی‌ترین رتبه موجود است که با علم به مسائل حقوقی و اطلاعات یک کارشناس بیمه، کسب آن کار چندان سختی نیست.

5. پنجمین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: تجارت و بیزینس

بسیاری از کارشناسان خودرو به سمت کارهای پیمانکاری می‌روند، حال‌آنکه برخی دیگر برنامه‌ریزی برای تجارت را ترجیح می‌دهند. به دلیل وجود مسیرهای متنوع و بی‌پایان است که وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران بسیار خوب توصیف می‌شود. خریدوفروش قطعات خودرو شغل پر درآمدی است که بسیاری از کارشناسان حرفه‌ای را مجذوب خود می‌سازد.

6. ششمین شغل مطلوب برای کارشناس خودرو: بازاریابی و فروش

بسیاری از کارشناسان خودرو نیز هستند که بازاریابی و کسب درآمد از این راه را ترجیح داده و مدیریت چنین پروژه‌هایی را در دست می‌گیرند. این افراد می‌توانند به استخدام تولیدکنندگان وسایل نقلیه یا قطعه سازان درآمده و مسیر بازاریابی و فروش را برای کسب درآمد امتحان کنند.

مزایای شغل کارشناسی خودرو به نسبت دیگر مشاغل این صنف:

مشاغل مرتبط با خودرو بسیار متنوع هستند و این امر سبب می‌شود تا بسیاری در مورد وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران از این حیث نیز دچار نگرانی شوند. سطح درآمدی، سهولت کار، پیشرفت، سرمایه ابتدایی و بسیاری موارد دیگر جزء نکاتی هستند که در ابتدای انتخاب هر شغل باید موردبررسی قرار گیرند. به قطع یقین می‌توان گفت فعالان شغل کارشناسی خودرو در تمامی این موارد از دیگر مشاغل این حوزه شرایط بهتری را تجربه می‌کنند. ازاین‌رو مزایای شغل کارشناسی خودرو به نسبت دیگر مشاغل این صنف بیشتر است. در ادامه به ویژگی‌های برتر این شغل اشاره می‌کنیم.

صرف زمان محدودتر:

یک کارشناس خودرو در عرض یک ساعت الی یک ساعت و نیم فعالیت خود را به اتمام رسانده و دستمزد خوبی دریافت می‌کند. این در حالی است که یک مکانیک گاهاً روزها بر روی یک قطعه کوچک کارکرده و درنهایت با دستمزد ناچیز و اجرت کمی مواجه می‌شود.

فضای کمتر و محدودتر:

در برخی مشاغل مرتبط با خودرو مانند تعویض روغن فعالان آن ناچار به احداث مکانی با امکان دسترسی به زیر خودرو هستند. باید قبول کرد ایجاد چال سرویس‌کار راحتی نبوده و شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد. حال‌آنکه پرداختن به کارشناسی خودرو حتی در صورت احداث اتاق نور در یک محیط کوچک و محدود نیز امکان‌پذیر است.

سودآوری سریع:

شما به‌محض شروع فعالیت در شغل کارشناسی خودرو فقط بعد از گذشت دو ماه، تمامی هزینه‌ای که بابت تهیه لوازم، اخذ مجوز و شرکت در دوره‌های آموزشی پرداخت‌نموده‌اید را دریافت می‌کنید. بدین ترتیب بازگشت هزینه، سودآوری عالی و بازده مالی بالایی را در این شغل تجربه خواهید کرد. این در حالی است که در شغلی مانند آپاراتی حتی تا سال‌ها از سود مالی چشم‌گیر خبری نیست. به همین دلیل وضعیت شغلی کارشناس خودرو در ایران به‌مراتب دیگر مشاغل این حوزه قابل‌قبول‌تر است.

سطح انتظار یکسان:

صافکاران و نقاشان خودرو با مشتریان متفاوت با سطح انتظار گوناگون مواجه بوده و گاهاً از عهده برآورده نمودن انتظارات آن‌ها برنمی‌آیند. چراکه این امر به در صد مهارت آنها بسیار وابسته است. درصورتی‌که کارشناسان خودرو با یک سطح انتظار ثابت روبرو بوده و بیشترین درصد رضایت از کار را توسط مشتریان به‌صورت روتینگ دریافت می‌کنند.

عدم واردسازی عیب به خودرو:

کارشناسان خودرو بدون واردسازی آسیب به خودرو تمامی تلاش خود را در شناسایی و تشخیص معایب موجود صورت می‌دهد. ولی در برخی مشاغل مانند نصاب و فروشنده آپشن‌های خودرو گاهاً پیش می‌آید با نصب یک آپشن به سیستم برق یا یک قطعه برقی بدون اطلاع مالک آسیب وارد شود.

عدم نیاز به شناخت قطعات وسیع:

کارشناس خودرو فقط موظف به شناخت و بررسی و ارزیابی قطعاتی از خودرو است که بر روی قیمت نهایی آن در زمان فروش تأثیرگذار است. ولی در مقابل قطعه فروشان ناچارند به‌تمامی قطعات موجود در خودرو که بالغ‌بر هزاران نمونه است، اشراف کامل داشته باشند. چراکه عدم دستیابی به چنین توانایی تأثیر منفی بر سطح درآمدی آنها دارد.

 

مارادر اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=31836