سبد خرید 0

هزینه کارشناسی خودرو نو و کارکرده چقدر است؟

هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که تصمیم به خرید یک خودروی مناسب گرفته باشید. سوالاتی که در این میان به ذهن شما می رسد این است که چگونه از قیمت و سلامت خودروی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید؟ کارشناس حرفه ای و مورد اعتماد از کدام مرجع انتخاب کنید؟ هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟ در فرآیند کارشناسی خودرو چه مواردی بررسی میگردد؟ و…

کارآزموده، مرجع کارشناسی انواع خودروهای داخلی و خارجی می باشد.شما می توانید با درخواست کارشناس از طریق صفحه ی کارشناسی خودرو در محل یا شماره گیری 02128428460 با ما تماس حاصل نمایید. در کمتر از مدت یک ساعت کارشناس به محل مورد درخواست شما رجوع می کند و خودرو را به طور کاملا تخصصی بررسی می نماید.

امروزه با گسترش تکنولوژی در تمامی سطوح صنعت، خودرو را نیز مستثنی نگذاشته است. پیشرفت های صورت گرفته نیاز به افراد متخصص را دوچندان کرده است. کارشناسانی که تخصص کافی را در زمینه شناخت دقیق خودروها و مشخصات آنها داشته باشند یک نیاز مبرم است.

وقتی برای خرید خودروی دست دوم یا نو اقدام می شود، اطلاع از وضعیت سلامت فنی،اصالت و قیمت خودرو یک ضرورت است.

خریدار خودرو ممکن است اطلاعاتی از خودروی مورد نظر داشته باشد ولی یقینا تخصص کافی را ندارد. کارشناس خودرو بهره گیری از دستگاه های تخصصی را ضمیمه تجربه ی سالیان خود می کند.

بهره گیری از دستگاه های دقیق برای تست بدنه و فنی خودرو،ضریب خطا را به صفر می رساند. اما برای متقاضیان استفاده از خدمات ما بسیار سوال است که هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟ فرآیند کارشناسی شامل چه مواردی میگردد؟ دلیل تفاوت قیمت کارشناسی خودرو در چیست؟

در پاسخ باید بگوییم هزینه برای بررسی هر خودرو متفاوت است. نحوه ی تعیین هزینه کارشناسی خودرو بر اساس ارزش هر خودرو می باشد. همچنین زمانی که برای بررسی بدنه و فنی هر خودرو صرف می گردد متفاوت است. در ادامه نوشته موارد مورد بررسی را بیان کرده ایم.

برای اینکه بدانید هزینه ی کارشناسی خودرو با کیست پیشنهاد میکنیم مطلب هزینه کارشناسی خودرو با کیست را هم مطالعه کنید.

[table id=1 /]

 

کارشناسی خودرو کارکرده

پرسش هایی که ممکن است هر خریدار خودرویی هنگام استفاده از خدمات کارشناسی داشته باشد این است که آیا کارشناس دانش و تخصص کافی را دارد؟ آیا تضمینی بر کیفیت کار صورت گرفته وجود دارد؟خودرو بصورت کامل بررسی می گردد یا خیر؟ قیمت خودرو نیز به من اعلام می گردد؟ در پایان گزارشی به من داده می شود؟ و…

کارشناسی خودروی دست دوم و نو شامل موارد زیر است:

  • کارشناسی بدنه خودرو بصورت کامل
  • بررسی رنگ خودرو با استفاده از الکومتر
  • بررسی اصالت اتاق، شاسی و موتور
  • نصب دیاگ تخصصی و بررسی خطاها
  • کارشناسی فنی موتور و گیربکس
  • تست آپشن ها و بررسی کیلومتر کارکرد
  • تست رانندگی

پس از انجام کارشناسی، برگه ی گزارشی نیز ارائه می گردد که بالغ بر 200 آیتم کارشناسی شده است. هزینه کارشناسی خودرو نیز در برگه گزارش ذکر می گردد و قیمت کارشناسی خودرو نیز بیان می گردد. شما می توانید از مشاوره ی رایگان خرید خودرو نیز استفاده نمایید.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

هزینه کارشناسی خودرو
هزینه کارشناسی خودرو نو و کارکرده

آیا هزینه کارشناسی خودرو دست دوم و نو متفاوت است؟

هزینه کارشناسی خودرو های دست دوم یا نو یکسان است. این به دلیل فرآیند کارشناسی یکسانی ست که برای همه ی خودروها انجام میگیرد.

بدنه و رنگ خودرو بصورت کامل بررسی می گردد، سلامت موتور وگیربکس بررسی میگردد.شاید بنظر برسد که خودروی نو نیاز به کارشناسی کردن ندارد ولی بهتر است تجربیات ما را در این زمینه بپرسید.

بسیار مواردی دیده ایم که خودروی نو حتی در نمایندگی فروش خودرو دچار اشکال رنگ شدگی،خوردگی بدنه و یا ایرادات فنی بوده است.پس بهتر است بدون ریسک کردن اقدام به خرید خودروی مطمئن نمایید تا دچار ضرر مالی نشوید.

برای بررسی وضعیت بیشتر دیاگ تخصصی بر روی خودرو نصب می گردد. سلامت آپشن ها و اصالت آنها مورد کارشناسی قرار می گیرد و پس از تست رانندگی، برگه ی گزارش نهایی ارائه می گردد.

هزینه کارشناسی خودرو بابت بررسی بخش های مختلف خودرو می شود که در زیر بیان شده:

  • 40% هزینه کارشناسی خودرو بابت بررسی رنگ و بدنه خودرو
  • 30% هزینه کارشناسی خودرو بابت چکاپ فنی خودرو
  • 20% هزینه کارشناسی خودرو بابت نصب دیاگ و بررسی کیلومتر
  • 10% هزینه کارشناسی خودرو بابت مشاوره و انتقال تجربیات و موارد حقوقی

موارد فوق برای تمامی خودروها در فرایند کارشناسی انجام می گیرد و درخواست تنها یکی از موارد فوق قابل درخواست نیست چرا که هزینه کارشناسی خودرو شامل ایاب و ذهاب و معطلی و…نیست پس با اعزام کارشناس به محل تمامی موارد فوق بررسی می گردد.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

هزینه کارشناسی خودرو
هزینه کارشناسی خودرو های مختلف

آیا تعرفه یا هزینه کارشناسی خودرو های مختلف متفاوت است؟ علت تفاوت در چیست؟

بله، هزینه کارشناسی خودرو های مختلف متفاوت است. قیمت کارشناسی خودرو های مختلف (تعرفه کارشناسی خودرو) با توجه به ارزش خودرو تعیین می گردد.

ارزش هر خودرو بر پایه قیمت روز بازار است.

علت تفاوت هزینه کارشناسی خودرو های مختلف، به این علت است که میزان زمانی که برای بررسی خودروهای مختلف گذاشته می شود متفاوت است.

در نظر بگیرید یک خودروی ساده ی ارزان قیمت پیچیدگی خاصی ندارد ولی بالعکس یک خودروی لوکس با آپشن های متعدد نیاز به بررسی بیشتری دارد.

همچنین علت تفاوت تعرفه ی خودروهای مختلف می تواند میزان مسئولیتی باشد که کارشناس خودرو در قبال آن دارد.

یک خودروی لوکس گران قیمت طبیعتا نیاز به بررسی بخش های مختلفش را دارد. گاه بررسی یک خودروی لوکس زمان بیشتری لازم دارد. علاوه بر این نیاز به تجهیزات کارشناسی پیشرفته دارد.

یک خودروی ساده که تنها از بدنه، موتور و سیستم انتقال قدرت تشکیل شده و آپشنی ندارد، زمان زیادی برای کارشناسی لازم ندارد. به همین دلیل هزینه کارشناسی خودرو ساده کمتر از یک خودروی لوکس است.

هزینه کارشناسی خودرو بابت چه مواردی است؟

سوالی که برای همه ما هنگام درخواست خدمات پیش می آید این است که خدمات دریافتی شامل چه مواردی می باشد؟در ادامه به ریزجزئیاتی که هنگام درخواست کارشناس خودرو در محل دریافت می کنید پرداخته ایم.همواره جهت درخواست کارشناس خودرو می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید.
 

کارشناسی رنگ خودرو
از جمله مواردی ست که در ایران بسیار حائز اهمیت است بطوریکه اولین سوالی که برای خریداران خودرو پیش می آید اینست که خودرو بیرنگ است یا خیر؟
اهمیت بیش از حد به این بخش از کارشناسی،خریداران را از توجه به بخش فنی خودرو باز می دارد ولی کارشناسان کارآزموده تمامی موارد را به دقت مورد سنجش قرار می دهند.
امروزه هزینه تعمیرات فنی بسیار بالا رفته،پس نباید ازین بخش غافل شد.
کارشناسی بدنه و شاسی خودرو
شاسی خودرو در واقع سازه اصلی خودرو می باشد که نقش حامل سایر قطعات مانند سیستم تعلیق و فنربندی،جعبه فرمان،موتور خودرو و…را بعهده دارد.حال در نظر بگیرید که این سازه خودش دچار آسیب باشد،چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد؟
ایراداتی مانند عدم پایداری خودرو،ایجاد سرو صدا،عدم فرمان پذیری و لاستیک سایی از عواقب شاسی معیوب است.پس برای این بخش نیز بهتر است که از یکنفر کارشناس خبره کمک بگیرید.

کارشناسی فنی خودرو
هر خودرو از مکانیزم های مختلفی تشکیل شده که در نهایت کار کردن نرمال را دنبال می کند.در صورتیکه اشکال در یک بخش از آن وجود داشته باشد به سایر قطعات هم آسیب وارد می کند.
بطور مثال در نظر بگیرید اویل پمپ خودرو کار خود که رساندن روغن به سراسر موتور جهت روانکاری و انتقال حرارت است را درست انجام ندهد؟تبعات آن مشخص خواهد بود،مواردی مانند سایش تمام قطعات درون موتور،افزایش حرارات و سوختگی،گیرپاژ و….
پس پیشنهاد ما اینست که تمام توجه خود را تنها به رنگ خودرو معطوف نکنید!!

تست رانندگی خودرو 
همانطور که در بالا اشاره کردیم یک خودرو از مکانیزم های مختلف تشکیل شده که در نهایت هدف حرکت را دنبال می کند.بخش مهمی از یک کارشناسی کامل خودرو تست رانندگی است که در آن سیستم های مختلف خودرو چک می شود.
بطور مثال وقتی خودرو استارت می شود نباید با لرزه کار کند،نباید دود کند،نباید چراغ هشداری پشت آمپر روشن باشد،شتاب اولیه خودرو باید در حد نرمالی باشد،دنده های گیربکس به راحتی و بدون صدا جابجا شوند،فرمان خودرو سفت نباشد،کولر خودرو خنک باشد و….
تمامی این موارد باید توسط یک کارشناس کاربلد انجام گیرد.
تعرفه کارشناسی خودرو
ارائه گزارش کتبی نهایی
 ارائه ی برگه گزارش کتبی پس از انجام کارشناسی

همانطور که گفته شد در فرآیند کارشناسی خودرو، بدنه و فنی خودرو بطور کامل بررسی می گردد.

پس از کارشناسی بدنه و فنی خودرو در حالت درجا، دیاگ بر روی خودرو نصب می شود تا کدهای خطا و پارامترهای موتور چک شود.

در نهایت از خودرو تست رانندگی گرفته می شود. در تست رانندگی مواردی همچون سیستم جلوبندی، ترمز، فرمان و گیربکس چک میشود.

در فرآیند کارشناسی ممکن است ایراداتی که در خودرو وجود دارد، مشخص شوند.

این ایرادات علاوه بر بیان شفاهی به خریدار خودرو،به صورت گزارشی کتبی نیز به خریدار داده می شود که از وضعیت خودرو مطلع شود.

اگر شما هم به فعالیت تخصصی در حوزه کارشناسی خودرو علاقمند هستید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده ثبت نام کنید.

4 Comments

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=26781