سبد خرید 0

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

پاسخ به سؤال هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ درزمانی که ضرر و زیان‌ها چند صدمیلیونی در انتظار خریداران خودروها نشسته مسئله مهمی است. چراکه بدون کارشناسی خودرو ما تا حد زیادی از خرید یک اتومبیل بی‌نقص و سالم ناتوان می‌مانیم.

باوجود کلاه‌برداری‌های عظیم که به صنعت خودرو ورود یافته تنها راه، کمک گرفتن از کارشناسان دوره‌دیده‌ای است که به‌تمامی نکات فنی و تخصصی خودروها اشراف کامل دارند.

با پرداخت هزینه‌ای معقول می‌توان از این سرویس بهره‌مند شد و از زیان‌های مالی فراوان باب خرید یک خودروی ناکارآمد در امان ماند.

دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان قابل‌اعتماد بهترین راه برای کشف نواقص احتمالی و قیمت واقعی خودروهای فروشی است. در این مطلب به شما در دریافت پاسخ سؤال هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ کمک نموده و مسائل مهم باب کارشناسی خودرو را برایتان بازگو می‌کنیم.

برای درخواست کارشناسی خودرو می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و یا به صفحه کارشناسی خودرو در محل مراجعه کنید و از میزان تعرفه کارشناسی خودرو اطلاع پیدا کنید.

آشنایی بیشتر با مفهوم کارشناسی خودرو

وقتی صحبت از کارشناسی خودرو به میان می‌آید، طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شود. به همین دلیل است که اغلب خریداران نگران این موضوع هستند که هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ با این توصیفات کارشناسی خودرو را می‌توان شامل این موارد دانست:

  • کارشناسی بدنه خودرو
  • کارشناسی فنی خودرو
  • کارشناسی تجهیزات جانبی و آپشن‌های خودرو
  • کارشناسی رنگ خودرو
  • بررسی کیلومتر کارکرد واقعی
  • تست رانندگی 

با انجام این فرآیندها می‌توان به ارزش واقعی و قیمت منصفانه خودروها دست‌یافت و از کلاه‌برداری‌های عظیم جلوگیری کرد. کارشناسان مربوطه به مدد دستگاه‌های پیشرفته و مدرن قادر هستند، جزئی‌ترین ایرادات یا دست‌کاری‌ها را مشخص نموده و وضعیت کلی و سطح کیفی خودرو را بررسی و ارزیابی نمایند.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

هزینه کارشناسی خودرو با کیست

در طی پروسه کارشناسی خودرو چه مواردی بررسی می‌شود؟

قبل از آنکه بگوییم، هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ باید برایتان مشخص نماییم که در یک کارشناسی اصولی به چه مواردی پرداخته می‌شود. از سرویس‌های مختلف ارائه‌شده در یک کارشناسی می‌توان به‌سلامت رنگ بدنه، شاسی، واقعی بودن رقم کارکرد، کیفیت لاستیک‌ها، موتور و گیربکس و قطعات جلوبندی اشاره نمود.

البته این کارشناسی شامل موارد دیگری چون بررسی سلامت فنی، اصالت و کارکرد صحیح آپشن‌ها، کیلومتر، تیپ خودرو و تعویضی بودن با نبودن قطعات بدنه نیز می‌شود. به‌شرط آنکه کارشناس انتخابی شما از تبحر و صلاحیت لازم برخوردار باشد، با نصب دیاگ تخصصی و بررسی خطاها به‌سرعت این موارد را کشف و سطح کیفی خودرو را به اطلاع شما می‌رساند.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

حال که به گستردگی سرویسی که پس از کارشناسی کسب می‌کنید، آگاهی یافتید. اگر در جواب هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ بگوییم این هزینه‌ بر عهده خریداران محترم است، شاید دیگر دلخوری از این باب نداشته باشید. درواقع شما به‌عنوان خریدار درخواست کارشناسی ثبت نموده و موظف به پرداخت تمامی هزینه‌های آن هستید.

البته در بسیاری موارد فروشندگانی که تمایل دارند یک مشتری مناسب با بودجه عالی را برای خودرو خود بیابند، اقدام به ثبت چنین درخواستی می‌کنند. بدین ترتیب خیال خریداران را بابت عدم نقص فنی خودرو خود کامل ساخته و با این تمهید به مشتریانی دست به نقدتر می‌رسند.

البته می‌توان در زمان عقد قرارداد از فروشنده خواست، در صورت وجود نقص فنی در خودرو هزینه کارشناسی را پرداخت نماید. با این تمهید مانع ادعاهای دروغین وی شده و در صورت ناکارآمد بودن خودرو نیز به‌عنوان خریدار از پرداخت هزینه کارشناسی معاف می‌شوید.

در بسیاری موارد نیز برحسب یک قرار قبلی این هزینه بین دو طرف قرارداد تقسیم می‌شود. ولی در صورت وجود مشکلی حاد و عدم تمایل خریدار به خرید اتومبیل، در این حالت هزینه‌بر دوش فروشنده خواهد بود.

عوامل مهم در زمان محاسبه هزینه کارشناسی خودرو:

حال که دانستید، هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ بهتر است بدانید که این هزینه‌بر چه اساسی محاسبه و تعیین می‌گردد. باید گفت در مراحل کارشناسی برای خودروهای نو یا کارکرده تفاوتی وجود ندارد. ولی این مراحل در ماشین‌های گوناگون بسته به مدل و میزان لوکس بودن و تعداد آپشن‌هایشان باهم متفاوت است.

بدین ترتیب از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه کارشناسی می‌توان به مدل خودرو، سال تولید، تیپ، برند سازنده، قیمت و کیفیت خودرو اشاره نمود. در ادامه بیشتر باب هریک از این عوامل سخن می‌گوییم.

  1. مدل خودرو

بررسی پیچیدگی‌های فنی فراوان و آپشن‌های پرتعداد و پیشرفته موجود در خودروهای وارداتی و لوکس مسلماً برای کارشناسان سخت‌تر و زمان برتر است. همین امر سبب می‌شود تا هزینه‌های دریافتی این کارشناسان نیز بالاتر رود.

  1. سال تولید

باید توجه داشت که این هزینه بالا همیشه مخصوص خودروهای گران‌قیمت نیست و برخی خودروهای فرسوده نیز شامل این مورد می‌شوند. چراکه فرسودگی سبب شده، معایب بسیاری در آنها ایجاد شود که یافتن تک‌تک آنها مدت‌زمان زیادی را از کارشناسان می‌گیرد. با این توصیفات طبیعی است که سال تولید و میزان فرسودگی خودرو نیز از معیارها مهم و تأثیرگذار بر روی قیمت کارشناسی به شمار رود.

  1. تیپ خودرو

اگر تمایل به خرید یک خودرو از تیپ‌های فول آپشن رادارید، باید قاعدتاً هزینه بالاتر کارشناسی آن را نیز متقبل شوید. در این حالت حتی خبره‌ترین کارشناسان نیز باید زمان بیشتری را صرف بررسی اصالت و سلامت این آپشن‌ها نمایند. دشواری کسب اطلاعات دقیق در مورد این خودروها هزینه کارشناسی‌شان را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

  1. برند سازنده

خودروهای ساخت داخل غالباً از فناوری‌های پیشرفته و مدرن محروم هستند، ازاین‌رو فرآیند کارشناسی راحتی دارند. به همین دلیل اگر تمایل دارید که خودرو خارجی خود را کارشناسی کنید، به‌مراتب باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. چراکه کارشناسان آن باید از میان افراد باتجربه انتخاب شوند و از طرف دیگر امکانات نصب‌شده بیشتری برای ارزیابی و سنجش وجود دارد. در حالت کلی خودروهای خارجی را بر اساس شرکت سازنده، سال ساخت و امکانات متعددشان موردبررسی قرار می‌دهند.

  1. قیمت خودرو

مسلماً خودروهای گران‌قیمت از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند و قیمت بالایشان نیز حکم می‌کند تا روند دقیق‌تر و حساس‌تری بر آن‌ها اعمال گردد. چراکه در صورت مشکل‌دار بوده یا چپی و تصادفی بودن خودرو، ضربه مالی فراوانی به مالکان تحمیل می‌شود. پس هزینه کارشناسی خودرو متناسب با تعداد نکات فنی بسیاری که موردبررسی قرار می‌گیرد، افزایش می‌یابد.

  1. کیفیت خودرو

خودروهای فرسوده به دلیل استهلاک بالا صدمات، خرابی‌ها و نقص‌های فراوانی دارند که یافتن یک‌به‌یک آنها زمان‌بر است. این در حالی است که خودروهای باکیفیت را می‌توان در عرض چند ساعت کوتاه کارشناسی نمود و نتیجه را به اطلاع مالک رساند.

اساسی‌ترین بخش کارشناسی خودرو مربوط به کدام قسمت است؟

در میان تمامی بخش‌هایی که لازم به کارشناسی است، کارشناسی بدنه و رنگ اتومبیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. این موضوع در مورد خودروهای وارداتی که کوچک‌ترین صدمه به بدنه یا رنگ، باعث کاهش چند صدمیلیونی قیمت خودرو می‌شود، به‌مراتب مهم‌تر است.

در این میان از مهم‌ترین و البته دشوارترین کارشناسی‌ها نیز می‌توان به کارشناسی فنی خودرو اشاره نمود که اگر توسط افراد ماهر و دارای دانش کافی انجام نشود، می‌تواند خسارات مالی و جانی فراوانی را برای مالکان به همراه داشته باشد. اغلب این نوع کارشناسی به دلیل حساسیت‌های بالایش در مراکز پیشرفته و توسط ابزارهای فوق مدرن مانند دیاگ و ویدیوبروسکوپ انجام می‌پذیرد.

کلام آخر:

اگرچه می‌توان در طی قرارداد مشخص نمود که هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟ اما درهرحال این خریدار است که دغدغه سلامت خودرو را دارد. چراکه وی قصد پرداخت هزینه بابت خرید و استفاده بلندمدت را از این وسیله نقلیه دارد. به‌هرحال دقت نمایید، روند کارشناسی خودروها برای همه اتومبیل‌ها یکسان است و در اتومبیل‌های نو، کارکرده و مدل‌بالا فرقی نمی‌کند. فقط تغییرات در هزینه به دلیل تعداد نکاتی است که باید موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد. برای مثال کارشناسی فنی برای تمامی خودروها لحاظ می‌شود، اما در اتومبیل‌های مدرن به دلیل آپشن‌های پرتعدادتر کارشناس ناچاراً نیاز به‌صرف زمان بیشتری دارد تا موردی از قلم نیافتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=31885