سبد خرید 0

چگونه قطعه تعویضی بدنه خودرو را تشخيص دهيم؟

آیا تا بحال خودرویی خریداری کرده اید که فروشنده هنگام فروش خودروی خود، قطعه تعویضی بدنه خودرو را بطور کامل اعلام نکرده باشد؟ و دچار ضرر مالی شده باشید؟

در کارشناسی بدنه خودرو علاوه بر مهم بودن کارشناسی رنگ خودرو و بدنه خودرو، کارشناسی تشخیص قطعه تعویضی بدنه خودرو هم بسیار مهم و گاهی بسیار مشکل میباشد.

مهمترین علائم در شناسایی قطعه تعویضی بدنه خودرو

پس از اینکه کارشناسی بدنه خودرو به طور کامل بررسی شد، کارشناس خبره ی خودرو باید بتواند با استفاده از تجربیات خود به وجود یک قطعه ی استوک یا تعویضی بدنه پی ببرد.

در کارشناسی خودروهای انجام شده توسط کارآزموده بسیار مواردی را دیده ایم که سعی در فریب کارشناس داشته اند. ( حواستان را جمع کنید)

مواردی که در زیربیان میگردد از علائم یک قطعه ی تعویضی بدنه خودرو می باشند که یک کارشناس باید به آن دقت کند:

  • تفاوت نوع پاشش رنگ
  • تفاوت رنگ قطعات فابریک وتعویضی
  • تفاوت در آرایش موم بکاررفته در ساختار قطعه
  • تفاوت زیرساخت موم بکاررفته
  • ایرادات مونتاژی به جا مانده
  • ضربات وارده به اطراف قطعه تعویض شده
  • تفاوت ضخامت رنگ در دستگاه الکومتر

علل تعویض شدن قطعات بدنه چیست؟

گاه ضربات وارده به بدنه ی خودرو چنان سنگین است که دیگرقابل ترمیم نیستند و بازسازی این حجم از آسیب‌دیدگی اولا منطقی نبوده و ثانیا حتی بعد از فرآیند بازسازی نیز، تاثیرات منفی خود را درراندمان اتومبیل و کیفیت سواری آن خواهد گذاشت.

فرم بدنه ی بعضی خودروها به گونه ای است که در صورت وارد شدن ضربه ی نه چندان سنگین ترجیح برتعویض قطعه می دهند به جای ترمیم آن!

خودرویی مانند پژو 206 که بدنه ی آن به شکل محدب طراحی شده صافکاری قسمت هایی از آن به سختی ممکن است. بطور مثال دماغه ی کاپوت پژو 206 به گونه ای است که اگر صافکاری هم شود موج های ناشی از صافکاری بجا می ماند.

در اینگونه مواقع مالک خودرو ترجیح می دهد که قطعه را تعویض کند. در چنین مواقعی ست که وجود کارشناسی با تجربه موثر واقع میشود.

کارشناس باید ضربات وارده به شاسی، ستون یا نشیمنگاه قطعه تعویضی را به دقت بررسی و ایرادات رو تشخیص دهد.

در خرید خودرو عجله نکنید و کار رو به کارشناسان متخصص بسپارید

فرآیند کارشناسی خودرو در محل کارآزموده شامل بررسی قسمت های مختلف یک خودرو بصورت تک به تک میباشد.

با درخواست کارشناس از طریق صفحه ی درخواست کارآزموده و یا شماره گیری 02128428460 داخلی 1 می توانید از خدمات کارشناسی حرفه ای ما بهره ببرید و یک خودروی مطمئن خریداری کنید. اگر دوست دارید حرفه کارشناسی خودرو را بصورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش کارشناسی خودرو مجموعه کارآزموده که زیر نظر مدرسین با تجربه و مجرب برگزار می شود شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=25851