سبد خرید 0

نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده؛ چگونه روی خودروی کار کرده قیمت بگذاریم؟

نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده یکی از مسائلی است که ذهن افرادی که قصد فروش خودروشان را دارند، به خود مشغول کرده‌ است.
ممکن است بنا به هر دلیلی قصد داشته باشید خودرو خود را بفروشید اما از این‌ که در این معامله ضرر کنید هراس دارید؛ یا برعکس، ممکن است بخواهید ماشین کار کرده‌ای را بخرید ولی ندانید چه عواملی در افزایش یا کاهش قیمت آن تاثیرگذار هستند.
بنابراین تفاوتی ندارد قصد خرید ماشین کارکرده‌ای را داشته ‌باشید یا قصد فروش آن‌‌ را؛ به هرحال عواملی وجود دارد که قیمت خودرو های کار کرده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده بدین صورت است که کارشناس عوامل مهمی را در رابطه با خودرو بررسی کرده و در آخر قیمت نهایی آن را به دو طرف اعلام می‌کند.

برای درخواست کارشناسی خودرو می توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و یا به صفحه کارشناسی خودرو در محل مراجعه کنید و از میزان تعرفه کارشناسی خودرو اطلاع پیدا کنید.

چه مواردی در تعیین قیمت خودرو موثر است؟

در این مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین این موارد را بررسی نماییم. پس با ادامه این بخش همراه باشید تا پس از آشنایی با این عوامل دید وسیع‌تری نسبت به نحوه قیمت گذاری خودروهای دست‌ دوم و کار کرده به ‌دست آورید.
البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که بررسی دقیق و تخصصی موارد زیر تنها از عهده کارشناس مربوط بر می‌آید؛ با این‌ وجود دانستن آن‌ها می‌تواند در انتخاب‌ تان برای فروش یا خرید خودرو دست دوم تاثیرگذار باشد.

مدل خودرو چیست؟ سال ساخت آن چه زمانی بوده؟

سوالی که پاسخ آن بیشترین تاثیر را در نحوه قیمت ‌گذاری خودرو کار کرده دارد؛ اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا سن ماشین یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با تعیین قیمت آن می‌باشد؟
پاسخ ساده است؛ فرض کنید سه ‌سال است خودرو خود را خریده‌اید. فارغ از بحث کار کرد آن (خودرو چند کیلومتر کار کرده است) در طول این سه‌ سال دو اتفاق مهم افتاده است.
اول: ممکن است در این مدت مدل جدیدی از خودرو شما با ویژگی‌های بیشتری به بازار عرضه شده‌ باشد.
دوم: حتی اگر کم‌ترین استفاده را از ماشین خود کرده باشید با این حال مطمئنا قطعاتی هستند که در طول این مدت کهنه شده و یا نیاز به تعویض داشته ‌باشند.
دو موردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شود سن خودرو بیش از هر مورد دیگری مورد توجه متخصصان و کارشناسان قرار گیرد.
البته به این مورد نیز توجه داشته‌ باشید که با گذشت زمان تاثیر این مورد کم‌تر خواهد شد.
به عنوان مثال یک خودرو پس از سال اولی که خریداری شده‌ است 12 درصد از ارزشش کاسته می‌شود؛ پس از دو سال 18 درصد، پس از سه سال 23 درصد و در صورتی که از همین الگو پیروی کنیم پس از گذشت از سال هفتم، افت قیمت چندانی در این خصوص به چشم نمی‌خورد.
حال شاید برایتان سوال پیش بیاید آیا سن خودرو از میزان کارکردش از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
در مورد پایین در خصوص این موضوع بحث خواهیم کرد.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو مجموعه کارآزموده شرکت کنید.

میزان کارکرد خودرو چقدر است؟

یکی دیگر از عواملی که در نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده تاثیرگذار است، کارکرد یا به زبان ساده کیلومترهایی است که ماشین طی نموده ‌است.
این عامل نیاز به توضیح بیشتری ندارد چراکه درک آن بسیار ساده است؛ این موضوع نه‌تنها در رابطه با خودرو بلکه در خصوص اکثر وسایل دست‌ دوم کاربرد دارد، زیرا وسیله‌ای که استفاده بیشتری از آن شده است، بیشتر کار کرده پس در نتیجه فرسوده‌تر بوده و در نهایت قیمت پایین‌تری نسبت به سایر وسایل هم ‌رده خود دارد.
البته در این بین نکته‌ای وجود دارد و آن نکته این است که متاسفانه برخی افراد سودجو با دستکاری کیلومتر شمار خودرو سعی می‌کنند خودرو خود را کم‌تر از میزانی که کار کرده است نشان دهند.
با این‌ وجود جای نگرانی نیست زیرا راه‌های تشخیص دستکاری کیلومتر شمار را در پستی دیگر در این سایت قرار داده‌ایم.
بهتر است بدانید که میانگین مناسب کارکرد خودرو چیزی حدود بیست ‌هزار کیلومتر است. در نتیجه هر اندازه که این عدد بالاتر برود قیمت ماشین افت خواهد کرد.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

تکلیف بیمه چه می‌شود؟

در بسیاری از موارد دیده شده ‌است افراد هنگامی که قصد فروش ماشین خود را دارند از تمدید بیمه خودداری می‌کنند و یا در زمانی که اعتبار بیمه به پایان خود نزدیک می‌شود خودرو خود را برای فروش قرار می‌دهند.
جالب است بدانید این مورد نه تنها باعث سود فروشنده نشده بلکه در مواردی افت قیمت زیادی را برای او به همراه دارد.
نداشتن بیمه در نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده تاثیر مستقیمی داشته و می‌تواند مبلغی حدود هشتصد هزار تومان از ارزش خودرو کاسته یا به آن افزوده کند.

آیا خودرو رنگ‌ شدگی دارد؟(از رنگ ساده روی درب ماشین تا رنگ ‌شدگی سقف)

تشخیص رنگ‌ شدگی روشی است که عموما برای رفع برخی آسیب ‌دیدگی‌های خودرو استفاده می‌شود؛ با این‌ وجود روش‌هایی وجود دارد تا بتوان این مورد را تشخیص داد.
تاثیر رنگ شدگی در نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده بستگی به مکان رنگ ‌زدگی ماشین دارد.
به ‌عنوان مثال کمی رنگ ‌شدگی روی درب ماشین تاثیر کمی در افت قیمت دارد(حدود سه تا پنج درصد) در صورتی که اگر این رنگ ‌شدگی در سقف ماشین باشد (که نشان‌دهنده چپ شدن ماشین می‌باشد) خودرو با افت قیمت بسیار شدیدی رو‌ به ‌رو خواهد شد.

اهمیت آپشن ‌های خودرو در نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده

زمانی که صحبت از آپشن‌ های خودرو می‌شود منظور ویژگی‌هایی است که کارخانه از همان ابتدا در خودرو تعبیه کرده‌ است.
در صورتی که اشکال یا کمبودی در یکی از آپشن‌ ها وجود داشته باشد، خودرو متحمل افت قیمت می‌شود.
با این‌ وجود گاها پیش می‌آید که فروشنده قبلا آپشن‌ ها یا موارد کاربردی را به ماشین اضافه نموده‌ است که با بررسی آن‌ها قیمت خودرو به میزان کمی افزایش خواهد یافت.
در این رابطه علاوه بر توافق بین دو طرف، نظرات کارشناسان و متخصصان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
بنابراین حتما در هنگام خرید و فروش خودروهای کارکرده از مشاوره‌های این افراد استفاده نمایید.

آیا لوازم مورد نیاز خودرو در بازار موجود است؟

منظور از لوازم مورد نیاز خودرو، لوازم یدکی است. زمانی که شخصی قصد خرید خودرو را داشته باشد از عواملی که باید توجه زیادی به آن بکند وضعیت موجود بودن لوازم یدکی خودرو در بازار است.
این موضوع به‌ خصوص در ایران به‌ دلیل تحریم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
دلیل اهمیت بالای این موضوع برای خریدار نیز مشخص است؛ هرچه خودرو بیشتر کار کرده باشد احتمال خرابی آن بالاتر بوده و در نتیجه نیاز به لوازم یدکی بیشتر می‌باشد.
بنابراین در صورتی که لوازم یدکی خودرو شما در بازار به ‌وفور وجود دارد می‌توانید این مورد را به عنوان عاملی تاثیرگذار در افزایش قیمت خودرو دست‌ دوم خود در نظر بگیرید. در غیر اینصورت خودرو شما با افت قیمت مواجه می‌شود.

وضعیت درون کابین در قیمت خودرو کار کرده

کارکرد درست کولر، سیستم صوتی، بالابر شیشه‌ها، روکش خودرو و مواردی از این قبیل عامل دیگری است که می‌تواند در نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده تاثیرگذار باشد.
بنابراین پیش از اقدام برای فروش خودرو دست‌ دوم خود در صورتی که مشکلی در اجزا درونی خودرو (چه فنی مانند دود کردن و روغن‌سوزی و چه غیر فنی مانند پارگی روکش صندلی‌ها) وجود دارد، اقدام به رفع این مشکلات کنید؛ مطمئنا تعمیر این موارد از افت قیمت چند درصدی خودروتان جلوگیری خواهد کرد.

به ‌یاد داشته باشید گاهی عواملی که منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شوند (مانند موارد بالا) قبل از فروش خودرو با مبالغ بسیار کم‌تری رفع ‌شدنی می‌باشند.
بنابراین در صورتی که حتی یکی از موارد بالا برایتان قابل تعمیر بود، در رفع آن کوشا باشید؛ با انجام این‌ کار از ضررهای مالی که منجر به کاهش قیمت خودروتان می‌شود جلوگیری خواهید کرد.

جمع‌بندی موارد گفته شده درباره نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده

پیش از خرید یا فروش خودرو دست‌ دوم و کارکرده عواملی وجود‌ دارند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند از ضرر مالی‌تان جلوگیری کند.
سن خودرو یا مدل ساخت آن اولین و مهم‌ترین عامل موثر در نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده می‌باشد.
بدین منظور کارشناس با محاسبه‌ سن خودرو درصدی از قیمت اصلی را کاهش می‌دهد.
بیشترین میزان کاهش در این مورد بین سال‌های اول تا ششم می‌باشد؛ به‌ عنوان مثال تفاوت قیمت زیادی بین خودروهای ده‌ساله با خودروهای دوازده‌ ساله وجود ندارد در صورتی که این تفاوت قیمت بین خودروهای یک‌ ساله و خودروهای سه ‌ساله بسیار چشمگیر است.

عامل بعدی که به آن اشاره کردیم کیلومترهای طی شده توسط خودرو بود که با بررسی کیلومتر شمار می‌توان به آن پی برد.
همچنین با خواندن مقاله ‌دیگر ما در رابطه با تشخیص دستکاری کیلومتر شمار خودرو می‌توانید کارکرد واقعی خودرو را محاسبه نمایید.

فروش خودرو زمانی که دارای تخفیف بیمه است می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قیمت آن داشته باشد. این در صورتی است که اگر خودرو بیمه نداشته باشد و یا مهلت بیمه روبه اتمام باشد مبلغی حدود هشتصد هزار تومان از ارزش خودرو کاسته می‌شود. (این مبلغ با توجه به نوع بیمه متفاوت است.)

رنگ ‌شدگی ماشین به طور قطع از قیمت ماشین می‌کاهد. با این‌ وجود تفاوت زیادی بین رنگ‌ شدگی درب خودرو با سقف خودرو می‌باشد و همانطور که گفته ‌شد از آن‌ جایی که رنگ‌ شدگی سقف خودرو نشانگر چپی‌ بودن آن خودرو است می‌تواند از قیمت ماشین میزان قابل‌ توجهی کم نماید.

همچنین از وجود قطعات یدکی ماشین در بازار و سالم بودن اجزای آن مطمئن شوید تا معامله خودرو موفقی داشته ‌باشید.

توصیه‌ مهم در نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش‌های زیادی برای تشخیص قیمت خودروهای کار کرده وجود دارد.
یکی از این موارد اپلیکیشن‌ های موجود در بازار است که ادعا دارند با دریافت اطلاعات خودرو کارکرده می‌توانند قیمت آن‌را تخمین بزنند.
هراندازه که این برنامه‌ها دقیق باشند مطمئنا جای خالی کارشناسان خبره در این زمینه را پر نخواهند کرد.
بنابراین برای اطلاع از نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده حتما از کارشناسان و افراد متخصص کمک بگیرید. در این موارد شما می توانید برای قیمت گذاری و کارشناسی خوردرو با ما تماس بگیرید.

ممنون از شما که تا پایان این مقاله با موضوع نحوه قیمت‌ گذاری خودرو کار کرده همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=29920