سبد خرید 0
درآمد کارشناس خودرو

درآمد کارشناس خودرو چقدر است؟

تخمین درآمد کارشناس خودرو برای هنرجویانی که تمایل ورود به این عرصه رادارند، بسیار مهم است. مقوله درآمدزایی در تمامی مشاغل یک هدف متعالی است. ولی به دلیل حساسیت‌های بالا و نوسانات شدید قیمتی که در شغل کارشناسی خودرو به چشم می‌خورد، مبحث درآمد پررنگ‌تر جلوه می‌کند. در این مطلب می‌کوشیم تا علاوه بر پاسخ به حد و حدود درآمد کارشناس خودرو در مورد نیازهای ضروری این شغل به‌منظور حضور موفق در بازار کار نیز اشاره نماییم.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید از سرویس های کارشناسی خودرو در محل کارآزموده استفاده کنید.

برآورد درآمد کارشناس خودرو:

بالا بودن درآمد کارشناس خودرو بر کسی پوشیده نیست. البته این امر منوط به میزان تبحر و دانشی دارد که شما موفق به کسب آن شده‌اید. چه بسیار کارشناسانی که به دلیل بررسی و ارزیابی‌های نادرست ناچار به پرداخت خسارات سنگینی شده‌اند. تفاوت عمده‌ای که این شغل با مشاغل دیگر دارد، عدم فرصت جهت کسب تجربه در حین کار است. به‌واقع تمامی کارشناسانی می‌توانند، در این صنعت مشغول به کار شوند که دانش و علم کافی رادارند.

چراکه اولین اشتباه به معنای از دست دادن کل سرمایه مالی و درگیری با ضرر و زیان‌های بالا است. پس اگر بتوانید با آموزش‌های لازم به آن حد از دانش برسید که برای تمامی نکات کارشناسی خود دلیل محکمی داشته و از هیچ مشکلی در خودرو غافل نشوید، درآمد کارشناس خودرو با مبالغی بالای 15 میلیون می‌تواند، برایتان بسیار عالی و چشمگیر باشد.

با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودروها، عدم آگاهی عموم افراد به مشخصات فنی خودروها و ضرر و زیان‌های مالی فراوان در صورت نبود یک چکاب حرفه‌ای، به‌راستی درآمد کارشناس خودرو در حال ارتقا است.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

مراحل مختلف برای فعال شدن در شغل کارشناس خودرو:

اکثر افراد در همان ابتدا به دنبال کشف میزان درآمد کارشناس خودرو هستند. البته این امر مهم است، اما نباید از هزینه‌هایی که در قبال رسیدن به این شغل ناچار به پرداخت آن هستید، نیز غافل شد. به‌هرحال شما برای آنکه یک کارشناسی عالی را از خود به نمایش بگذارید، مجبورید تا مراحل مختلفی را طی کنید که تمامی آنها برای شما هزینه‌بر هستند در ادامه بیشتر باب این مراحل سخن می‌گوییم.

  1. مرحله اول: آموزش نکات مهم این حرفه

اولین هزینه‌ای باید برای کارشناس شدن پرداخت نمایید، شرکت در کلاس‌های مربوطه است. البته نگران نباشید، مبلغی که بابت این کلاس‌ها پرداخت می‌کنید از هزینه‌های موردنیاز آتی بسیار کمتر است.

  1. مرحله دوم: خرید ابزارآلات

در خرید این ابزارآلات به‌هیچ‌وجه سهل‌انگاری نکرده و به سراغ بهترین مدل و پیشرفته‌ترین آن‌ها بروید، البته اگر به دنبال یک درآمد کارشناس خودرو عالی هستید، نباید این نکته را فراموش کنید. چراکه ابزارهای بی‌کیفیت دقت عمل شمارا پایین آورده و درنهایت دردسرهای فراوانی را بابت تشخیص‌های نادرست دامن‌گیرتان می‌کنند.

  1. مرحله سوم: تبلیغات

تبلیغات و معرفی کسب‌وکار و میزان تبحر و دانشتان نیز اگرچه در ابتدا هزینه و بار مالی را به دوش شما وارد می‌سازد. ولی بدون این ترفند نمی‌توانید به شکوفایی مدنظر در شغلتان برسید. اگرچه کار باکیفیت، خود یک تبلیغات اثرگذار است، اما در ابتدای فعالیتتان به تبلیغات محیطی نیز نیاز مبرم دارید.

  1. مرحله چهارم: ایجاد کسب‌وکار

برای ایجاد کار نیز مسلماً به اجاره یا تملک یک واحد تجاری یا صنعتی نیازمند هستید که باید آن را نیز در فهرست هزینه‌های خود جای دهید. البته بسته به شهر، منطقه و شرایط ملک هزینه این بخش برایتان متغیر خواهد بود.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

ابزارهای ضروری موردنیاز به‌منظور یک کارشناسی حرفه‌ای:

به‌هرحال هرچه یک کارشناس به نکات فنی و تخصصی خودرو آگاهی کاملی داشته باشد، بدون ابزارهای مدرن و پیشرفته این عرصه کاری از پیش نمی‌برد. مسلماً کارشناسانی که به انواع مشکلات و خرابی‌های تأثیرگذار بر قیمت خودرو اشراف کامل دارند، به‌مراتب از درآمد بیشتری برخوردار هستند.

ولی نمی‌توان انکار کرد که وجود یا عدم وجود ابزارهای فیزیکی که بر کیفیت کار این متخصصان تأثیرگذارند نیز می‌تواند، درآمد کارشناس خودرو را افزایش یا کاهش دهد. در ادامه بیشتر با این ابزارهای ضروری آشنا می‌شویم.

  • قلم مگنت:

این ابزار در جهت تشخیص چپی و دوتکه بودن با نبودن اتاق مورداستفاده قرار می‌گیرد. باوجوداین قلم می‌توان به بررسی بدنه پرداخت و از عدم تصادفی و چپی بودن اتومبیل به‌راحتی مطمئن شد.

  • انواع چراغ‌ها:

در عرصه کارشناسی خودرو به‌منظور تشخیص انواع رنگ‌شدگی از چراغ‌های مهتابی سیار استفاده می‌کنند. همچنین برای یافتن نقاط جوش و برش خوردگی نیز از چراغ‌های پلیسی با خاصیت متمرکز کنندگی نور کمک می‌گیرند. البته چراغ‌قوه‌های دستی پلیسی نیز باقابلیت تغییر محل تمرکز نور نیز در این عرصه بسیار کارآمد هستند و جزء ضروریات کار به شمار می‌روند.

  • دستگاه تشخیص ضخامت:

به‌منظور تعیین ضخامت رنگ و بتونه از این دستگاه‌ها بهره می‌برند. این دستگاه‌ها امکان پردازش رنگ را حین حرکت بر روی سطح بدنه خودرو فراهم می‌سازند.

  • دوربین آندوسکوپی:

دوربین آندوسکوپی برای تشخیص دقیق‌تر عیوب کارایی بالایی دارد. این دوربین برای نقاط کور، غیرقابل مشاهده و دور از دسترس بدنه یا شاسی بسیار عالی عمل نموده و کارشناس را از باز کردن قطعه موردنظر بی‌نیاز می‌سازد. ولی دقت داشته باشید این ابزار در قالب کمکی بوده، اما وجودش به افزایش درآمد کارشناس خودرو به دلیل سهولت بخشی به کار این افراد کمک شایانی می‌کند.

  • بروسکوپ مانیتوردار:

این دستگاه‌ها عملیاتی مانند دوربین‌های آندوسکوپی را از خود نشان داده، اما دارای دقت عمل بالاتر و آپشن‌های مجهزتری هستند. ازاین‌رو یک نمونه صنعتی قدرتمند و کارآمد به شمار می‌روند.

  • دیاگ:

عیوب فنی، برقی و مشکلات الکترونیکی خودرو را نیز می‌توان به کمک دستگاه عیب‌یاب الکترونیکی یا دیاگ شناسایی نمود. بسیاری از خودروهای مدرن دارای آپشن‌های متنوعی هستند که بررسی صحت عملکرد آنها بدون وجود دیاگ غیرممکن است.

  • دیگر ابزارهای ضروری:

از دیگر ابزارهای ضروری که باوجود آنها درآمد کارشناس خودرو به دلیل دقت بالا در اجرای پرسه نظارتی افزایش می‌یابد به قلم آهنربایی، تستر روغن ترمز و عمق سنج لاستیک‌ها می‌توان اشاره نمود.

فعالیت‌های لازم جهت کسب مجوز کارشناسی خودرو:

شما برای اخذ مجوز به‌منظور فعالیت در قالب یک کارشناس خودرو به‌مانند هر شغل دیگری ناچارید تا بروکراسی اداری را طی نمایید. ولی خوشبختانه مسیر چندان ناهموار نبوده که شمارا از ادامه آن ناامید سازد. پس در همان ابتدا به سراغ اتحادیه این صنف و به‌صورت اختصاصی اتحادیه اتاق نور، رنگ و صافکاری بروید.

با ارائه مدارکی مبنی بر سند مالکیت یا اجاره محل کسب، گواهی کد پستی محل کسب و شناسنامه مالیاتی روند اخذ مجوز خود را به اجرا درآورید. البته شما موظف هستید که مدارک دیگری چون اصل شناسنامه، آخرین مدرک تحصیلی، کارت ملی و وضعیت نظام‌وظیفه را نیز به اتحادیه مربوطه تحویل دهید.

درنهایت ارائه مدرک اخذشده در آزمون خودرو تمامی کار را به اتمام می‌رساند. شما دیگر حاضر هستید تا از شغل پردرآمد کارشناس خودرو در سایه یک فعالیت حرفه‌ای لذت ببرید.

وظایف یک کارشناس دوره‌دیده و متبحر خودرو:

وظایف کارشناس خودرو شامل تعداد فراوانی می‌باشد. ازاین‌رو می‌توان گفت فرآیند کارشناسی به‌راستی پروسه‌ای زمان‌بر، دقیق و حساس است. به همین دلیل اگر ادعا می‌شود درآمد کارشناس خودرو تا حدی قابل‌قبول و موجه می‌باشد، به خاطر فعالیت فراوان و سرنوشت سازی است که این متخصصان بر روی خودروها اعمال می‌نمایند.

به‌واقع دقیق کار کردن ضامن افزایش درآمد کارشناس خودرو است. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به بررسی بدنه و موتور خودرو اشاره نمود. اعلام نظر بابت سلامت، ایمنی و کیفیت، رنگ بدنه، قطعات تعویضی و جعبه‌دنده نیز جزء رسالت‌های گروه کارشناسان محسوب می‌شود.

از دیگر وظایف می‌توان به این موارد نیز پرداخت:

  • بررسی قطعات کامپیوتری و برقی
  • تعیین قیمت دقیق خودرو
  • سلامت چرخ‌ها
  • بررسی میزان کارکرد و کیلومتر خودرو
  • اصالت آپشن‌ها
  • نحوه عملکرد فرمان، ترمز و لنت‌ها
  • ارزیابی کیلومتر واقعی خودرو
  • ارائه گزارش از وضعیت عمومی خودرو

 

پیج ما در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=31843