سبد خرید 0

خودروی نو یا کارکرده؟ کدام مناسب‌تر است؟

خرید خودروی نو یا کارکرده، فکری است که به سراغ تمام ما افراد می آید و قبل از هر کاری و هر چیزی به این فکر میکنیم که چگونه میتوان از پس هزینه های خودروی نو برآمد و با پولم چه خودرویی بخرم؛

خودروی نو یا کارکرده؟

این مسئله بسیار مهم است، زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی اگر بخواهیم زمان خرید خودروی نو را به تعویق بیاندازیم، ممکن است بعدا نتوانیم خودروی نو یا حتی کارکرده بخریم. این مسئله ناشی از وجود تحریم هایی است که وجود دارد و امکان دارد قیمت های سرسام آوری به خود بگیرد!

حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با ابعاد مختلف خرید خودروی نو و کارکرده آشنا کنیم، همچنین شما میتوانید با مرجعه به صفحه درخواست کارشناس خودرو، درخواست کنید که یک کارشناس خبره و حرفهای را برای مشکلات خودروی کارکرده و یا حتی نو را که قصد خرید دارید برایتان ارسال کنیم.

تیم کارآزموده با تیمی متشکل از کارشناسان خبره و حرفهای در زمینه کارشناسی خودرو و حوزه کارشناسی قیمت خودرو مفتخر است تا شما را به نتیجه دلخواهتان برساند و این تیم که از سال 94 در حال فعالیت است توانسته است بیش از 550 کارشناسی موفق را انجام دهد و معامالت خوبی را برای همراهان کارآزموده به ارمغان آورده است.

تفاوت خودروی نو و کارکرده در چیست؟

مطمئنا خودروی نو و کارکرده تفاوت های بسیاری دارند و اگر بخواهیم از هر جنبه ای به غیر از اقتصادی به این مسئله نگاه کنیم، میبینیم که خودروی نو واقعا نسبت به یک خودروی کارکرده ارزش بسیاری دارد. در اینجا، به برخی از تفاوت های خودروی نو یا کارکرده میپردازیم تا ببینید چه تفاوت های فاحشی دارند.

اگر بخواهیم از نظر قیمت در نظر بگیریم که باید بدانید برای خرید خودروی نو، شما پول زیادی بابت نو بودن خودرو باید بپردازید و همچنین در بهترین حالت یک الی سه ماه مهلت پرداخت کامل این مبلغ را دارید اما به هنگامی که یک خودرو کارکرده را میخواهید بخرید، مطمئنا پول کمتری را نسبت به یک خودروی نو میپردازید و میتوانید اقساط بلند مدت 6 ماهه الی 24 ماهه را برای آن در نظر بگیرید که از این لحاظ بخواهیم به مسئله نگاه کنیم، برای مشتری بسیار به صرفه است.

اگر بخواهیم آپشن خودروی نو را در نظر بگیریم، شما به هنگام خرید خودروی نو چه از وبسایت های آنلاین و رسمی شرکت چه از بنگاه خرید و فروش ماشین، دستتان برای تنظیمات و داشتن آپشن های مد نظرتان باز است و میتوانید انتخاب کنید که خودروی نو چه آپشنی داشته باشد اما به هنگامی که یک خودروی دست دوم و کارکرده را به جای خودروی نو خرید میکنید، مطمئنا این گزینه برای شما وجود ندارد تا آپشن ها را دست کاری کنید و تمام آپشن ها قبال نصب شده اند و این آپشن ها بستگی به فردی دارد که در منطقه شما زندگی میکند.

مطمئنا اگر شما بخواهید تفاوت‌های یک خودروی نو و کارکرده را مقایسه کنید، هزاران تفاوت را در این مسئله پیدا خواهید کرد ولی اگر قصد خرید خودروی کارکرده را دارید، بهتر است از یک کارشناسی قیمت خودرو بخواهید تا خودروی مد نظرتان را به طور کامل کارشناسی کند و نتیجه و قیمت آن را به شما اطلاع دهد.

برآورد قیمت خودروی کارکرده خودرو چگونه است؟

برآورد قیمت خودروی کارکرده به ابعاد مختلفی بستگی دارد. برای مثال به نمونه کاری که در وبسایت کارآزموده وجود دارد مراجعه می‌کنیم و گزارش کارشناسی نیسان ایکس تریل را بررسی می‌کنیم.

در ابتدا قبل از هر چیزی، باید از قیمت خودروی نو، وسایل، تجهیزات، میزان کارکرد خودروی مشخص شده اطلاع داشته باشیم.

گزارش کارشناسی نیسان ایکس تریل:

این خودرو مدل سال 2017‌می باشد و کارکرد آن 1290 کیلومتر است .

از دیگر ویژگی‌های  این خودرو را می‌توان به سیستم نیسان آن اشاره کرد و رنگ سفید که سر تا سر ماشین گرفته است را می‌توان جزء برآورد قیمت خودروی نو و کارکرده به حساب آورد.

در ابتدا بدنه خودرو توسط کارشناسی خودرو کارآزموده به طور کامل بررسی می‌شود.

بدنه خودرو شامل:

  • سقف
  • صندوق عقب
  • کاپوت
  • درب جلو سمت راننده
  • درب جلو سمت شاگرد
  • درب عقب سمت راننده
  • درب عقب سمت شاگرد
  • ستون‌های سمت راننده
  • ستون‌های سمت شاگرد
  • گلگیر جلو سمت راننده
  • گلگیر جلو سمت شاگرد
  • گلگیر عقب سمت راننده
  • گلگیر عقب سمت شاگرد
  • رکاب سمت راننده
  • رکاب سمت شاگرد
  • شاسی جلو

شاسی عقب این‌ها بخش اعظمی از بدنه خودرو هستند که باید حتما کارشناسی شوند تا شما بتوانید بهترین برآورد قیمت را از بدنه خودرو داشته باشید که برای کارشناسی نیسان ایکس تریل تمامی آن‌ها سالم بوده است.در بخش فنی،  آپشن‌های  خودرو باید چک شود که آیا ماشین به راحتی استارت میخورد؟ وضعیت دود اگزوز چطور است؟ آیا از ماشین سر و صدای غیر عادی شنیده می‌شود؟ لرزش موتور باید چک شود،  دمای موتور خودرو به چه صورت است؟ عملکرد CNG را باید چک کرد.

به غیر از این ها، باید تجهیزات موجود برای مجموعه پشت آمپر چک شود، سیستم صوتی و تصویری ماشین باید بررسی شود، سیستم تهویه مطبوع و هوا به چه صورت عمل می‌کند، آیا رانندگی با این خودروی کارکرده ممکن است و یا باید به اصطلاح از قلق خاصی برای رانندگی استفاده کرد؟

این‌ها بخشی از بررسی‌های  خودرو نیسان بودند که به شما پیشنهاد میکنیم حتما گزارش کارشناسی نیسان ایکس تریل را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

قیمت روز خودروها نو و کارکرده به تاریخ مرداد ماه 98

باید توجه داشته باشید که معمولا هفتگی و ماهیانه قیمت خودروی نو و کارکرده دچار نوسان است و ممکن است قیمت آن بالاتر برود و ممکن است رو به نزول باشد.

در اینجا ما برای شما قیمت روز خودروها را برای شما لیست کردیم:

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو ام جی

  • 360 اتوماتیک توربو مدل سال 1397 – قیمت =>235,000,000

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو ام وی ام

  • هاچ بک، اسپرت اکسلنت مدل سال 1398 – قیمت =>130,000,000
  •   دنده‌ای اسپرت اکسلنت مدل سال 1397 – قیمت =>170,000,000
  •  اتوماتیک لاکچری مدل سال 1398 – قیمت =>190,000,000
  •  اتوماتیک لاکچری مدل سال 1397 – قیمت =>186,700,000
  •  دنده‌ای ساده مدل سال 1398 – قیمت =>160,000,000
  •  دنده‌ای ساده مدل سال 1397 – قیمت =>161,000,000 (نمایندگی)

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو برلیانس

  • کراس 165 لیتر، مدل سال 1397 – قیمت =>171,000,000
  • H220، دنده‌ای مدل سال 1397 – قیمت =>93,000,000
  • H230، دنده‌ای مدل سال 1397 – قیمت =>94,000,000

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو پراید

  • SE 111، مدل سال 1398 – قیمت =>49,000,000
  • SE 131، مدل سال 1398 – قیمت =>44,400,000
  • SE 132، مدل سال 1398 – قیمت =>45,500,000
  • SE 151، مدل سال 1398 – قیمت =>43,500,000

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو پژو

  • پژو 206 تیپ 2، مدل سال 1398 – قیمت =>80,000,000
  • پژو 206 تیپ 5، مدل سال 1398 – قیمت =>94,000,000
  • پژو 206 SD V8، مدل سال 1398 – قیمت =>80,750,000
  • پژو 207 اتوماتیک، مدل سال 1398 – قیمت =>159,000,000
  • پژو 405 GLX، مدل سال 1398 – قیمت =>73,000,000
  • پژو پارس ساده، مدل سال 1398 – قیمت =>92,000,000
  • پژو پارس LX، مدل سال 1398 – قیمت =>105,000,000
  • پژو پارس اتوماتیک، مدل سال 1398 – قیمت =>145,000,000

کارشناسی قیمت خودرو و قیمت خودروی نو تیبا

  • هاچ بک EX، مدل سال 1398 – قیمت =>57,000,000
  • تیبا صندوق دار SX، مدل سال 1398 – قیمت =>51,500,000

این‌ها فقط لیستی از قیمت کارشناسی شده خودروی نو و کارکرده داخلی است که ممکن است حین نوشتن این مقاله نیز دارای نوسان قیمتی شود!

به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این قیمت‌ها را می‌توان برای 5 مرداد تا 9 مرداد را معتبر دانست.

با 150 میلیون پول، چه خودروهایی را می‌توانم بخرم؟

ممکن است بودجه شما محدود باشد و نتوانید خودروی نو و لوکس تهیه کنید اما با این حال دوست دارید که صاحب یک خودروی نو سواری شوید و با خانواده و دوستان تان به گردش و مسافرت بروید و یا اینکه از رفت و آمد با مترو و خط واحد‌های  درون شهری خسته شده اید و فکر می‌کنید که دیگر برای شما کافی است و باید یک خودرو مناسب تهیه کرد.

البته به این نکته هم دقت کنید، به هنگامی که خودروی نو گران قیمت را میخرید، حتما حد و اندازه بودجه را در نظر بگیرید تا خدایی نکرده، بعدها دچار مشکل مالی نشوید و یا اینکه فشار مالی بر روی دوش شما نباشد!

اگر که شما قصد خرید خودروی نو را دارید که باید از شرکت‌های  معتبر و یا وبسایت‌های  معتبر تهیه کنید و بودجه تان را نیز برای این کار مشخص کنید زیرا خرید خودروی نو، همانگونه که در اول مقاله برای شما ذکر کردیم، دارای هزینه‌های  سنگینی‌ می باشد که باید بابت نو بودن خودرو بپردازید و همچنین پرداخت کل مبلغ در یک و یا دو مرحله است.

ما در اینجا چندین خودرو را برای شما معرفی میکنیم تا بدانید با این پول چه خودرویی را می‌توانید تهیه کنید.

همانگونه که در بالا برای شما لیست قیمت ماشین‌ها برای مرداد ماه ذکر شد، آنگونه که مشاهده می‌کنید، اکثر ماشین‌های  ایرانی با بودجه شما سازگار هستند و می‌توانید بسیاری از ماشین‌های  ایرانی را که برای شما لیست کردیم، کمتر از 100 میلیون تهیه کنید و باقی پول را پس انداز کنید.

قیمت یک خودروی نو پراید و یا یک خودروی نو تیبا در حال حاضر 40 الی 50 میلیون تومان است و یا اینکه اگر دوست داشته باشید یک پژو را تهیه کنید، قیمت پژو 206 در بازار آزاد از 80 میلیون الی 94 میلیون تومان است و یا پژو 405 که واقعا خودروی مقاوم و دلچسبی است و قیمت آن حدود 70 الی 75 میلیون تومان است.

بین خودرو ایرانی و خارجی کدام را انتخاب کنم؟

برای خرید خودروی نو، واقعا انتخاب بین خودرو ایرانی و خودرو خارجی، تصمیمی بسیار مهم و سخت است.

از یک طرف اگر بخواهید خودرو خارجی لوکس بخرید، نیازمند هزینه‌های  بسیار زیادی برای بهای ماشین هستید و از طرفی دیگر متاسفانه بودجه اکثر مردم ایران آنچنان زیاد نیست که بخواهند خودروهای استاندارد و لوکس را تهیه کنند و کیفیت خودروهای داخلی به پای خودروی خارجی هنوز نرسیده است.

در ابتدا برای این مسئله باید بودجه را مشخص کنید، از خود بپرسید که بودجه تان برای خرید خودروی نو به چه میزان است و اگر یک خودروی نو را بخرید، دچار بحران مالی نمی‌شوید؟

از خود بپرسید که اگر یک خودروی کارکرده مناسب را با کمک کارشناسی خودرو تهیه کنید، بهتر نیست ؟

مطمئن باشید اگر مشاوره‌ای از سوی اطرافیان خود داشته باشید نیز بد نیست.

باید دید که خرید خودروی دست دوم و نو کدام را می‌توانید انتخاب کنید.

برای ساده‌ترین خودروی خارجی باید حداقل 300 میلیون تومان کنار بگذارید و اگر قصد تهیه خودروی نو و خارجی را دارید بهتر است حداقل این مبلغ را به یک و نیم میلیارد تومان افزایش دهید که باز نیز ممکن است خودروی مد نظرتان با این قیمت پیدا نشود و مجبور به استفاده از خودروی کارکرده و دست دوم باشید.

حال انتخاب با شماست، باید ببینید که خودروی خارجی برای شما به صرفه است یا خودرو ایرانی؟

به دلیل نبود نمایندگی‌های  رسمی شرکت‌های  خودرو سازی خارجی، سعی کنید خودرویی را تهیه کنید که در صورت خرابی خودرو، بتوانید وسایل و لوازم آن را از نمایندگی‌ها در سطح شهر و تعمیرگاه‌ها پیدا کنید.

معمولا خودروی نو یا کارکرده و اجناس و قطعات ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو را می‌توانید به وفور در سطح شهر پیدا کنید.

اما برای مثال قطعات خودروی زانتیا که محصول سال 2009 شرکت پژو است، به ندرت می‌توانید پیدا کنید و برای یافتن قطعه‌ای از این خودرو، ممکن است نیاز باشد به کل تعمیرگاهای شهر سر بزنید!

بررسی قیمت خودروی نو یا کارکرده خارجی در کشور آلمان

حال که ما از بازار کشور ایران اطلاع داریم، بد نیست سری به کشورهای خارجی بزنیم و ببینیم که در این کشورها، قیمت روز خودروها به چه صورت است و کارشناسی قیمت خودرو به چه صورت است.

قصد داریم کشور آلمان را مورد هدف قرار بدهیم و ببینیم که شرکت غول BMW که در این کشور فعالیت می‌کند، قیمت خودروهایش به چه صورت است.

قبل از شروع مبحث، به شما این نکته را نیز بگوییم که کارشناسی قیمت خودرو به گونه‌ای صورت میگیرد که هم به نفع مشتری باشد و هم به نفع فروشنده!

فروش خودروی نو در کشور آلمان به گونه‌ای است که شما ماهیانه مبلغ بسیار ناچیزی که اصلا به چشم نمی آید را به فروشنده و یا مستقیم به شرکت پرداخت می‌کنید و در ازای آن خودروی نو و لوکس را تهیه می‌کنید.

شما برای اینکه خودروی تان را بیمه کنید، مستلزم نیرو کارشناسی قیمت خودرو هستید و شما باید حداقل حقوقی را در این کشور داشته باشید.

شما اگر گواهینامه نداشته باشید، مجاز به خرید و فروش ماشین نیستید و برای این کار حتما باید گواهینامه رانندگی تهیه کنید!

خرید خودرو در کشور آلمان:

خودروی فولکس واگن در کشور آلمان مدل Golf VII GTI و تولید سال 2014 فقط و فقط 19 هزار یورو  ‌می‌باشد که معادل حدود 4 ماه حقوق یک کارگر ساده در این کشور است!

خودروی BMW BMW X6 286PS که فقط 140 هزار کیلومتر کار کرده است، 25 هزار یورو است که معادل حقوق 5 ماه یک کارمند ساده در این کشور است!

خودروی پورشه Porsche 911 Carrera 4 Coupé 3. 4i 350 کوپه سال 2014 فقط و فقط 70 هزار یورو‌ می‌باشد.

تمامی ماشین‌های  نام برده شده، از دم قسطی باشند و کارشناسی قیمت خودرو بر روی آن صورت گرفته است و شما می‌توانید با ماهیانه حداقل پرداخت بدون ذره‌ای فشار مالی در زندگی شخصی تان، ماشین‌های لوکس و گران قیمتی که در ایران وجود دارند را به راحتی در کشور آلمان خرید کنید و از راندن این گونه ماشین‌ها لذت ببرید. چنانچه اگر علاقه مند به یادگیری حرفه کارشناسی خودرو هستید می توانید با شرکت در دوره آموزش کارشناسی خودرو مجموعه کارآزموده شروع به یادگیری حرفه مدنظر خود فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=25682