سبد خرید 0

مهمترین نکات در تشخیص خودروی اتاق تعویض

این روزها که بازار خرید و فروش خودرو بسیار داغ است مبحث کارشناسی خودرو از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. برای خریداران سوالات و دغدغه های زیادی پیش آمده که یکی از آنها این است که چطور تشخیص دهیم بدنه خودرو سلامت است یا خیر؟ و استرس اینکه یک خودروی اتاق تعویض را خریداری نکنید هم چنان برجاست!

یکی از عوامل مهم در خرید خودروی کارکرده بررسی رنگ شدگی و تعویضی های بدنه خودرو است.

اگر فروشنده هنگام فروش خودروی خود قسمت های رنگ شده و تعویض شده بدنه خودرو را بطور کامل  اعلام کند کار شما بعنوان خریدار آسان خواهد بود.

اگر اعلام قسمت های رنگ شده خودرو توسط فروشنده بدرستی صورت نگیرد و یا خود فروشنده نیز از قسمتهای رنگ شده بدنه خودرو بی اطلاع باشد کار مشکل میشود.

در صورت نیاز به کارشناس بدنه و فنی خودرو می توانید از خدمات کارشناسی خودرو در محل مجموعه کارآزموده استفاده نمایید یا خیالتان را از هر بابتی راحت کنیم. راههای ارتباط با ما شماره گیری 02128428460 و یا صفحه درخواست کارشناس می باشد.

مهم ترین نکات برای تشخیص خودروی اتاق تعویض

اگر خودرویی اتاقش تعویض شده باشد و یا به اصطلاح خودروی اتاق تعویض چگونه قابل تشخیص است؟

این سوالی ست که در ذهن بسیاری از خریداران خودرو نقش بسته است. باید گفت این تشخیص تنها از عهده یک کارشناس خبره بدنه خودرو برمی آید.

خودرویی که اتاقش تعویض شده یقینا در نتیجه یک تصادف یا واژگونی بوده است که ناچارا راهی جز تعویض اتاق نداشته اند. خب اگر اتاق خودرویی تعویض شود موتور، گیربکس و متعلقاتش را چه می کنند؟

خودرویی که چپ می کند و یا تصادف سنگین دارد به جز اتاق احتمالا موتور، گیربکس و متعلقاتش سالم می ماند. موتور وگیربکس خودرویی که اتاقش معیوب شده را باز می کنند و بر روی اتاق جدید مونتاژ می کنند.

یکی از راههای تشخیص خودروی اتاق تعویض همین بررسی پلمپ های موتور، گیربکس، دسته موتورها، رام زیر موتور، لوله هایی که به رادیاتور بخاری وصل می شوند و…می باشد.

راه دیگر بررسی اصالت اتاق خودرو شماره شاسی حک شده بر روی بدنه است. شماره بدنه یا شماره شاسی فابریک کارخانه با شماره ای که مجدد حک می شود متفاوت است.

باید شماره شاسی خودرو را از نظر اصالت بررسی کرد و دید که آیا شماره حک شده موجود فابریک است یا خیر. شماره شاسی فابریک فونت، سایز و چیدمان خاصی دارد که با دست نمی توان مانند آن را ایجاد کرد.

اگر شما هم به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو به صورت تخصصی علاقمند هستید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده شرکت کنید.

آیا می دانید چرا و چه زمان نیاز به تعویض اتاق خودرو می باشد؟

این مهم وقتی اتفاق میفتد که خودروی مورد نظر، در یک تصادف شدید در حدود 50درصد به صورت تقریبی آسیب ببیند.

در این زمان طبق معیارهای فنی لازم است تا اتاق خودرو عوض شود زیرا تعمیر و بازسازی این مقدار از آسیب‌دیدگی منطقی نبوده و حتی بعد از فرآیند بازسازی نیز، تاثیرات منفی خود را در راندمان خودرو  و کیفیت سواری آن میگذارد.

بدنه یک خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که استحکام آنها بنا بر فشارهایی که قرار است متحمل شوند متفاوت است. قسمت هایی از بدنه خودرو مانند قوطی های عقب و جلوی شاسی، سینی کف اتاق، ستون ها و کلاف استحکام بیشتری دارند.

استحکام قسمت های اصلی اتاق به این دلیل بیشتر است که اولا بتوانند بار و وزنی که بر روی آن ها سوار می شوند را تحمل کنند و دوما در هنگام تصادف بتوانند ضربات را دفع کنند و به آسانی دفرمه نشوند.

اگر شما هم به دنیای جذاب ماشین ها علاقه مند هستید، با گذراندن دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، میتوانید کسب و کار خود را آغاز نمایید و به راحتی کسب درآمد نمایید.

علل تعویض اتاق خودرو

علت عمده ای که منجر بر تعویض اتاق خودرو می شود یک تصادف شدید است. تصادفی که منجر به تغییر شکل قسمت های اصلی اتاق و شاسی خودرو می گردد و دیگر قابل بازسازی نیست.

باید گفت خودرویی که در اثر یک تصادف شدید دفرمه شده است در صورت تعمیر و بازسازی دیگر هیچگاه کیفیت سواری اولیه را نخواهد داشت.

ایرادات خودروی اتاق تعویض

در خرید و فروش خودرو یکی از ایراداتی که در برای بسیاری از خریداران سوال است و برایشان تبدیل به استرس شده خودروی اتاق تعویض است.

البته باید حق را به خریداران خودرو داد که چنین استرسی داشته باشند چرا که در صورت خرید یک خودروی اتاق تعویض احتمالا به دردسر بیفتند!

از دید کارشناسی نیز خودروهایی که اتاقشان تعویض شده دیگر به حالت اولی که از کارخانه خارج شده اند برنمی گردند. چرا که خودرویی که دوباره دمونتاژ می شود ممکن است ایراداتی داشته باشند که دیگر رفع نشوند.

ایرادات خودروهای اتاق تعویضی بیشتر در نحوه ی مونتاژ مجدد، استفاده از قطعات فرسوده و استوک، عدم همخوانی کیلومتر کارکرد ثبت شده در پشت آمپر با واقعیت موتور، سروصدای ناشی داخل کابین و…باشد.

ممکن است قطعات و لوازمی از خودروی قبلی را بر روی اتاق جدید مونتاژ کنند که معیوب بوده اند. بطور مثال درنظر بگیرید اگر اکسل خودروی قبلی ضربه خورده بوده و حال بر روی اتاق جدید مونتاژ کرده اند!! تمامی این موارد باید به درستی مورد کارشناسی قرار گیرند.

افت قیمت خودروی اتاق تعویض
خودرویی که اتاقش تعویض شده باشد شامل یک افت قیمت می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=29198