سبد خرید 0

چگونه قیمت خودرو کارکرده را تعیین میکنند؟

در این مطلب درباره تعیین قیمت خودرو کارکرده (کارشناسی قیمت خودرو) و محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم توضیحات کاملی برای شما نوشته ایم.
مهمترین فاکتور در مورد محاسبه قیمت خودرو دست دوم، میزان کارکرد و سال ساخت آن است.
تعیین قیمت خودرو دست دوم به قیمت روز خودرو بستگی دارد. برای مثال چنانچه قیمت روز تیبا صفر 60 میلیون تومان باشد قیمت تیبا سال 96 بایستی 10 در صد کمتر از آن باشد.
علاوه بر این در صورت داشتن کیلومتر کارکرد بیش از متوسط سالیانه، همین خودرو 5 تا 10 درصد دیگر هم از قیمت آن کاسته می شود.
رنگ شدگی و تصادفات خودرو از ویژگی های مهمی است که سبب افت قیمت خودرو در محاسبه قیمت خودرو دست دوم می شود.

اگر میخواهید از قیمت دقیق خودرو دست دوم خودتان مطلع شوید حتما با ما از طریق صفحه درخواست کارشناس تماس بگیرید. 30 دقیقه بعد کارشناس خودرو به محل شما اعزام می شود و قیمت دقیق را به شما اعلام میکند.

عوامل جانبی تاثیر گذار در تعیین قیمت خودرو کارکرده

این روزها به واسطه قیمت بالای خودروهای خارجی که بازار پر رونقی در کشور دارند و افت قیمت خودرو دست دوم خارجی نسبت به نوع صفر کیلومتر آنها، اغلب افراد تمایل به خرید خودرو دست دوم خارجی دارند.
در تعیین قیمت خودرو دست دوم به ویژه قیمت خودرو دست دوم خارجی آپشن های موجود بر روی خودرو بسیار حائز اهمیت است طوری که بعضی از آپشن ها تا حدود 30 میلیون در قیمت خودرو تاثیر دارند.
میزان تخفیفات بیمه و زمان باقی مانده از بیمه روی قیمت خودرو دست دوم تاثیر گذار هستند.
با توجه به بالا بودن قیمت لاستیک خودرو مخصوصا خودرو خارجی بهتر است از سلامت و مقدار کارکرد آن توسط کارشناس مطلع شوید.

برخی از ایرادات خودرو هزینه های زیادی برای تعمیر در پی خواهند داشت.
مثلا در رابطه با کولر خودرو ممکن است نیاز باشد از 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان یا حتی بیشتر برای تعمیر کولر هزینه کنید.

البته به نوع خودرو و ایراد کولر بستگی دارد و یا روغن سوزی خودرو که هزینه تعمیرات زیادی در پی خواهد داشت.

پس برای کارشناسی خودرو و تعیین قیمت خودرو کارکرده با ما تماس بگیرید تا کارشناس متخصص را بعد از 30 دقیقه به محل شما اعزام کنیم.

بنابراین همان طور که متوجه شدید هر ایرادی که خودرو داشته باشد از قیمت کل خودرو دست دوم کسر می شود و این کار فقط توسط کارشناس مجرب و متخصص انجام می شود و توسط افراد عادی با رویت ظاهری خودرو صورت نمی گیرد زیرا این موضوع یک کار تخصصی است.
شما وقتی که خودرو مورد نظر خود را پسندید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند ایرادات فنی و بدنه را متوجه شوید و قیمت واقعی را برای شما تخمین بزنند.
با این کار هزینه اندکی برای کارشناسی می پردازید ولی از ضرر و زیان چند میلیونی جلوگیری میکنید.

عوامل موثر در تعیین قیمت خودرو کارکرده

میزان کارکرد خودرو دست دوم
یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت خودرو کارکرده، مقدار کیلومتر کارکرد آن است.
میزان معمول کارکرد خودرو بین 20 تا 25 هزار کیلومتر در هر سال از عمر خودرو است.
مثلا با فرض اینکه یک خودرو سالم و بدون ایراد فنی باشد، با کارکرد زیر 1000 کیلومتر 4 در صد از قیمت آن کم می شود ولی اگر بالای 1000 باشد 8 تا 10 در صد از قیمت افت می کند.
در این خصوص باید از صحت کار کیلومتر شمار و واقعی بودن ارقام آن اطمینان حاصل کنید.
در بسیاری از کشورها از جمله ایران، کم کردن ارقام کیلومتر شمار به منظور نمایش دروغین کارکرد کمتر برای فروش خودرو دست دوم با قیمت بیشتر گاها استفاده می شود.
بعد از اینکه خودرو مورد نظر خود را پسند کردید با ما تماس بگیرید تا کارشناس متخصص را به محل شما اعزام کنیم و شما را از قیمت واقعی خودرو مطلع کنند و اگر ارقام کیلومتر را به دروغین کم کرده باشند برای اینکه ثابت کنند ماشین کم کارکرد است و قیمت بالاتری از شما دریافت کنند کارشناس خودرو متخصص و ماهر مجموعه ما به شما میگویند که این ارقام واقعی نیستند و قیمت دقیق خودرو را به شما اعلام می کنند.

موارد تاثیر گذار در قیمت خودروی دست دوم و کارکرده

سال ساخت خودرو، رنگ شدگی خودرو و سابقه ی تصادف، وضع فنی خودرو، لوازم یدکی وبازتاب خودرو در بازار.

موارد زیر از جمله مهم ترین عوامل موثر بر قیمت یک خودرو هستند.

سن خودرو(سال ساخت خودرو)

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت خودرو کارکرده تاثیر گذار است سن خودرو است.

خودروهای مختلف طول عمر متفاوتی دارند و بعد از آن به اصطلاح به خرج می افتند و هزینه استهلاک آنها بیشتر از سوددهی شان خواهد بود.
این عمر مفید حتی برای مدل های مختلف یک برند هم متفاوت است. حتما سعی کنید خودرویی را خریداری کنید که عمر مفید آن تمام نشده باشد. در مثالی این مطلب را برایتان روشن می کنیم.

خودروی تویوتا کمری مدل 2007 را در نظر بگیرید.این خودرو در صورتیکه بصورت صحیح مورد استفاده قرار گرفته باشد و به موقع سرویس شده باشد دوام فنی خوبی خواهد داشت. خرید چنین خودرویی ریسک کمتری را دربر دارد و بازار خرید وفروش خوبی دارد.

رنگ شدگی خودرو

رنگ شدگی خودرو نشان دهنده تصادف یا برخورد با یک اشیا است معمولا هر رنگ شدگی بدنه اتومبیل، قیمت آنرا از 3 تا 6 در صد کاهش می دهد البته اثر رنگ شدگی خودرو بر روی قیمت آن متفاوت است و معمولا در کناره ها کمتر اهمیت دارد تا روی کاپوت و به طور کلی جلوی خودرو.
در صورتی که خودرو دست دوم تصادفی است، باید تاثیر این تصادف بر قیمت را در نظر گرفت و با تست رانندگی از اثر گذاری تصادف بر جلوبندی و فرمان و سایر بخشهای فنی و موتوری خودرو نیز آگاهی پیدا کرد و این اثرات و هزینه اصلاح و تعمیرات را در قیمت خودرو در نظر گرفت.

وضعیت فنی خودرو و تاثیر آن بر تعیین قیمت خودرو کارکرده

ایرادهای فنی خودرو مورد نظر را کاملا جدی بگیرید.
این ایرادهای فنی شامل روغن سوزی، دود کردن، مشکلات گیربکس دنده ای و اتوماتیک، ایراد در ترمز گیری و …. می شود.
هر کدام از این ایرادها قیمت خودرو را تا حدی کاهش می دهد اما توصیه می کنیم خودرویی را خریداری کنید که نقص فنی نداشته باشد.

جهت محاسبه هزینه های این نقایص فنی خودرو به منظور کسر آنها از قیمت خودرو با ما تماس بگیرید تا کارشناس متخصص و مجرب را به محل شما اعزام کنیم. کارشناس برای شما کار تعیین قیمت خودرو کارکرده را انجام می دهد. برای برآورد قیمت و کارشناسی قیمت خودرو بصورت تخصصی کارشناس تمام موارد خودرو را بصورت کاملا دقیق بررسی می کند.

نصب دیاگ تخصصی،بررسی وضعیت موتور در استارت سرد وگرم، کارکرد درجای موتور و تست درایو (رانندگی با خودرو) از جمله مواردیست که در کارشناسی قیمت خودرو انجام می گیرد.

موجود بودن لوازم یدکی و تاثیر آن بر تعیین قیمت خودرو کارکرده

در دسترس بودن لوازم و قطعات یدکی خودرو یکی از عواملی است که بخصوص با وجود تحریم کنونی بسیار اهمیت دارد و حتی بر روی تعیین قیمت خودرو کارکرده اثر زیادی می گذارد زیرا در خودرو دست دوم با احتمال بیشتری نسبت به خودروی نو، به تعمیرکار و قطعات جانبی نیاز پیدا می کند.
بعد از انتخاب خودروی مورد نظر و بررسی آن از نظر ظاهری با ما تماس بگیرید. در اسرع وقت کارشناس خودرو را به محل شما اعزام می کنیم. با اینکار از ضرر و زیان چند میلیونی با کمک گرفتن از یک کارشناس جلوگیری کنید و با خیال آسوده خودرو مورد نظر را خریداری کنید. همچنین ما در کارشناسی قیمت خودرو به شما مشاوره رایگان می دهیم.

انعکاس بازار و میزان استقبال خریداران

ممکن است یک خودرو با طراحی مشتری پسند و دوام فنی قطعات، پس از عرضه به بازار مورد استقبال خریداران قرار گیرد. همچنین می تواند بالعکس این قضیه اتفاق بیفتد و یک خودرو پس از عرضه به بازار نظر خریداران را جلب نکند.

بطور مثال خودروی زانتیا در دهه ی هشتاد روانه بازار شد. طی مدت کوتاهی به دلیل نقاط قوتی که در طراحی بدنه و فنی داشت فروش خوبی را تجربه کرد. بطوری که هنوز پس از گذشت سالیان طرفداران زیادی دارد. این سابقه ی خوب به جا مانده از یک خودرو می تواند بر ارزش خودرو بیفزاید و خریدارن حاضرند بهایش را بپردازند.

وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش

فاکتور دیگری که برای خریدارن خودرو مهم است، وجود نمایندگی خدمات دهنده ی خودرو می باشد. برخی خودروها دارای نمایندگی و پشتیبانی خدمات دهنده ی خوبی نیستند یا تنها در شهرهای بزرگ نمایندگی دارند. نبود یک مرکز معتبر برای سرویس یا تعمیر خودرو می تواند مالک خودرو را به چالش بکشد.

در کارشناسی قیمت خودرو تمامی موارد بصورت تخصصی بررسی می گردد و در نهایت در برگه ی گزارش کارشناسی قیمت خودرو ذکر می گردد. جهت کارشناسی خودرو در محل می توانید با ما از طریق 02128428460 تماس حاصل نمایید.

اگر شما هم قصد فعالیت تخصصی در زمینه کارشناسی خودرو را دارید می‌توانید در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=26813