سبد خرید 0

تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

اگر در مورد خودروی دست دوم خود که اخیرا خریداری کرده اید، شک دارید یا به فکر خرید هستید، در ادامه بخوانید تا نحوه تشخیص ماشین چپی را دریابید. متأسفانه نمی توان به طور کامل یا 100 درصد اطمینان داشت که آیا یک وسیله  نقلیه در گذشته تصادف کرده است یا نه.  چرا که بسیاری از رانندگان آن را به شرکت های بیمه اتومبیل خود اعلام نمی کنند.

به عبارت دیگر، اگر سوابق بیمه ای وجود نداشته باشد، روش های شناخت بسیار کمی وجود دارد البته بستگی به این دارد که تعمیراتی که بر روی ماشین انجام شده است تا چقدر خوب بوده است. در صورتی که خسارت ناچیز باشد، بیشتر بیمه گذاران سعی می کنند وسیله ی نقلیه را تعمیر کنند.

کشف تاریخ تصادف می تواند یکی از دشوارترین موارد هنگام خرید خودروی مورد استفاده شده باشد. در حالی که هیج راه تضمینی برای پیدا کردن وجود ندارد، در اینجا نکاتی بیان می کنیم که به شما در تشخیص ماشین چپی کمک می کند.

خودروهایی که در تصادفات جاده ای دچار آسیب زیادی می شوند توسط تعمیرکاران، تعمیر می شوند اما این که شدت خسارت وارد شده چقدر بوده است و تعمیرات با چه کیفیتی انجام شده بر روی خودروها در هنگام خرید و فروش اثر می گذارد. گاهی مواقع پیش می آید که ماشین در شرایط خوبی است و از قیمت پایین تری نسبت به قیمت واقعی خود قرار دارد اینجاست که باید به ماشین شک کنید و به دنبال علت اینکه چرا قیمت آن اینقدر پایین است بگردید. ( البته جدا از این که صاحب ان عجله دارد و خیلی سریع به پولش نیاز دارد)

11 تا از علائم حیاتی برای تشخیص ماشین چپی

11 علامتی که نشان میدهد این خودرو چپی است:

1 .  مسائل مربوط به رنگ

یکی از راه هایی که برای تشخیص ماشین چپی می توانید انجام دهید، جستجو کردن علائم رنگ آمیزی مجدد است. به پنجره ها، شکاف های موجود در پانل های بدنه یا در قسمت داخلی درها نگاهی بیاندازید. اغلب اوقات، شما می توانید در قسمت هایی که کار رنگ از کارخانه نیست، تغییراتی در درخشش و رنگ مشاهده کنید.

در زیر نور زیاد رنگ اتومبیل می تواند به طرز شگفت انگیزی بی عیب و نقص به نظر برسد، اما ممکن است چنین نباشد. این امر اغلب به شما این امکان را می دهد تا در یک محیط روشن مانند آفتاب، بتوانید نقاشی را بررسی کنید در ماشینی که بدنه آن تعمیر شده باشد ناسازگاری رنگ بین پنل های مختلف بدنه ماشین کاملا مشخص است. برای اطلاع بیشتر از رنگ خودرو پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو را مطالعه کنید.

2 .  قطعات تعویض شده 

در حال حاضر برای خرید قطعات خودرو باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید. زمانی که یک خودرو تصادف می کند معمولا فقط قطعات آسیب دیده را تعویض می کنند. مثلا درباره یک خودروی قدیمی وقتی یک قطعه جدید را به آن اضافه کنید آن قطعه از دور چشمک می زند در ماشین هایی هم که دچار آسیب شده اند همین طور است این قطعات ممکن است مانند کیسه هوا یا سپر و چراغ های مربوط به روشنایی خوردو باشد و توجه کردن به این نکات به شما در تشخیص ماشین چپی کمک می کند.

3 .  شکاف پانل

به شکاف هایی که بین هریک از درب ها و پانل بدنه مجاورش هست دقت کنید. این درزها باید مستقیم و هموار باشند و عرض آنها از بالا تا پایین یکسان باشد. ماشین هایی که در تصادف دچار آسیب شده باشند ناهمواری هایی در این شکاف ها به دلیل تعویض درب و پانل ها خواهد داشت.

4 .  تست ماشین با رانندگی

زمانی که می خواهید یک ماشین را خریداری کنید شاید قبل از خرید یک دور با آن رانندگی کنید، این کار به شما کمک می کند تا در مورد ویژگی های آن اطلاعات زیادی را بدست آورید. مثلا در حین رانندگی متوجه می شوید که ماشین به یک طرف کشیده میشود خب این احتمال وجود دارد که جلوبندی ماشین دچار آسیب شده باشد. حتی ممکن است شاسی یک ماشین در تصادف دچار آسیب شده باشد و امکان درست کردن آن وجود نداشته باشد، طبیعتا شما نباید چنین ماشینی را بخرید.

5 .  پوشیدن لاستیک ناهموار

گاهی مواقع پیش می آید که برای ماشین خود لاستیک های جدیدی را می خرید اما بعد از مدت کوتاهی متوجه ساییدگی ناهموار لاستیک ها می شوید که این مشکل می تواند در نتیجه ی بالانس نبودن چرخ ها و یا عدم تنظیم فرمان باشد. حتی گاهی ممکن است این سایش در اثر آسیب به شاسی باشد که این خود در نحوه تشخیص ماشین چپی نقش بسیار مهمی دارد.

6 . وارد شدن فشار به شاسی

یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است برای یک خودرو بیفتد این است که شاسی آن دچار مشکل شود. تغییر شاسی مهم ترین علامت تشخیص ماشین چپی است.  بعضی از مواقع تعمیر کاران سعی می کنند با فشار آوردن به شاسی مشکلاتی را که برای اسکلت خودرو پیش آمده را رفع کنند. این کار باعث می شود تا خودرو آسیب ببیند هر چند که ظاهر آن به حال اولیه بر می گردد. مطمئنا شما نمی خواهید خودرویی که شاسی آن به زور جا افتاده است را بخرید. برای اینکه بتوانید سالم بودن یا نبودن شاسی را بفهمید مقاله تشخیص سالم بودن شاسی خوردو را به شما پیشنهاد میکنیم.

 7 .  سطوح بدون رنگ یا زنگ زدگی

قطعات ساختاری یک ماشین معمولا توسط مهره و پیچ در کنار هم قرار نمی گیرند. از این رو، کارهای تعمیر معمولا نیاز به جوشکاری دارند. نکته ی قابل توجه در مورد جوشکاری این است که برای اینکه به درستی انجام شود باید رنگ برداشته شود. این قطعات معمولا از جنس استیل ساخته شده اند که در صورت عدم رنگ آمیزی، به مرور زمان زنگ می زنند. کارهای تعمیر در مناطقی مانند موتور، مظنونان اصلی هستند و باید در بررسی آن دقت بیشتری به خرج داد.

8 . پوشش تازه در ماشین

پوشش روی برخی از ماشین ها در هنگام تصادف دچار خراش هایی می شود و صاحبان ماشین به هنگام فروش برای اینکه بتوانند قیمت ماشین را بالا ببرند بر روی این خراش ها و یا حتی کل بدنه ی ماشین را به اصطلاح پولیش می زنند تا ایرادات ماشین گرفته شود ولی شما باید به هنگام خرید خودروی دست دوم به این نکته توجه کنید، چرا که این خود یکی از نکاتی است که می توانید برای تشخیص ماشین چپی بکار ببرید.

9 .  پانل های خراش دیده

ورق های فولادی قابل انعطاف، که بیشتر ماشین را تشکیل می دهند، می توانند برا اثر برخورد یک تصادف مجددا صاف شوند و یک تعمیرکار ماهر متوجه می شود که بدنه خوردو تا چه حد صاف شده است. تغییر در این ورقه ها خود یکی از عوامل تشخیص ماشین چپی است.

10 . پیچ و اتصال دهنده های فرسوده

در خودرو سازی ها هنگامی که می خواهند پیچ ها را به ماشین وصل کنند (یا به اصطلاح در هنگام مونتاژ کردن) از ابزارهای به خصوصی استفاده می کنند و به مهره آسیبی نمی رسانند. بنابراین اگر زمانی با مهره های آسیب دیده یا فرسوده در یک قسمت از خودرو مواجه شدید می تواند این معنی را بدهد که این ماشین قبلا چپ یا تصادف کرده است و ماشین در آن قسمت دچار آسیب شده است.

11 .  آسیب به قاب خودرو

این در شرایطی است که چرخهای جلو و عقب 100 درصد با یکدیگر همخوانی ندارند. چنین چیزی معمولا نشانه آسیب قاب است که در اثر حوادث جدی تر اتفاق می افتد.

زمانی که شما تمام درها را باز و بسته می کنید. اگر صداهای غیر طبیعی از قبیل تکان دادن، فشار دادن، ناله کردن یا خزش وجود داشت، ممکن است ماشین چپ کرده باشد. این صداها می تواند در نتیجه واژگونی ماشین و عدم هماهنگی صحیح صفحات بدنه یا عوارض جانبی آسیب به قاب باشد.

در پایان

البته هر گونه خسارت قابل مشاهده، نشانه ای از تشخیص ماشین چیی می باشد. با این حال، برخی از خراش ها طبیعی هستند و ممکن است دلیل آن برخورد ماشین ها در هنگام پارک در پارکینگ ها باشد.

همچنین می توانید نقاطی را که توسط یک تعمیرکار پر شده و رنگ آمیزی شده است را بررسی کنید. شما می توانید این کار را با نگه داشتن آهنربا در برابر قسمت خاصی از بدنه انجام دهید تا ببینید چسبیده است یا خیر. اگر اینگونه نباشد، احتمالا این مکان به دلیل زنگ زدگی یا آسیب ناشی از حادثه پر شده است. همچنین شما می توانید برای اطمینان از تشخیص ماشین چپی و یا کارشناسی خوردو با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از خودرویی که می خرید اطمینان کامل داشته باشید.

اگر در هنگام تشخیص ماشین چپی، هر گونه شک و تردید دارید، می توانید از یک متخصص مشاوره بگیرید یا که می توانید یک مکانیک را با خود به همراه داشته باشید که قبل از خرید یک نگاهی به ماشین بیاندازد. در هنگام خرید سؤالات زیادی از فروشنده بپرسید چرا که اگر ماشین را خریداری کردید دیگر فرصت پرسیدن سؤال برایتان پیش نمی آید.

در هر زمان که می خواهید یک ماشین را خریداری کنید، توصیه می کنیم یک گزارش از تاریخچه خودرو را تهیه کنید و آن را مطالعه کنید چرا که به شما در کشف چیزهای زیادی از جمله سوابق مالکیت، عدم تطابق مسافت پیموده، سوابق واردات و صادرات، اطلاعات فنی دقیق و موارد دیگر و همچنین تصمیم گیری بهتر خرید کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=29961