سبد خرید 0

بررسی کیلومتر کارکرد خودرو

خواندن حافظه کیلومتر شمار تیبا از ایسیو توسط دیاگ

کیلومتر کارکرد خودرو یکی از آیتم های مهم وتاثیرگذار بر قیمت یک خودرو است. در روند کارشناسی خودرو بررسی کیلومتر کارکرد خودرو انجام میگیرد.

میزان کارکرد مناسب سالانه برای هر خودرو حدود بیست هزار کیلومتر است. کارکرد هرچه بیشتر ازین متوسط می تواند نقطه ضعف برای خودرو محسوب شود وکارکرد کمتر از متوسط سالانه می تواند بر ارزش خودرو بیفزاید.

کیلومتر کارکرد بالا می تواند بر استهلاک قطعات موتور بیفزاید.کارکردن خودرو حتی درجا و بدون پیمایش مسافت نیز استهلاک دارد.امروزه که هزینه تعمیر ونگهداری خودروها بالا رفته است توجه به میزان کارکرد خودرو اهمیت ویژه ای یافته است.

در این بخش به چگونگی بررسی این موارد در کارشناسی خودرو می پردازیم.

کارشناسی کیلومتر کارکرد خودرو

در این قسمت از سری مقالات شرکت کارشناسی خودروی کارآزموده به چگونگی تشخیص کیلومتر کارکرد خودرو می پردازیم.

تشخیص کیلومتر کارکرد خودرو از طریق مختلف ممکن است. اما نمی توان گفت کارکرد خودرو دقیقا چقدر است مگر اینکه در فرآیند دستکاری کیلومتر کارکرد یکی از حافظه ها را کم نکرده باشند و مغایرت در پشت آمپر و ایسیو موجود باشد. قطعات و ادوات مصرفی خودرو عمر مشخصی دارند.برای قطعات خودرو چرخه ی کاری مشخصی تعریف شده است. مثلا برای تسمه تایم عمری معادل 60هزارکیومتر پیمایش تعریف شده است. در فرآیند کارشناسی خودرو این موارد بطور دقیق بررسی می گردد.

تایرهای خودرو دارای گیج آج نما می باشند. زمانی که سطح آج تایر با زائده ی میانی یا همان گیج برابری کند می گویند تایرها صفر درصد شده اند. تایرهای خودرو معمولا در حدود 70هزار کیلومتر کار می کنند. این بسته به نوع استفاده می تواند متغیر باشد.تیکاف کشیدن، عدم تنظیم بادتایرها،ترمزهای ناگهانی، درمعرض آفتاب قرارگرفتن طولانی مدت و یا خرابی سیستم تعلیق وجلوبندی می تواند تایرها را زودتر مستهلک کند.

مورد دیگری که اغلب از آن بعنوان سنج کیلومتر کارکرد خودرو استفاده می کنند دیسک ترمز است. بدین صورت که اگر خودرو کم کارکرد باشد دیسک ترمز لبه نمی کند.البته متذکر می گردیم که تمامی این موارد باید توسط یک کارشناس خودرو مجرب بررسی گردد. در فرآیند کارشناسی خودرو این موارد درکنار یکدیگر قرار می گیرند تا کارشناس تشخیص درستی ازین داشته باشد که خودرو کیلومتر کارکردش صحیح است یا دستکاری شده! چنانچه علاقه مند به یادگیری حرفه کارشناسی خودرو هستید می توانید با شرکت در دوره آموزش کارشناسی خودرو کارآزموده اقدام به آموزش و یادگیری تخصص مدنظر خود بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=25769