سبد خرید 0
ساینا

از مزایا تا خرید ساینا

 

مزایای ساینا از لحاظ ویژگی‌های طراحی ظاهری و داخل کابین، مشخصات فنی و مشخصات ایمنی ما را بر این داشته تا در این مقاله از خودرو به بررسی مزایای این خوردو بپردازیم. ساینا یکی از محصولات شرکت سایپا بوده که طرفداران زیادی در بین مشتریان ایرانی دارد. داستان ساینا از آنجا آغاز شد که شرکت سایپا در اواخر دهه 80 محصولی را به نام تیبا به بازار ارائه داد. این خودرو اگرچه نسبت به پراید کیفیت بهتری داشت، اما انتقادات زیادی را از نظر ساده بودن طراحی و برخی نکات دیگر دریافت کرد؛ بنابراین سایپا به فکر طراحی یک خودرو به‌روزتر و جدیدتر به نام ساینا افتاد. اگر تصمیم به خرید ساینا دارید، در این مقاله با مزایای خرید آن آشنا شوید

 

ساینا چه امکاناتی دارد؟

 

یکی از اصلی‌ترین مزایای ساینا که ارزش خرید این محصول را بالا می‌برد، وجود امکانات بیشتر و جدید است. یکی از مهم‌ترین موارد، اضافه‌شدن نمایشگر رنگی و سیستم مالتی‌مدیای حرفه‌ای در نسخه دنده-اتوماتیک این خودرو است. به‌علاوه، آپشن‌های دیگری مانند مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌ها و رینگ‌های سفارشی ۱۴ اینچی آلومینیومی هم برای خریداران در نظر گرفته شده که در مقایسه با تیبا، جذابیت‌های بیشتری برای عموم کاربران دارند.
قیمت ساینا اتوماتیک البته کمی بالاتر است، ولی به مراتب امکانات بیشتری را در آن می‌توان پیدا کرد. 

برای تجربه فروش خودرو بدون اتلاف وقت صفحه کارشناسی خودرو در محل کارآزموده را از دست ندهید.

عملکرد سیستم ایمنی

 

متاسفانه ساینا در مقایسه با محصولات هم‌رده خود، پیشرفت خاصی در کیفیت ساخت نداشته و سیستم‌های ایمنی خودرو نیز تفاوت با قبل ندارند؛ مهندسان همچنان از ترمزهای دیسکی برای بخش جلویی و ترمزها کاسه‌ای برای تایرهای عقبی با سیستم‌های ABS و EBD استفاده کرده‌اند. برای سرنشینان جلو، دو کیسه هوا در نظر گرفته شده و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر هم ایمنی آن را دوچندان کرده است.

سیستم موتور و پیشرانه

 

علی‌رغم وجود امکانات بیشتر در مقایسه با محصولاتی که در خانواده ساینا قرار می‌گیرند، در این خودرو خبری از موتور قوی‌تر یا جدیدتر نیست. اگر قصد خرید ساینا را دارید، بهتر است بدانید این محصول همانند تیبا، از موتور M15 قدرت می‌گیرد. این پیشرانه ۱/۵ لیتری با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، قادر است قدرتی معادل با ۸۷ اسب بخار را تولید کند. هرچند، یکی از مزایای ساینا در قیاس با خودروهای هم‌تراز، مصرف سوخت آن است: ساینا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر بزنین مصرف می‌کند.
ساینا را به هیچ‌وجه نمی‌توان با محصولاتی در کلاس جهانی مقایسه کرد. پیشرانه مورد استفاده در ساینا، آنقدرها هم قوی نیست و نتایجی که از تست آن به دست آمده، زمان ۱۳ ثانیه‌ای را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد. به‌علاوه، حداکثر سرعت خودرو هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طراحی جمع‌وجور و کوچک این خودرو باعث شده که باک آن فقط ۴۱ لیتر ظرفیت داشته باشد که البته با توجه به مصرف سوخت، به‌نظر می‌رسد این میزان کافی باشد.

خرید ساینا و کشش بازار

 

مزایای خرید ساینا در قیاس با خودروهای هم‌رده خود، نسبتا بالا است و با توجه به قیمت این خودرو، ارزش خرید آن نیز بالا می‌رود. خودروی پرفروش سایپا، بیشتر برای رانندگی در شهر ساخته شده و با مصرف پایین سوخت، با خیال راحت‌تری می‌توان در محیط شهری از این خودرو استفاده کرد. هرچند، یک واقعیت انکارنشدنی وجود دارد و آن، کمتر بودن خرید و فروش ساینا در مقایسه با محصولات مشابه است. البته، این بدان معنی نیست که اگر قصد فروش ساینا را داشتید، با مشکل مواجه خواهید شد.
سایپا تمام تلاش خود را کرد تا ساینا را به عنوان جایگزین تیبا به بازار عرضه کند، اما می‌توان گفت در این کار چندان موفق نبوده است. با این‌حال، خرید ساینا با توجه به امکانات، ظاهر جذاب و کم بودن قیمت قطعات، منطقی به‌نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=33291