سبد خرید 0
آریزو 5 جدید

آریزو 5 جدید (اسپرت) رونمایی شد

آریزو 5 جدید یکی از سدان‌های شناخته‌شده مدیران خودرو است که از نیمه دهه 1390 خورشیدی تاکنون در بازار ما حضور دارد. این خودرو نخست با پیشرانه تنفس طبیعی به بازار ما آمد، اما در ادامه نسخه توربوشارژر آن نیز توسط مدیران خودرو به تولید رسید. حال در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه 1402، مدیران خودرو از نسخه جدید این سدان با نام آریزو 5 اسپرت رونمایی کرده است.

آریزو 5 اسپرت درواقع نسخه فیس‌لیفت آریزو 5 توربوشارژر محسوب می‌شود. تغییرات ظاهری محدودی در نمای خارجی و داخلی خودرو رخ داده‌اند. امکاناتی نیز به خودرو اضافه شده‌اند. در زمینه مشخصات فنی نیز بهبودهایی در این خودرو صورت گرفته است.

تغییرات ظاهری آریزو 5 جدید

شاید بارزترین تغییر صورت‌گرفته در آریزو 5 جدید اسپرت، جلوپنجره جدید این خودرو باشد. این جلوپنجره از خطوط موازی کرومی بهره می‌برد و اندکی برآمده طراحی شده است. بااین‌حال چراغ‌های روشنایی اصلی و دی‌لایت‌ها تفاوتی با آریزو 5 توربوشارژر ندارند. نوارهای مشکی رنگ به قسمت‌های جانبی سپر جلو اضافه شده‌اند تا این سپر را عضلانی و حجیم جلوه دهد. در نمای جانبی خودرو تغییری مشاهده نمی‌شود و حتی رینگ‌های خودرو نیز از نوع پنج پر نصب‌شده روی نسخه توربوشارژر هستند.

طراحی کلی داشبورد آریزو 5 اسپرت به آریزو 6 پرو نزدیک است، اما اختلافاتی در متریال و دیزاین مالتی مدیا، کنسول میانی و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان وجود دارد. طراحی کابین نسبت به آریزو 5 توربو تغییری نکرده است، اما تغییراتی در ظاهر کابین اعمال شده است تا ظاهر اسپرتی تری داشته باشد.

صندلی ها با پوشش چرم مصنوعی مجهز شده اند و در این نسخه روی چرم دوخت قرمز رنگی اعمال شده است که حس و حال اسپرتی تری را برای کابین ایجاد می کند. غربیلک فرمان از شکل دایره ای به شکل D کات درآمده است. در میان داشبورد، یک نمایشگر لمسی 8 اینچی وجود دارد و در پشت فرمان، نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را محاصره کرده اند.

پنل سیستم تهویه هوا در داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری از زیر نمایشگر مالتی مدیا حذف شده‌اند. همچنین، تریم مشکی پیانویی که در آریزو 5 وجود داشت، در این نسخه دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو 5 اس دارای طراحی مشابهی با نسخه قبلی است و همچنان عملکرد مکانیکی دارد. کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت در اطراف شیفتر دنده تعبیه شده‌اند.

تغییرات نمای عقب در مقایسه با نمای جلو نیز محدود است. چراغ‌های مه‌شکن که در نسخه‌های عادی و توربوشارژر روی سپر بودند، اکنون به قسمت فوقانی سپر منتقل شده‌اند. به‌جای این چراغ‌های مه‌شکن، دو خروجی اگزوز قرار گرفته است که البته واقعی نیستند و خروجی اگزوز اصلی پشت سپر قرار گرفته است. آریزو 5 اسپرت درحال‌حاضر یکی از محصولات برند ام وی ام به حساب می‌آید و با نام ام وی ام آریزو 5 توربو اسپرت شناخته خواهد شد.

مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

مشخصات فنی خودروی چری آریزو 5 اسپرت نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته است. این خودرو همچنان از موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن-متر استفاده می‌کند. همچنین دارای جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با شبیه‌سازی ۹ دنده برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو است. با وجود عدم تغییر در موتور و جعبه‌دنده، انتظار می‌رود که عملکرد خودرو خوب باشد و مانند آریزو 5 توربو، قابل قبول باشد.

جدول مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

نام خودروآریزو 5 اسپرت
سال (طراحی)1401
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1498 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده9 سرعته CVT
شتاب 0 تا 10010.04 ثانیه
حداکثر سرعت185 کیلومتر در ساعت
وزن1278 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4532 طول – 1814 عرض – 1487 ارتفاع
فاصله بین دو محور2650 میلیمتر

قیمت و رقبای آریزو 5 اسپرت

 

قیمت آریزو 5 اسپرت هنوز به صورت دقیق از سوی مدیران خودرو اعلام نشده است اما به احتمال فراوان با عددی بین 1 میلیارد و صد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان عرضه خواهد شد که همچنان حدود 20 درصد از فونیکس آریزو 6 پرو کمتر است. رقیب مستقیم آریزو 5 اس در این محدوده قیمتی، بهمن ریسپکت پرایم با قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و 83 میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carazmodeh.com/?p=33644